2 jaar, oorontsteking en antibiotica

Babywapf

New member
Help, ik heb wat doms gedaan! Mijn kind heeft een oorontsteking en heeft antibiotica gekregen een week lang, heeft hierbij een week niks gegeten, behalve water.

Wat gebeurt is, is gebeurt. MAar wat kan ik in de toekomst doen? Ben zo bang dat het weer gaat gebeuren en dat het dan zo ernstig is dat de amandelen eruit moeten. Help me :(

Ik weet de reden van de oorontsteking niet maar Ik zou sowieso de darmflora of microbioom gaan repareren door dagelijks gefermenteerde producten geven. Desnoods een potje probiotica erbij.
En als de darmen goed zijn zal de afweer ook beter zijn.

Heel zielig oorontsteking, maar ab help maar even om de oorzaak de kop in te drukken. Paniek is een slechte raadgever. Ik heb oorpijn altijd opgelost met lauwe olijfolie met knoflook in de oortjes te druppelen. Je hoeft maar een teentje over de bodem van de pan te schuren, daar een klein beetje heel korte olijfolie in te verwarmen en dat met een pipetje in het oortje, even laten zitten en dan er gewoon vanzelf uit te laten lopen weer. En dan gaat het meestal binnen een dag over. Voor de pijn gaf ik vibercol.

Voor nu inderdaad even een goede probiotica er tegenaan en hopen dat de darmflora hersteld. Bouillon of gelatine voor de slijmvliezen.

@ Tanja: klopt.., het is tijdelijk om het probleem aan te pakken, ik ben/was totaal geen voorstander van antibiotica, maar het ging echt de slechte kant op, duurde al meer dan een week, alleen maar schreeuwen, dan wil je het gewoon opgelost hebben en voortaan proberen te voorkomen.
Dus even een teentje persen, en dat kort verhitten in wat olijfolie? En dan het olie ervan zeven ofzo? Zodat ik het meerdere keren per week kan druppelen?

Wat is volgens jou een goede probiotica? Ze lust alleen gefermenteerde witte kool.
Bouillno lust ze niet :(. Wellicht dat ik een kopje door de rijst kan verstoppen.

De huisarts zei dat het kwam doordat ze de grote hoeveelheden snot niet kon verwerken dat dat in haar oorgangen kwam.. Dus preventief met een zoutoplossing druppelen zodra het snotteren begint, is dat een goed idee?

PS Tanja, ben je zo dankbaar voor alle raad elke keer. Zou willen dat ik deze kennis vooraf had, want ze liep al lange tijd rond met die oorontsteking..

ze lust alleen gefermenteerde, kan ik dit dagelijks geven of is te veel kool slecht?

Zuurkool bedoel je ? Ja juist gefermenteerd uit het vat ! of zelf gemaakt.Dus niet die op basis van azijn wat je veelal tegenkomt. De probiotica in een eetlepel zuurkool is enorm, misschien nog wel meer als in een hele pot probiotica net als de vitamine C.

Kool rauw is niet aan te raden ivm Goitrogenen die verstoren de schildklier en volgens mij vraagt het enorm veel van je verteringscapaciteit. Zuurkool bevat dacht ik amper nog goitrogenen maar dat weet ik niet 100% zeker.

Thrive of Bio kult bevatten Spore wat ev. de darmwand hersteld.

Ja graag gedaan hoor, ik heb een praktijk waar je altijd kunt aankloppen voor uitgebreid advies. Via mail of Skype als je te ver weg woont. Tegen betaling dat wel, ik moet ook ergens van leven.

@ Johnny, nee ik bedoel echt kool en wel op basis van azijn, wel zelfgemaakt. Dat is een bijgerecht bij veel gerechten in onze cultuur (perzisch)

@ Tanja, Dankje Tanja, had het graag gedaan, maar leef op 1 inkomen, wellicht in de toekomst

Er worden nu ook 3 soorten gefermenteerde groenten potten bij de eko plaza verkocht, completeorganics heet het, volgens mij is dit niet op basis van azijn. Ik weet alleen zo snel niet of er 1 is met witte kool. En ik Weet niet of (johnny, tanja ?) dit goed is ? of dat dit eventueel kan, jullie hebben er veel meer verstand van. Maar het zou anders een optie kunnen zijn.

Bij kans op of startende oorontsteking altijd neusdruppels/spray gebruiken. Is ook het advies van mijn huisarts. Huisarts raadt uiteraard xylometazoline aan, maar je kunt ook een zoutoplossing gebruiken. Als het snot maar weg kan.

Antibiotica verstoren niet alleen je darmflora maar zorgen ook voor tekorten aan vitaminen en mineralen en vermindering van bepaalde enzymen. Zeker dus zorgen voor wat extra stofjes. Gefermenteerde producten bevatten veel biogene aminen, zoals histamine en tyramine, wat ook weer voor klachten kan zorgen.

Van een natuurarts in Duitsland dit middel meegekregen bij een hardnekkige oorontsteking << ActiMaris >>

http://pathwaystofamilywellness.org/Holistic-Healthcare/ear-infections-in-kids-natural-remedies-to-ease-ear-pain-and-enhance-function.html

het wordt bijna saai, ik heb nu in diverse draadjes een link geplaatst waar etherische olie voor ingezet kan worden. Maar kan het zeer aanbevelen, hier zeer veel goede ervaringen met etherische olie op vele gebieden, ook oren. Laatste gevalletje oren van kinderen was in het vliegtuig waar 2 kleine meisjes heel erg zaten te huilen met dalen van het vliegtuig. Ik gaf ze 1 dr van een olie die ik bij me had en binnen 5 min. was het over en we waren nog steeds niet geland. Het gaat er niet om dat ik reclame maak maar dat ik van de daken wil schreeuwen dat het werkt, echt waar!

Natuurlijke oplossingen voor een oorontsteking

De volgende keer dat u een oorontsteking krijgt, kunt u veel van de pijn verlichten met het gebruik van verschillende huismiddeltjes. Deze natuurlijke behandelingen kunnen de aanzienlijke irritatie en pijn veroorzaakt door de kwaal verlichten.Het middenoor bevat een hol kanaal genaamd de buis van Eustachius. Deze buis dient als een fysieke brug tussen het oor en de keel. Een geïnfecteerde buis wordt opgezwollen en vult zich met vocht en slijm. Wanneer dit gebeurt, kan het geluid niet door de geblokkeerde buis bewegen.Het resultaat van een geïnfecteerde buis van Eustachius is verminderd – of zelfs ronduit verlies van – gehoor. Een ander symptoom is koorts, omdat het lichaam de temperatuur opvoert om de bacteriën te bestrijden.Een oorontsteking wordt meestal veroorzaakt door schadelijke bacteriën die in het oor terechtkomen. Eén type infectie, “buitenoorontsteking” of “zwemmeroor” genoemd, kan het gevolg zijn van water dat vast komt te zitten in het oor na het nemen van een bad of gaan zwemmen. Het ingesloten water verhoogt de vochtigheid van de buis van Eustachius en stimuleert zo de groei van pathogene bacteriën in het gebied.Oorinfecties volgen vaak in het kielzog van een ademhalingsziekte, zoals een verkoudheid of de griep, die vaak wordt veroorzaakt door bacteriën en het lichaam in een verzwakte toestand achterlaat. Kinderen zijn bijzonder kwetsbaar voor oorinfecties. Hun buisjes van Eustachius zijn kleiner en in een meer horizontale positie gerangschikt, waardoor de kans groter is dat ze geblokkeerd raken.Deze huismiddeltjes kunnen u helpen de pijn van een oorontsteking te beheersen

http://gedachtenvoer.nl/natuurlijke-oplossingen-voor-een-oorontsteking/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan