A1 melk kan diabetes type 1 veroorzaken

Jeroenski

Well-known member
Een vriend van mij stuurde mij een foto van een bladzijde uit het boek het plantparadox. Ik weet even niet hoe ik een foto kan invoegen in dit bericht maar ik zal even kort uitleggen waar het omgaat: Caseïne A1 wordt tijdens de vertering omgezet in een lectine-achtige eiwit dat bèta-casomorfine heet. Dit eiwit hecht zich aan insuline producerende cellen van de alvleesklier, bètacellen geheten waardoor een immuunaanval op de alvleesklier wordt uitgelokt bij mensen die die melk drinken van deze koeien of kaas eten die daarvan gemaakt wordt. Dit is waarschijnlijk een van de hoofdoorzaken van diabetes type 1.
Dit was wel even schrikken toen ik dit las. Rauwe melk koop ik elke zaterdag op de markt in Arnhem en die komt uit Vorden van A1 koeien, Kaas van van Ravenswaard die ik bij de odin in Arnhem haal is van A1 koeien, Kefir van Rauw power is ook van A1 koeien. Ik rij ook wel eens naar Inge toe naar ecoboerderij de Haan, daar zijn producten van A2 melk te krijgen maar daar moet ik wel een half uur voor rijden en om nou elke week naar Ingen te rijden voor melk is ook een duur grapje. Ik rij alleen naar Ingen om groot in te slaan voor de vriezer, bijvoorbeeld voor boter of lever. Waar ik aan zit te denken is mensen uit de omgeving Arnhem Nijmegen die om de beurt naar Ingen willen rijden om de kosten een beetje te drukken. Ik zelf woon in Elst, een vriend van mij woont in Arnhem.
Nog even een andere vraag over dat caseïne A1 eiwit weet iemand of fermentatie dit eiwit niet grotendeels afbreekt?

Wellicht heb je hier iets aan?

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/a1-en-a2-melk-en-caseine/

Geen paniek, Jeroen. De auteut van dat boek, Steven Gundry, heeft jaren geleden het verhaal de wereld in geholpen dat lectines (bepaalde plantaardige eiwitten) autoimmuunaandoeningen zouden veroorzaken. Nu komt-ie weer met dit verhaal. De beweringen van dit heerschap zijn uiterst dubieus en controversieel. Te vaak zien we (ook hier op dit forum): 'ik heb ergens gelezen dat...', 'ik heb ergens gehoord dat...'. Wees ktitisch, blijf kalm en doe je eigen onderzoek!

MIke

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan