Al dagen misselijk en geen eetlust

drummerik

New member
Hoi Mike, mijn vrouw en ik zijn sinds een jaar onderweg met het dieet van Weston Price en na een kleine inzakking qua discipline, vrij radicaal geswitcht naar deze manier van eten. Null koffie, null suikers .. Eigenlijk goed te doen.
Echter ben ik zelf nu al een dag of 4 flink misselijk en aan de diaree en komt er maar geen verbetering.
Geen idee wat ik nu het best kan doen. "Uitzieken"? Of juist wel doorzetten met deze manier van eten? Gisteren en vandaag probeerde ik al wel een smoothie te drinken met rauwe melk, griekse Yoghurt, rauwe roomboter, aardbeien en wat plukjes desembrood.
Ik hoopte op een verbetering, maar deze blijft helaas nog uit. Daarom weet ik even niet wat ik het best kan doen. Mijn vrouw zei trouwens net dat ze me een beetje "gelig" vond ... Hoor graag tips, alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, Erik

Laatst bewerkt:
Hoi Erik, ik denk dat je te rigoreus te werk bent gegaan. De plotselinge ommeslag in je voedingspatroon is als een schok voor je gestel. Bedenk dat je lichaam nieuwe darmflora moet aanmaken voor de vertering van deze voeding, daar staat minstens 3 weken voor. Ik raad je aan te doen wat Weston Price deed bij schoolgaande kinderen: 1'zeer voedzame maaltijdsoep in de middag en verder eten zoals je voorheen ook deed om je lichaam wat geleidelijker te laten wennen aan deze nieuwe voeding.

Mike

Hoi Mike, dank je voor je reactie. Ik had m'n bericht net nog even aangepast in de eerste zin. Eigenlijk zijn we hier al een jaar mee bezig, maar een kleine inzakking gehad qua discipline.
We eten immers al wel een jaar rauwe zuivelproducten van oa. Matthijs en vd. Geer (bio-slager) hier in de buurt. Dus ik begrijp je reactie dat het wat te rigoureus zou zijn met twee weken. Wel zijn we sinds een tijdje wat strikter bezig door geen koffie en suiker meer te nuttigen, maar al wel een jaar onderweg met WP. Verandert dit iets aan je advies? En kun je iets doen aan stimulans om je darmflora te verbeteren, denk aan Pro-Biotica?
Mvg, Erik

Ik had niet goed gelezen, want je schrijft al in je eerste post dat jullue er reeds een jaar mee bezig zijn. Het klinkt alsof je lever dit voedingspatroon niet aan kan. Hoe staat het met je stoelgang in het algemeen?

Mike

Advies:

Zoveel mogelijk vloeibaar eten in de vorm van soepen, thee en stoofschotels. Nadruk leggen op levervriendelijke groenten en kruiden: witlof, artisjok, mariadistel, paardenbloemwortel, grapefruit, in principe alles met een bittere smaak.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.574
Leden
8.676
Nieuwste lid
Natasja van Elewout
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan