Ashwagandha

-B.arr

New member
Ik gebruik nu al enige tijd de ashwaganda in combi met rodhiola.

Dit omdat ik als ik het niet gebruik echt heel moe ben.

Maar het schijnt dat je na een aantal weken gebruik 1 week moet stoppen.
Dat doe ik eigenlijk niet.

Ik twijfel ook nog steeds of ik het wel moet blijven gebruiken. Want ik lees niet alleen maar positieve verhalen over dit adaptogene kruid
Het kan nadelig zijn bij zwangerschap en ook kan het nadelig zijn voor de lever
http://www.stylecraze.com/articles/unexpected-side-effects-of-ashwagandha/#gref

En er zit withaferine A in dat is ook helemaal niet zo goed..

graag advies.. :(

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/rhodiola-en-ashwagandha/

Zie topic

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/rhodiola-en-ashwagandha/

De titel van het topic moest natuurlijk zijn ashwaganda.. ?

Ik heb de titel even avoor je aangepast, ook i.v.m. de zoekfuntie op het forum.

Maar dan niet tegelijk met adrenal. Want dan weet je niet wat wel of niet werkt. Werkt allebei op de bijnieren.

Precies. James Wilson is ook voor supplementen in combinatie met kruiden en niet meteen adrenal.

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiEhd_c47nbAhUahtUKHWzIBvwYABAGGgJ3cw&ohost=www.google.nl&cid=CAESEeD2ePQfkyl7fNVwU3SzV7HR&sig=AOD64_1DNWEMQWAtBWSXdREwDHfAumdlXw&ctype=5&q=&ved=0ahUKEwigjdrc47nbAhXJIlAKHUmAAEsQ9aACCDI&adurl=
Ja, maar zonder de adrenal gaat het echt niet. Ik zal morgen eens proberen de ashwaganda weg te laten.

Ik heb twee weekenden nu gefeest, het was erg leuk maar man wat ben ik moe. Ik ga expres de deur uit doordeweeks want van thuis zitten word ik niet blij.

Maargoed ik ben echt heel erg opgebrand nu.

De twijfel die ik dus nog wel heb is over deze combinatie
https://www.amazon.de/Nutricology-Adrenal-Natural-Glandular-Kapseln/dp/B008YQJ0WQ plus
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/51124/Schildklier-Support-Golden-Naturals-90-tabletten (hier zit trouwens ook 25 mg ashwaganda in) plus https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiEhd_c47nbAhUahtUKHWzIBvwYABAGGgJ3cw&ohost=www.google.nl&cid=CAESEeD2ePQfkyl7fNVwU3SzV7HR&sig=AOD64_1DNWEMQWAtBWSXdREwDHfAumdlXw&ctype=5&q=&ved=0ahUKEwigjdrc47nbAhXJIlAKHUmAAEsQ9aACCDI&adurl=

Is dit wel okee. De schildkliersupport en de DHEA staan niet in (daar kom ik weer) het ebook van Mike over bijnier- en schildklierproblematiek.. maargoed. In het begin gaf de schildkliersupport me wel energie.

Ik zal wel weer beginnen met notities maken.

Bij de B-complex en de B12 (B5 heb ik ook als tablet, en die is ook speciaal om de bijnieren te onderstuenen) heb ik wel echt het gevoel dat ze iets doen en dat ik daar meer energie van krijg.

Godallemachtig Celtic!!!

Vind serieus dat je een beetje goed moet gaan uitkijken nu met wat je allemaal neemt! Dan denk je dat het 1 werkt en ff later werkt het weer niet. Dan werkt het volgende supplement niet en dan weer wel. Je weet niet meer wat wel of niet werkt!! Wat wil je bereiken en aanpakken? Ik vind het inmiddels wel onverantwoord eigenlijk wat je doet.

Ik voel mezelf de laatste tijd soms alsof ik mezelf in een delerium heb gezopen zonder drank! Knap he? Maar dan ga ik toch even naar de huisarts.

Maar jij slikt jezelf een delerium aan supplementen, en voeding lees ik niet of nauwelijks. Je neemt veel teveel en veel te lang. Geen idee wat anderen hiervan vinden maar ik vind het inmiddels zorgwekkend.

Oke, helder. Ik zal eens kijken of ik wat weg kan laten.

Ik heb vaak niet eens tijd om te eten omdat ik zoveel vrijwilligerswerk doe.

hierin zal ik voor mezelf weer wat ruimte en rust moeten creeeren.

Dat is interessant, geen tijd om te eten ivm vrijwillerswerk. Ook tijd is een keuze die je zelf kunt maken. Zelf noem ik dat prioriteit.

Je hebt wel tijd om hier vragen te stellen welke pillen je wel en niet moet slikken, vertellen of je het goed doet of niet goed doet, en daarnaast te feesten. En met dat laatste is natuurlijk niks mis mee, maar daarbij kom je vaak met dingen die je soms terug leest en wilt gaan gebruiken en waarvan je te kennen geeft dat dingen niet WAPF Proof zijn. Ondertussen neem je de WAPF zelf al niet eens serieus, aangezien WAPF toch als eerste doel heeft om goed en volwaardig voedsel te eten. Je vind het gek dat je moe bent en dan weer gejaagd of uitgeblust en niet weet wat daarvan de oorzaak is? Ik wilde in mijn vorige bericht nog vragen wat en wanneer je voor het laatst hebt gekookt? Maar ik denk dat die vraag overbodig is. Je bent niet goed bezig. Je vervangt voeding voor pillen. En het enige wat ik nu zou slikken als ik jou was is voeding.

Ik had natuurlijk ook al dat idee.
Je slikt veel te veel.
Ik dacht aan iets anders voor jou. Het kost niets.
Een dag helemaal niets slikken.
Wel je ochtendtemp. opnemen en noteren.
Pols meten. tussen 70 en 80 slagen per minuut is oke.
Lager dan 70 is iets voor de schildklier nemen.
En dan voelen hoe je je die dag voelt.

Ben je moe? pols meten
Ben je fit? Pols meten.
en alles noteren.
Ik doe het zelf op ruitjespapier. In de eerste ruitjes schrijf ik het middel of voedsel wat ik eet, ik maak kolommen en hoef dan voor de volgende dagen alleen maar kruisjes te zetten.

Neem minstens een week verder niets. Ga je echt niet dood van.
Het lijkt alsof je lichaam nu zelf ook niet meer weet hoe het alles verwerken moet.
Als je je iets beter zou gaan voelen aan het eind van die week ga je zo door, omdat het heel moeilijk is te voelen of iets werkt ja of nee.

Verder moet je zelf beslissen of je dit wilt gaan proberen. Als er 10 mensen zijn aan wie je dit gaat vragen dan krijg je 10 verschillende antwoorden.
Dus beslis zelf.

Goeie tip van Liesje! Maar 1 dag die supplementen weg laten is wel wat weinig denk ik. Op de eerste plaats, ga alsjeblieft gewoon eten! Wij geven vaker adviezen aan je om op je eten te letten en daar vooral niet panisch over te doen. In het verleden heb je deze adviezen ook gekregen van andere forumleden. Dus draai het om! Iplv supplementen voorlopig alleen even gewoon eten. Straks komt er een moment dat je wel klachten krijgt van al die pillen en dan hebben wij het straks gedaan.

Wat wil je bereiken en aanpakken?
De vermoeidheid aanpakken. Maargoed ik maak nu aantekeningen en zal niet vergeten te eten. Komt goed.

Ik ging eigenlijk even achter de computer omdat ik ergens op wilde reageren wat Binc typte, namelijk het "prioriteiten stellen", en dat ging over al dan niet vrijwilligerswerk doen, wanneer eten enz.

Ik heb nogal wat gesprekken gehad met het UWV en die dame zei over het vrijwilligerswerk dat ik erheen MOEST, "moe of niet moe". Maar nu zijn de gesprekken voorlopig voorbij en is het idd zaak om wel goed naar m'n lijf te blijven luisteren.

Ik zeg niet dat je geen vrijwillerswerk MAG doen!! Sterker nog, hartstikke goed zelfs. Je kan mij alleen niet wijs maken dat je daardoor niet kan eten. Je hebt toch pauzes? En je werkt toch niet dag en nacht? Tijd om te eten moet je maken. Waar denk je je vermoeidheid het snelst mee aan te pakken?

Optie 1, niet eten en je vol proppen met pillen?

Optie 2, goed eten en dan kijken wat je aan moet pakken?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan