Ayahuasca

• Onderwerp starter Onderwerp starter muis
  • Startdatum Startdatum
Ahh, sorry! Ik had gegoogled (icm "weston price"), maar kwam niks tegen. Bedankt Tanja.

Ja , ik heb het gezien
dat er nog een Topic is aangemaakt als hierboven Tanja aangeeft .
Geestverruimende middelen waar men wel eens aan denkt mee te willen experimenteren.
De Pijnappelklier zou wel eens De Zetel van de Ziel kunnen zijn ?
DMT ; Dimethyltryptamine schijnt een stofje te zijn die de pijnappelklier
gaat afscheiden op het moment van overlijden ,
zodat de Ziel zich kan ontdoen van het stoffelijke lichaam .
Ayahuasca ;
Plant 1 (Psychotria viridis )
Plant 2 is liaan ( Banisteriopsiscaapi )
die de MAO -remmer genaamd Harmine bevat.
We zijn natuurlijk allemaal wel benieuwt , wat er nou te beleven valt als je de kans eens zou krijgen om het eens n' keertje uit te mogen proberen.
David Icke heeft er een tripje meegemaakt ,
en Thijs hier op het Forum heb ik begrepen ?
Elk individu zal het tripje op geheel eigen wijze
ervaren in zijn innerlijke waarnemingen.

Muis ; Jij was ook geïnteresseerd om je Pijnappelkliertje proberen te activeren ?
Maar je twijfelde en besloot toch om , DAT gebeuren, met rust te laten.
Ikzelf was ook wel geïnteresseerd in Ayahuasca , puur om te kijken wat
wat dat zoal met zich meebrengt , dat innerlijke beleven .
Ik denk dat er velen zijn die daar mee willen experimenteren .

Echter wat moet je toch oppassen waar je verzeild in kan raken ,
om niet op een dwaalspoor te geraken ,want er staan kapers aan de kust .
Muis ; jij zat op deze site hé

http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-ayahuasca/

Heb je geheel onder de site gekeken bij ; DE WET ?
Wat voor Agenda heeft het Jellinek ??
Is dit een Overheidsinstantie ?
Heb je geheel onder de Site gekeken bij ; DE WET ?
Daar staat; DMT staat op Lijst 1 van de Opiumwet .
Het middel wordt gezien als een hard drug .
Een uitzondering geldt voor de Santo Daime kerk .
Sinds 2001 mag Ayahuasca in deze kerk gebruikt worden .
Kijk , dat is mooi geregeld .
De Nederlandse WET heeft bepaald dat deze Drug ,
WÉL in een NEW AGE KERK gebruikt mag worden. (Als uitzondering)
(Welke Leden ) hebben deze Nederlandse WETREGEL zo in elkaar gezet ?
Welke Agenda schuilt er dan achter die Santa Daime Kerk ?
Met welke soort van rituelen worden de onwetende zielen bespeelt,
die er aan deelnemen ?

Och, hier hebben we wat meer uitleg over de ,,ere Diensten ;

http://www.santodaime.nl/erediensten.html

Onze Zielen willen ZE maar al te graag bespelen .
Wat moeten we ons toch behoeden voor die ..
https://www.google.nl/search?q=sant...gBQ&ved=0CDgQsAQ&biw=1920&bih=901

Het blijft opletten .

Dan neem ik toch maar n'paar onschuldige Wietdruppeltjes
voor het slapen gaan ,kuis thuis.

Panda,

Het is geen "tripje", en het is al helemaal niet recreatief. Ayahuasca is duizenden jaren gebruikt door natuurvolkeren om de brug tussen bewustzijn en onderbewustzijn te openen. Dat is wat in een goede droom ook gebeurt, en daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
De meeste mensen in het westen hebben in hun leven onderweg trauma's opgelopen en hebben strategieen ontwikkeld om daar niet naar te kijken. Wegkijken, daar zijn we heel goed in. En dan heb ik het echt over de meeste mensen.

Ayahuasca is moeder natuur die je kent en die weet wat er nodig is voor je om te helen, die ook weet wat je aankunt. Ayahuasca kent je, maar kan keihard zijn omdat het je dwingt om naar bepaalde zaken in je leven te kijken. Grote ego's moeten wijken.
Ook als je een heel gelukkige jeugd heb gehad, brengt ayahuasca je toch vaak naar je peutertijd - omdat daar patronen kunnen zijn ontstaan. Heel vaak ook naar de geboorte. Het einddoel is altijd heling, verlichting, opruimen van emotionele blokkades, zelfkennis. Zo kan ayahuasca je meegeven dat er in je familielijn issues zijn met vertrouwen, of heel concreet: dat er in je familielijn mensen waren die de oorlog nooit helemaal verwerkt hebben. Je voelt snel genoeg wat de plant aan het doen is.
Het begint met het scannen van je lichaam, emotionele ervaringen slaan we vaak ergens op in het lichaam. Het rakelt nooit iets op waar je later nog last van hebt, het heelt bepaalde blokkades. En het is dus ook geen drugs: drugs verdooft, marihuana meestal ook. Ayahuasca opent en dwingt je bepaalde zaken emotioneel te herbeleven, met als doel te kunnen loslaten.

Ayahuasca dient zich aan in je leven of niet. Nederland heeft uitstekende mensen die dit kunnen begeleiden; juist ook met dank aan de jurisprudentie rond Santo Daime. Santo Daime is weliswaar niet helemaal voor mij (een beetje massaal), maar het is ontstaan in een wisselwerking tussen Indiaanse gebruiken en de kerk.
Het zijn geen enge rituelen of enge agenda's van de overheid, Nederland heeft nu eenmaal vrijere wetgeving op het gebied van religie dan een land als Frankrijk, dus zo is de beslissing destijds tot stand gekomen.
Hoe dan ook: moeder natuur, daar valt geen agenda in te ontdekken. Bij een sessie moet altijd respect worden geuit voor de plantenwereld, en je bent met iemand die de energie zuiver houdt (zang, gebed).
Ayahuasca is Zuid-Amerikaans, maar de combinatie van Mao-inhibitors en DMT kwam vroeger overal op de wereld voor.
Neemt niet weg: het is helend, maar ook confronterend om naar jezelf te kijken, en deze manier is vast niet voor iedereen.

Muis,

Meditatie icm met ayahuasca: in de uren erna, is prachtig. Tijdens (+/- 6 uur) is eigenlijk onmogelijk, maar kort erna voelt alles veel helderder, de omgeving, de stilte, de reflectie. Meditatie is toch dat de identificatie met dat hele denken loslaten, en dat is precies waar ayahuasca de weg voor vrijmaakt.

Bedankt Thijs en Panda, ik ga starten met CBD druppels maar wie weet komt dit later toch weer op m'n pad.

Wow, ik heb het gedaan en wat heeft het mij veel gebracht zeg! Een aanrader, zoals jij dat al beschreef thijs!

Interessant Muis, wil je er misschien iets meer over vertellen? Wat heb je meegemaakt hoe voelde het enzo?

Ik heb o.a. het verlies van mijn moeder als peuter zijnde doorleefd. Heel veel huilen en controle loslaten.

Daarnaast kreeg ik eigenlijk ook een soort van "praktische tips" in beelden, over werk (in mijn geval juist rust) en over mensen in mijn omgeving en wat ik voor ze kan betekenen en wat mijzelf ook goed zou doen.

Dat klinkt best heftig Muis. Mooi dat het je zoveel geholpen heeft!
Heb je dat in Nederland gedaan onder professionele begeleiding?

Kijk wel uit met wie je in zee gaat. Er schijnen in Europa wat spreekwoordelijke koekebakkers actief te zijn met ayahuasca, waarvoor gewaarschuwd wordt.
http://news.iceers.org/es/2015/07/representantes-de-pueblo-cofan-emiten-comunicado-sobre-ayahuasca-internacional/

Dit weekeinde mijn eerste, uitgebreide en dubbele Ayahuasca-sessie gedaan in een groepssetting met erg super begeleiding bij innerlijke-reis.nl.

Oneindig veel meer gekregen dan ik naar vroeg.

Nu is er helderheid, inzicht, een sterke focus op wat belangrijk voor mij is en wat mijn rol in het geheel is.

Ik ben heel blij dat ik eindelijk deze stap gemaakt hebt.

http://littleatoms.com/science/psychedelic-drug-could-explain-our-belief-life-after-death

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan