Berberine mariadistel

Hoi hoi ik heb een vraag mag je berberine/ mariadistel capsules innemen met antidepressivia . Ik slik de berberine/ mariadistel vanwegen darmproblemen.

Webinar: Spijsvertering

Een goede spijsvertering is van essentieel belang voor een algehele goede gezondheid. Het complexe stelsel bestaat uit een nauwe samenwerking van diverse regelsystemen waaronder de maag, lever, alvleesklier, dunne darm en dikke darm.

Veel gezondheidsklachten hangen samen met een onvolledige vertering van voeding. Denk bijvoorbeeld aan brandend maagzuur, obstipatie, slecht verdragen van bepaalde voedingsmiddelen en een opgeblazen gevoel. Klachten die zeer vaak voorkomen in de praktijk.

Het hangt er helemaal vanaf wat voor darmklachten je hebt en wat je er al voor doet.

Waarom antidepressiva en hoe lang al? Al eens naar de bijwerkingen gekeken van dat produkt?

bij een depressie kan een teveel aan exorfinen een rol spelen. Exorfinen worden afgebroken door een bepaalde enzym; DPP-IV. Berberine is een van de factoren die een bepaald  enzym, DPP-IV vermindert.

Een depressie heeft op lichamelijk niveau ook te maken met je voedingspatroon. Fijne stofjes als serotonine kan je lichaam zelf aanmaken als je zorgt voor de juiste bouwstoffen.

Antidepressiva remmen de heropname van serotonine, in plaats van de boel in balans te brengen. Omdat melatonine wordt aangemaakt uit serotonine, zorgen antidepressiva voor een verminderde productie van dat stofje. Ook beroven medicijnen je lichaam van  voedingsstoffen.

Het lijkt me dat zo'n middel dat werkt op de leverwerking van invloed kan zijn op de opname van het medicijn. Als je wat wil doen aan je gezondheid, lijkt het me beter om daar ondersteuning bij te vragen.

https://beterkliniek.nl/het-endorfinesysteem-de-missing-link-in-de-geneeskunde/

Of er kan daarnaast een tekort zijn aan omega 3.
Wanneer je ooit zou willen minderen of stoppen met de antidepressiva zou je kunnen overwegen om te vervangen voor iets anders. Levertraan is al een goeie optie. Dit kan ook nog.

https://www.ergomax.nl/ancestral-supplements-runderhersenen-met-lever-grasgevoerd

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan