Blindedarmontsteking?

Het gaat naar omstandigheden wel goed. Met de pijn valt het mee. Of ik heb een hoge pijngrens. Van 0 (niks) tot 10 (onhoudbaar) heb ik het allemaal niet erger dan een 5 ervaren.
Het ergste vind ik de antibiotica die wordt gegeven om ontstekingen als gevolg van de operatie te voorkomen. Dat wordt goed ontgiften en veel probiotica nemen als ik morgen weer thuis ben. Een paar uur na de operatie liep ik hier heen en weer op de gang. Dat is sneller dan gebruikelijk. Bewegen gaat steeds makkelijker.

Er zat een verstopping in de appendix, dat appendicitis heeft veroorzaakt.
Zo’n ontsteking is meestal acuut zonder dat er verschijnselen vooraf te merken zijn die hierop wijzen. Kan bij iedereen gebeuren.
Het was een kijkoperatie die ongeveer 1,5 uur heeft geduurd.
Goed om te lezen dat je snel opknapt, Edwin. Binnenkort weer vliegen. Succes!
 
Hoi Edwin, hoe gaat het er nu mee?
Je begon dit gesprek met de mededeling dat je pijn had.
Ik neem aan dat het niet zomaar een beetje pijn was.
Mooi dat je meteen in het ziekenhuis terecht kon.
Tegenwoordig moet je overal wachten.
En tegenwoordig mag je ook weer snel naar huis.
Oost west, thuis best.
Hopelijk herstel je weer snel.

Dit was een spoedgeval. Wachten kan bijna niet. Als de blindedarm door de ontsteking openbarst heeft dat ernstige gevolgen.
Fijn dat er een chirurg was op Eerste Kerstdag.

Voor deze aandoening is voor zover ik weet helaas geen behandeling zoals wij dat hier graag hebben. Op een manier die zo dicht mogelijk bij de natuur staat. Er was ook niet veel tijd om daar naar te zoeken.
 
Dit was een spoedgeval. Wachten kan bijna niet. Als de blindedarm door de ontsteking openbarst heeft dat ernstige gevolgen.
Fijn dat er een chirurg was op Eerste Kerstdag.

Voor deze aandoening is voor zover ik weet helaas geen behandeling zoals wij dat hier graag hebben. Op een manier die zo dicht mogelijk bij de natuur staat. Er was ook niet veel tijd om daar naar te zoeken.
Je had geen keuze, dat is duidelijk. Fijn dat het herstel goed gaat en vooral dat je morgen weer naar huis mag!
 
Een video van de oudere methode. Oudere chirurgen doen dit nog steeds wel eens, omdat ze daar meer ervaring mee hebben.

 
Sinds vanmorgen/vanmiddag heb ik ineens pijn rechtsonderin mijn buik. Vanmiddag had ik een paar keer 🤮. Zelfs mijn rechter been omhoog doen doet pijn op die plek. Ik heb geen trek in eten.

Kan dit een blindedarmontsteking zijn?
Zo ja, is daar iets tegen te doen zonder de blindedarm te laten wegsnijden?
Jeetje wat naar zeg! Was dagenlang niet actief en ben zelf veel in het ziekenhuis (mijn pa)dus lees het nu pas.
Mijn zoon heeft dit ook gehad paar jaar terug en herken de symptomen.
Hij was toen 11 en was behoorlijk beroerd ook na de operatie.

Fijn om te horen dat het nu stukken beter gaat. Zou zeker een goede probiotica nemen, en extra kefir enzo. Komt goed💪🏻

P.s hoe waren ze in het ziekenhuis? Waar mijn pa ligt zijn ze erg onbeleefd en hebben ze alsmaar haast.
 
P.s hoe waren ze in het ziekenhuis? Waar mijn pa ligt zijn ze erg onbeleefd en hebben ze alsmaar haast.

Ik was in het Haga Ziekenhuis locatie Leyweg. Het personeel vond ik erg vriendelijk, geduldig en respectvol. Naar mij, maar ook zeker naar de ouderen. Ik lag op een kamer met drie ouderen van 80, 81 en 91 jaar die de hele dag door hulp nodig hadden. Dit kan ik alleen maar positief beoordelen.
Haast was er soms wel als het druk was. Dat wordt natuurlijk vooral veroorzaakt door een personeelsgebrek in de zorg. Vergeet de 80.000 ontslagen zorgmedewerkers in 12 jaar Rutte niet. Het was geen haast waardoor het werk niet goed werd gedaan, maar vooral dat er daardoor geen tijd was voor een gesprek en dat soort dingen. Dus, snel van de een naar de ander.

Verder ben ik daar (naast de verpleegkundigen) in contact geweest met een huisarts, spoedeisende hulp, radioloog, arts en chirurg. Alles ging soepel, snel en beleefd.

In welk ziekenhuis is jouw vader?

Ik vind natuurlijk wel van alles van de reguliere geneeskunde, zoals de meesten op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Ik was in het Haga Ziekenhuis locatie Leyweg. Het personeel vond ik erg vriendelijk, geduldig en respectvol. Naar mij, maar ook zeker naar de ouderen. Ik lag op een kamer met drie ouderen van 80, 81 en 91 jaar die de hele dag door hulp nodig hadden. Dit kan ik alleen maar positief beoordelen.
Haast was er soms wel als het druk was. Dat wordt natuurlijk vooral veroorzaakt door een personeelsgebrek in de zorg. Vergeet de 80.000 ontslagen zorgmedewerkers in 12 jaar Rutte niet. Het was geen haast waardoor het werk niet goed werd gedaan, maar vooral dat er daardoor geen tijd was voor een gesprek en dat soort dingen. Dus, snel van de een naar de ander.

Verder ben ik daar (naast de verpleegkundigen) in contact geweest met een huisarts, spoedeisende hulp, radioloog, arts en chirurg. Alles ging soepel, snel en beleefd.

In welk ziekenhuis is jouw vader?

Ik vind natuurlijk wel van alles van de reguliere geneeskunde, zoals de meesten op dit forum.
Met Haga hebben wij ook goede ervaringen. Mijn vader heeft daar vorig jaar zijn hartoperatie ondergaan.

Hij ligt nu in het Delftse Reinier de graaf. Toch wel 1 vd slechtere ziekenhuizen hoor. Kan pagina’s vol schrijven over wat we daar nu al 8 dagen hebben meegemaakt. Morgen een artsengesprek en zint die niet, dan willen we een overplaatsing naar bijv Haga.
Ook de Cojona gekte speelt hier gewoon. We mochten 2 dagen niet bij hem op bezoek omdat er een ‘besmetting’ was bij hem op de kamer. Mijn pa is bijna dagelijks getest op C. Krankzinnig!
 
Met Haga hebben wij ook goede ervaringen. Mijn vader heeft daar vorig jaar zijn hartoperatie ondergaan.

Hij ligt nu in het Delftse Reinier de graaf. Toch wel 1 vd slechtere ziekenhuizen hoor. Kan pagina’s vol schrijven over wat we daar nu al 8 dagen hebben meegemaakt. Morgen een artsengesprek en zint die niet, dan willen we een overplaatsing naar bijv Haga.
Ook de Cojona gekte speelt hier gewoon. We mochten 2 dagen niet bij hem op bezoek omdat er een ‘besmetting’ was bij hem op de kamer. Mijn pa is bijna dagelijks getest op C. Krankzinnig

Daar heb jij vorig jaar toch problemen gehad met de beveiliging over toegang zonder mondkap?

In Haga heb ik geen Corona beperkingen gezien.
Er is nooit gesproken over mondkappen, “vaccinatie”status, afstand houden en ik heb geen PCR-test gezien.
 
Laatst bewerkt:
In de straten erachter 😁
Ik had niet verwacht dat die wijk al zo erg omgevolkt was.

In Den Haag is bijna elke buurt omgevolkt. Uitzonderingen zijn de wijken langs de kust van Duindorp t/m Kijkduin en de dure statige wijken in het Statenkwartier. En misschien dat het Belgisch Park ook nog wel goed is. De Schilderswijk is met 95% allochtoon volledig overgenomen.
 
Met Haga hebben wij ook goede ervaringen. Mijn vader heeft daar vorig jaar zijn hartoperatie ondergaan.

Hij ligt nu in het Delftse Reinier de graaf. Toch wel 1 vd slechtere ziekenhuizen hoor. Kan pagina’s vol schrijven over wat we daar nu al 8 dagen hebben meegemaakt. Morgen een artsengesprek en zint die niet, dan willen we een overplaatsing naar bijv Haga.
Ook de Cojona gekte speelt hier gewoon. We mochten 2 dagen niet bij hem op bezoek omdat er een ‘besmetting’ was bij hem op de kamer. Mijn pa is bijna dagelijks getest op C. Krankzinnig!

Hoe was het gesprek in Reinier de Graaf?
 
In Den Haag is bijna elke buurt omgevolkt. Uitzonderingen zijn de wijken langs de kust van Duindorp t/m Kijkduin en de dure statige wijken in het Statenkwartier. En misschien dat het Belgisch Park ook nog wel goed is. De Schilderswijk is met 95% allochtoon volledig overgenomen.
Ik dacht dat het wat minder was, maar helaas.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.624
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan