@ Janse
Quote:
Zou ik best eens willen proberen, maar ben bij de natuurwinkel nog geen flessen met bloed tegen gekomen
Heb je geen huisdieren Janse? Anders maar eens een EHBO-cursus voor dieren gaan volgen, dan kan je spoedig zelf aan de slag! :mrgreen:
@ Chiko
Ik hou ook van bloedworst en vraag me af wat voor een producten er nog meer te maken zijn van bloed. Er zullen heus wel wat recepten te vinden zijn bij traditionele volkeren. Misschien kan je wel bloedbrood bakken of een bloedsaus.
Ik denk dat je best wel bloed aan iemand kunt vragen die zelf dieren slacht. Als je uitlegt dat je belangstelling hebt voor traditioneel ambachtelijk koken en dat je graag zelf bloedworst wilt maken zoals mensen dat vroeger thuis ook deden, dan ben je in deze tijd misschien wel apart, maar geen freak. Misschien kan je de slager (of poelier) ook wel vragen of ze bij het slachthuis bloed voor je apart houden. Het kan ook zijn dat dit erg ongemakkelijk is voor de slachter en dat ze het niet doen. Maar ja, nee heb je, ja kun je krijgen...