Bouillon is slijmerig geworden

PocaHontas

New member
Hoi, even een vraagje, ik heb gisteren bottenbouillon gemaakt (Pure Graze grasgevoerd botten) en het meeste in de vriezer gedaan en 1 bakje voor vandaag bewaard, net mikte ik hem in de pan voor de soep en zag dat het slijmerig was, ik bedoel niet het witte gestolde vet maar echt de vloeistof zelf die eerder bij mij altijd wat vloeibaarder was was nu een beetje slijmerig, is dit oke? Alvast bedankt.

Klinkt als gestolde gelatine. Als je de soep opwarmt en goed doorroert zou het weg moeten zijn. Gelatine is gezond!

Mike

Het is inderdaad weg, maar ik vond het er zo anders uitzien dan anders, is wel voor het eerst Pure Graze, normaal doe ik het van Schotse Hooglanders of van wild. Weet niet of dat iets zou kunnen uitmaken?
Iig Bedankt!

In het geval van "slijmerig" is de gelatine onder de vetlaag mogelijk nog niet dik genoeg om een dikke gelachtige prut te vormen.
Hoe dikker hoe beter.

Ligt niet aan de leverancier, maar aan van welk deel van de anatomie het bot afkomstig is. Een gewricht met veel kraakbeen is heel anders dan puur bot (maar dat kan weer mooie merg opleveren).

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan