Brainfood 30 jan j.l.

stephan

New member
Hallo Ik ben Stephan Timmermans.
Het Brainfood congres was mijn eerste ervaring met de Weston Price-groep.
erg, erg interessant.
m.vr.gr.
Stephan

Dag Stephan, welkom.

Goed dat je naar het congres bent geweest, hoe ben je daar terecht gekomen als ik vragen mag?

ik zal het wat uitgebreider doen:

ik ben Stephan Timmermans uit Noord-Brabant. ik ben werkzaam als tuinbouwadviseur in o.a, aardbei/asperge en vollegrondsgroenten, zowel biologisch als gangbaar. daarnaast teel ik zelf BD-groenten/fruit.
het congres kwam ik tegen op internet ( bij toeval) toen ik wat aan het zoeken was over voeding.
het forum was echt geweldig, supergoed georganiseerd ! het enig dat een beetje onderbelicht is gebleven, is het verschil tussen EKO en BD.
welnu: EKO is telen met respect voor de natuur, waarbij geen gebruik wordt gemaakt van kunstmest en bestrijdingsmiddelen. soms zijn er daardoor grote verschillen in telers variërend van simpelweg verboden (kunst)mest/middelen weglaten tot telers die uitgebreide bodemanalyses doen, groenbemesters inplannen, veecombinaties met gewassen doen etc. etc. daarom ook dat er zo'n grote kwaliteitsverschillen zijn per bedrijf in produkt of dieren.