Covid cijfers en lessen (Tom Lassing)
26/06 7:41
Kent u Hong Kong? Daar wonen duizenden mensen zelfs letterlijk in kooien van 2 kuub. Puur omdat ze zich niet meer ruimte kunnen permitteren. Zo duur en zo overbevolkt is die stad. Enig idee hoe zwaar Covid daar heeft toegeslagen?
op 22 juni stond de teller op 1.132 mensen besmet en 5(!) doden.
Taiwan dan... Een dichtbevolkt eiland... Veel dichter bevolkt dan Nederland en België, 446 mensen besmet en 7(!) doden.
Hoe is het mogelijk?
Wat deden ze anders? Belangrijk is, ze hebben vanaf dag 1 IEDEREEN getest op temperatuur. Overal waar je naar binnen wilde, werd je getest. Was je te warm, dan moest je direct twee weken apart.
Ze namen het heel serieus. De overheid en de mensen zelf.
Japan... 17.864 besmettingen, 953 doden. Hoeveel doden onder de 30? Slechts
1(!) Dat was een veel te dikke sumoworstelaar.
Wat is er anders behalve die serieuze aanpak? Een ander belangrijk punt is dat er in die landen veel minder overgewicht is. Mensen zijn er gezonder. Daar zouden we het wat mij betreft ook eens over mogen hebben! Vraag je eens af, is Covid dodelijk of is onze slechte gezondheid dodelijk?
De dodelijkheid van Covid is onder de 60 laag. De meeste doden onder die leeftijd vallen bij mensen met andere onderliggende problemen. Vooral te dik zijn en een slechte conditie hebben is gevaarlijk.
Maar zoals al gesteld, moet je daar Covid de schuld van geven?
Covid is meer de waarschuwing dat je beter gezonder kan gaan leven. Doe je dat niet, dan ga je eerder dood. Dat is geen nieuw bericht. Covid is echter wel een nieuwe reden om dood te gaan.
De gevaren
We weten ondertussen al wat de gevaren zijn... namelijk een slechte gezondheid, slechte ventilatie en/of een koude omgeving in combinatie met die slechte ventilatie. (Vandaar de enorme hoeveelheid aan besmettingen in slachthuizen!)
Maar toegeven doen de mensen aan de macht dat niet. Immers, toegeven is macht afstaan EN in feite ook toegeven dat je het vanaf de start in Europa helemaal verkeerd hebt aangepakt.
Dat bewijzen Hong Kong, Vietnam, Japan en Taiwan al.
Het volk dan massaal verbieden te demonstreren en door de ME in te zetten als een fascistische knokploeg het Malieveld laten ontruimen dan de beste reactie?
Neen, daarmee is de tegenstelling tussen de macht en het volk alleen maar enorm toegenomen. Het is nu steeds duidelijk aan het worden dat hier blijkbaar meer meespeelt. De staat wil machtiger worden. Politici van de huidige generatie hunkeren naar absolute macht. Niet alleen in Turkije, Brazilië, de VS, het VK, Rusland, en de Filipijnen, maar ook hier in West Europa en zelfs hier in Nederland.
Aan de macht zijn wereldwijd de enge mannen gekomen... Blijkbaar is het nu hun tijd om massaal op te staan en hun masker af te gooien. Het gordijn gaat open en ineens staan de fascisten aan de macht vol in het licht.
De ME laat zich ondertussen iets te graag gebruiken als fascistische knokploeg. Het geeft in mijn ogen goed aan uit wat voor mannen die knokploegen blijkbaar bestaan. Ze willen me iets te graag lekker rondrammen.
De vraag is wat wij als volk nu gaan doen. Laten we het gebeuren?
In het jaar 2000 gaf ik aan dat naar mijn idee het jaar 2020 het dieptepunt voor de samenleving zou worden. Tot op heden is dat beeld nog uitgekomen. Na het dieptepunt zou het dan nu beter moeten worden, maar dat wordt alleen maar realiteit als we er samen wat aan doen.
De hang naar de fascistische heilstaat die ons als volk alles oplegt, moet stoppen. De corpocratie die we ook in de jaren dertig van de vorige eeuw zagen, moet een halt toegeworpen worden. Het is een zeer giftige combinatie gebleken en we vergaten de lessen van weleer.