D-ribose

-B.arr

New member
Ik kreeg een hele tijd geleden van iemand het advies dit te gebruiken tegen vermoeidheid
https://www.bodyenfitshop.nl/andere-producten/ribose/body-fit-sportsnutrition/pure-ribose-poeder/
(echter is deze niet voorradig, dus zal ik over moeten stappen naar een ander merk)

zijn er hier meer mensen die dit gebruiken?

Ik twijfel of ik het weer zal bestellen, ik vraag me af of ik het ook weg kan laten.
Ik wil niet steeds dure supplementen kopen ook.

ik gebruik dit ook voor, of tegen, cardiomyopathie. Samen met Q10, taurine, Alphaliponzuur, carbnitine en L- lysine. Je kunt dit vinden op het www.
Merkwaardig genoeg, vind ik, knap ik hier mee redelijk op, heb meer puf en ben minder vermoeid en mijn hart doet het beter. Om nu te zeggen dat ik iets merk na inname...nee, maar na een tijdje is het resultaat goed merkbaar en verrassend te noemen.

grt Maarten54

Ik wil het wel weer gaan bestellen en Maarten bedankt voor je toevoeging. Mag ik vragen welke D-ribbose jij hebt?

Ja Maarten ik had idd gelezen dat het ook werkt mbt hartfalen.
Celticmyst de enige manier om te weten of iets werkt is er om mee te stoppen, tijdelijk..... Anders blijf je die hele reeks aan supplementen slikken die je nu doet. En eigenlijk lijkt me dat ook niet zo'n goed idee.. ?!

Hoi Zonne...

Nou, ik ben gewoon nu erg moe en de D-ribbose gaf wel energie.
Daarom wil ik het bestellen.

Ik neem het al 3 dagen niet.

Op de 1 of andere manier kom ik de laatste tijd steeds de naam myhill tegen ivm cvs/ cfs. Zo ook hier : http://www.drmyhill.co.uk/wiki/D-ribose

En hier nog dat je het over de dag verspreid moet innemen omdat het maar kort werkt. Doe jij dat ook Celticmyst ?
https://forums.phoenixrising.me/index.php?threads/how-to-take-d-ribose-for-energy-it-really-works.4309/

celticmyst,

Ik gebruik het merk waar jij, en wellicht ik bij een volgende bestelling, niet aan kunt komen.
Ik neem 3 x 5 gram per dag.( het bij geleverde maat schepje vol zonder kop er op)
Hier boven werd ik even wakker geschud door Zonne met haar opmerking. Ik ben een tijdje terug idd even gestopt met D-ribose en carnitine ( het was op) en toen ik viel weer ver terug met mijn hartfalen: bijna totaal niets waard.
Na twee dagen weer gebruiken knapte ik weer geweldig op dus ik hou de D-ribose , en de rest, in ere.

grt Maarten2

celticmyst,
Wellicht is dit ook wat voor u: Rhodiola. Uitleg is voldoende op het WWW te vinden. Mij doet het goed: geestelijke rust, ontstrest; puik spul.

Celticmyst, als je het maar 1 keer per dag nam, dan werkte het waarschijnlijk niet eens ( goed ) ?! Tenminste als ik overal op internet reacties lees dan merken mensen pas verschil bij meerdere keren per dag innemen.

@Maarten: ik neem aan dat je de Acetyl-L-Carnitine (van Bonusan b.v.) bedoelt? Die heb ik namelijk in de kast staan. En neem ik dan in combi met R-alfa-liponzuur. Ik had eens gelezen dat die combinatie goed is. Is ook ondersteunend voor de bijnieren.

De D-ribose heb ik nu van Bonusan besteld. Ik zal eens kijken of ik het meerdere keren per dag ga nemen. Of dat idd gewoon 1 keer voldoende is.

Rhodiola slik ik al geruime tijd. Altijd samen met de ashwaganda (tinctuur of capsules).

Celticmyst, ik snap je niet helemaal ? Overal staat dat je d ribose verspreid over de dag moet innemen voor goed resultaat. Dan moet je dat toch gewoon proberen ? En dan gewoon de dagdosering van Bonusan verspreiden over de dag, dus niet meer innemen maar vaker een veel kleinere hoeveelheid.

Waarom neem je nu nog rhodiola EN ashwaganda in ? Is het niet beter er eentje te proberen ? Dan ben je gelijk weer 1 supplement kwijt dat je slikt op een dag.

celticmyst,
carnitine, d-riboseL- lysine, koop ik bij body en fit ( ik let graag op de prijs en hier lijkt het mij een van de goedkopere)
Alfa liponzuur en Q10 bestel ik bij iherb. net als kleding interesseert het merk mij minder tot niet, als het in/om mijn lijf maar lekker zit.
En zo Zonne zegt: 1 x daags 5 gr D-ribose is te weinig! ( ik had geen last met 25 gram daags!)
En, ook zo Zonne zegt: Neem alles één voor één om de uitwerking te kunnen bemerken/testen!

Ik gebruik ook liposomale vitamine C, 2 a 3 x daags. Ik vrot 68 gram in een liter water met 68 gr. lecithine wat dus zou moeten worden 5 x zoveel is: meer dan 11,3 gram per dosis. Ik neem van die liter 1/30 e deel twee maal daags = 22,6 gram per dag.
Hier mix ik per liter ook, voor een betere opname in mijn lijf, 1 a 2 gram Niacine door. Het lijkt mij dat Niacine ook beter werkt/opgenomen word in de lipo C
Met het gebruiken van C krijg ik wel griep en wordt ik ook verkouden, maar met dit verschil dat het binnen één dag weer over is...al 2 jaar op rij.

Waarom neem je nu nog rhodiola EN ashwaganda in ? Is het niet beter er eentje te proberen ? Dan ben je gelijk weer 1 supplement kwijt dat je slikt op een dag.
Omdat ik van alleen ashwaganda (dus zonder rhodiola) heel moe wordt.
Maar ik heb de laatste tijd dat ik van ashwaganda ook erg down wordt. Het reguleert maar dempt ook een beetje (niet zo prettig).

En zo Zonne zegt: 1 x daags 5 gr D-ribose is te weinig! ( ik had geen last met 25 gram daags!)
Okee.

Klinkt dan alsof de ashwaganda niet goed voor je is op dit moment. Doet de rhodiola alleen wel wat voor je ?
En de d ribose, ben je daar al weer mee begonnen ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je verschil bemerkt als je het meerdere keren per dag in gaat nemen. Kan natuurlijk ook gewoon 5 maal 1 gram zijn per dag.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan