Dé Energie Rekening(en)

henkie

Well-known member
Ik denk dat dit een hot item gaat worden de komende maanden

Mijn dochter mailde net haar energie rekening door

Ik heb het niet zo goed gevolgd, wat voor initiatieven lopen er al in Nederland?

Scherm­afbeelding 2023-01-07 om 09.44.21.png

Op +- 19. min een stukje over energie in het weekjournaal

* KlaTV Beperking van stroom in een energiecrisis? - Een getuigenverslag
- Exploitanten van wind- en zonne-energiecentrales en landbouwers van grote biogasinstallaties mogen geen bestaande capaciteit inbrengen of de in de centrales opgewekte energie gebruiken. Zeer verrassend gezien het gepropageerde elektriciteitstekort! Tenzij blijkt dat dit opzettelijk gebeurt...

Ik betrek gas en electra van Budget Energie. Ik had een 1-jarig contract toen de prijzen nog niet zo hoog waren maar . Ik heb het contract niet verlengd maar ook niet opgezegd. Dus men blijft leveren zonder een vast contract. Ik kan dus overstappen naar een ander zonder boete te hoeven betalen.

Via pricewice (is tussenperson) kan ik een nieuw contract aangaan - weer bij Budget - maar 10,- per maand goedkoper = 120,- per jaar verdiend.
Budget zegt nu dat ze het in hun admin. niet kunnen verwerken en dat ik een contract heb.

Heeft iemand verstand van die contracten.
Geen jaarcontract is volgens mij GEEN contract.

Laatst bewerkt:
Als 2 tot 3 miljoen huishoudens in de komende vijf jaar hun gasgestookte CV-ketel zouden vervangen door een elektrisch aangedreven warmtepomp, stijgt de nationale stroomvraag daardoor met zo’n 10 miljard kilowattuur per jaar. Dat is een toename van 8 procent ten opzichte van het huidige stroomverbruik van 120 miljard kilowattuur per jaar.

Voorstanders van het onzalige idee van de Jonge zullen aanvoeren dat die extra stroomvraag uit extra zon en wind zal komen. Dat is echter een drogreden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan