Depressie en verslaving

vrouw85

New member
Beste mensen,

Ik heb een dringende vraag over het onderwerp depressie en verslaving.
Ik zal mijzelf later even voorstellen en vertellen hoe ik hier terecht ben gekomen.
Nu is het zo dat er iemand in mijn omgeving verslaafd is aan coke en in een depressie zit. Gelukkig wil die persoon aan zichzelf werken en is nu ook in behandeling. Graag wil ik die persoon wat extra hulp bieden op het vlak voeding want weet dat voeding een hoop kan bijdragen.
Nu ben ik zelf al iemand die rauwe melk drink en veel dingen opvolg van dit forum, maar de persoon weet eigenlijk niets van gezonde voeding en het is nogal een uitdaging om die persoon hier mee bekent te maken.
Ik weet dat er op gebied van vitamine en mineralen ook winst is te behalen. Misschien is dat een makkelijkere stap om mee te beginnen.
Wat kunnen jullie aanraden om een depressie en verslaving aan te pakken?
Alvast super bedankt.

Welkom!

Jeetje dat is nogal heftig zeg iemand in je omgeving met zo een verslaving. Zelf denk ik dat er winst te behalen is door te beginnen met h4t ondersteunen van de bijnieren. Maar wellicht dat anderen je hierin beter kunnen adviseren. Je hebt natuurlijk bijnierextract. Maar ik heb werkelijk geen idee of je daarmee direct kan starten in deze situatie. Bijnieren kunnen ook ondersteund worden met vitamine C. Maar nogmaals, in deze situatie durf ik niet zo goed te zeggen waarmee je het beste kunt starten. Is misschien ook afhankelijk van wat de persoon aan medicatie krijgt tijdens het af kicken.

Sterkte in elk geval!

Bedankt voor je reactie Binc.
Persoon krijg niets van medicatie.
Heeft enkel gesprekken nu. Word ook geen opnamen gedaan. Schijnbaar is het niet heftig genoeg het gebruik. Merk echt dat het gebruik van die persoon met emoties te maken heeft. Vooral als er iets emotioneel is voor gevallen of met tegen slagen. Zit vooral dan ook zelf te denken om het brein te ondersteunen met omega3 vetzuren.

Flinke uitdaging Vrouw85 voor jullie allebei en mooi dat je dit doet.
Kijk eens op de site Voedingisgezondheid hier is zoveel te vinden en ook over de basis van gezonde voeding:
http://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe_melk.html

Verder ben ik het eens met Binc, ook de hijnieren zullen ondersteuning nodig hebben. simpele manier is bijv. zoethoutthee drinken, verder vit. C aanvullen

Bedankt ook voor je reactie Elkedageenei.
Kun je me misschien ook vertellen waar ik het beste de vit. C kan bestellen en welke vorm of variant?
Heb nog nooit eerder vit.c gekocht. Ik weet dat er ook een hoop troep is dus wil wel met het goede aankomen. Er zijn toch ook supplementen of hormonen om de bijnieren te ondersteunen?

Volgens Gert Svhuitemaker maakt het qua vit C niet veel uit, ik zeg ga voor natuurlijke bijv van Solgar of Now of poeder 333 van AOV.

Bijnieren kun je ondersteunen met Ashwagandha, zoethoutthee, vit C, B complex, vit E, fel gekleurde groenten, sole, ondersteunen. En stoppen met koffie, suiker, fruit in de ochtend, vloeibare boter, margarine enz.

Als je zoekt ol het forum naar bijnieruitputting dan vind je de hele lijst die ik uit het boek van James Wilson heb geplaatst.

Bijnieren is vooral ashwagandha al is ashwagandha niet meteen geschikt tegen depressie. Ashwagandha bron

Tegen depressie zijn er gelukkig heel wat alternatieven voor medicatie
Waaronder

5-HTP is ook een natuurlijke antidepressiva die een soortgelijke werking heeft als tryptofaan. Alleen moeten er minder stappen ondernomen worden vooraleer de serotonine kan worden aangemaakt en vrijgegeven in de hersenen.

Om die redenen kan 5-htp wel op een meer effectieve manier serotonine aanmaken. Onderzoeken tussen 5-htp en tryptofaan zijn er echter nog niet geweest. Al gaat men er wel van uit dat 5-htp iets krachtiger is dan tryptofaan. Men heeft echter kunnen aantonen dat bij mensen waarbij traditionele medicijnen niet werken, 5-HTP effectief kan zijn. (bron)

(bron)

Drugs werken ontregelend op je neurotransmitters en zorgen voor verlies aan voedingsstoffen. Daarbij zorgen drugsverslaafden doorgaans toch al niet goed voor hun voeding. Met Kambo kan je lichaam weer resetten. Daarnaast zorgen voor goede voeding en wat voedingssupplementen.
Verslaving en een depressie hebben ook te maken met een leegt in jezelf ervaren, die je dan probeert op te vullen en steun te zoeken van buitenaf.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan