Diabetes binnen 30 dagen terugdraaien

...........

Active member
http://niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=2357:diabetes-binnen-30-dagen-terugdraaien-video&catid=17:gezondheid&Itemid=30

Voor het eerst dat ik de hele film zie, maar jemig, wat ziet die Gabriel Cousens er slecht uit zeg 8O

Volgens hem is het beste dieet hoog in vezels en koolhydraten en laag in eiwitten en vetten.

Toch wel leuk dat er een bewezen effectief dieet is om diabetes in zeer korte tijd te genezen. Maar langer dan een maand zou ik het nooit doen.

Die Gabriel Cousins ziet er inderdaad aardig uitgemergeld uit. Dat krijg je nou van voeding hoog in vezels en koolhydraten en laag in eiwitten en vetten, zoals Cousins propageert.

Opvallend is die Indiaan, die halverwege afhaakt omdat hij dit dieet niet kan volhouden. Indianen staan dichter bij de oermens en hebben dan ook oervoeding nodig. In de oertijd was de mens een vleeseter, want een wereldwijde ijstijd verhinderde simpelweg de consumptie van groente en fruit. Cousins kan deze Indiaan niet helpen, die snakt naar dierijk voedsel. Een Atkins-achtig dieet had deze man veel beter geholpen, nu wordt hij door zijn (al even dikke) familieleden opgehaald. Een gemiste kans.

Er kan een therapeutisch nut zijn voor dergelijke veganistische raw-food dieten, maar zeker niet langdurig. Ik heb zelf 3 jaar geleden nog geprobeerd om dit een maand lang te doen. Ik kwam niet verder dan 3 weken. Ik dacht dat ik knettergek werd in die derde week! Ik kon niet meer helder denken en mijn bloedsuikerspiegel schoot alle kanten op. Ik verlangde naar dierlijke vetten en eiwitten en probeerde dat op te lossen met noten of studentenhaver. Ik houd helemaal niet van die harde, onverteerbare noten en het loste het probleem ook niet op. Deze ervaring is voor mij doorslaggevend geweest om mijn vegetarisme definitief vaarwel te zeggen. Eind dat jaar stapte ik over op WAPF en meldde me aan als chapter leader.

Ik wil je overigens dit niet onthouden.

Mike

Hier de email die ik op 17 maart 2009 schreef aan een bevriend iemand die ook een rauw veganistisch experiment op dat moment onderging:

Quote:
Ik wil je waarschuwen voor dat 100% raw food-experiment. Ik ben ermee gekapt

na drie weken. Dit is mijn ervaring:

Als ik nu terugkijk besef ik pas werkelijk wat er gebeurde al aan het eind

van de tweede week. Die vrijdagavond tijdens de lezing was ik OK. Ook de dag

erna was ik grotendeels OK, maar aan het eind van de dag betrapte ik mezelf

erop dat ik een oud gedragspatroon opnieuw vertoonde. Mijn

bloedsuikerspiegel werd laag en ik werd kribbig en ongeduldig. De dag erna

was ik met iemand in gesprek en werd ineens afgeleid door muziek op de

achtergond die uit het niets leek te komen. Toen ik daarna het gesprek wilde

hervatten had ik geen flauw idee waar ik het met die persoon ook al weer

over had! Dit waren de eerste voortekenen, maar deze wuifde ik weg als

kleinigheden, incidenten.

Dan de derde week, de vorige week dus. Maandag merkte ik dat ik extreem moe

werd gedurende de dag en ik moest een enkele keer zelfs koud water op mijn

gezicht gooien om er mentaal bij te blijven. Die week viel het me verder op

dat ik donkere kringen onder mijn ogen begon te krijgen en flinke wallen. Ik

begon een drogere huid te krijgen, vooral tussen de knokkels op mijn handen

(een oude kwaal die ik ook terugkreeg toen ik eens een maandje geen rauwe

melk meer dronk) en voelde me tegen het eind van de week (vanaf donderdag)

onrustig en mentaal onscherp met weer wat bloedsuikerschommelingen.

Die donderdag had ik zelfs moeite in de auto om mijn aandacht bij de weg te

houden! Mijn kop voelde wattig en ik heb het raampje naar beneden gedraaid

voor frisse lucht en de radio uitgezet omdat ik het ervaarde als teveel

impulsen. Ik miste die week vet enorm en verlangde naar boter en kaas. Rauwe

melk had ik drie weken wel gedronken, maar dat was te weinig. Ik moest

dierlijke vetten! Ik heb het die week geprobeerd op te lossen met noten,

maar dat lukte voor geen meter. Bovendien maakte het dat ik het allemaal

niet meer leuk begon te vinden (ik houd helemaal niet van noten, ik vind ze

te hard en te droog) en chagrijnig werd, omdat het dieet te beperkend en

dwangmatig voor me werd. Het was geen feestje meer, terwijl het dit wel de

afgelopen twee jaar voor mij is geweest. Vrijdag was ook de dag dat ik

gigantisch begon te gassen en we hebben het hier ook over die stille, vieze,

stinkende, rottende winden.

Ik zat al aan de onderkant van mijn BMI met 75 kg, maar ik was inmiddels

gekelderd naar 73 kg en was echt te mager aan het worden. Ik voelde me

belabberd en op vrijdagavond heb ik er officieel een punt aan gezogen.

Afgelopen weekend ben ik uit pure rebellie 'slecht' geweest en heb

rijstwafels met driedubbele roomboter gegeten, bier gedronken en flink aan

de rauwmelkse koeien- en geitenkaas gezeten. Gevolg: ik zit nu weer bijna op

mijn oude gewicht en voel me alweer stukken beter.

Wel was ik gisteravond weer volledig kapot en ben al om half 10 naar bed

gegaan en sliep meteen als een blok. Ook vandaag ben ik nog steeds niet op

mijn oude energieniveau. Ik heb hier echt fysiek en mentaal een enorme dreun

van gekregen en ga dit niet snel weer doen! Net als jij at ik al voor 80-90%

rauw en dan lijkt het zo makkelijk om ook voor die laatste procenten rauw te

gaan. Ik merk echter dat ik dierlijke, verzadigde vetten nodig heb en als ik

deze niet of onvoldoende krijg mezelf aan het uithongeren ben en er in alle

opzichten geen beter mens van word. Ik heb mijn lesje geleerd: ik blijf

voorlopig nog even lacto-vegetarier!

In een andere email schrijf ik op 6 april 2009:

Quote:
Ik werd er echt strontchagrijnig, kribbig en rebels van en verloor bijna mijn ontembare enthousiasme van de afgelopen ruim twee jaar sinds ik hiermee bezig ben. Ik kan momenteel nog geen noot meer zien, zo'n negatieve associatie heb ik hiermee gekregen. Ik heb nooit iets met noten gehad, maar nu nog veel minder! Dit experiment was in de categorie: eens maar nooit weer. Ik voel me momenteel weer fantastisch, als vanouds, maar heb maar liefst twee weken bij moeten komen van een experiment van drie weken dat de levensvreugde in korte tijd uit me aan het rukken was. Het viel mij, zogezegd, nogal rauw op m'n dak! :-)

Inmiddels heb ik mijn lesje helemaal geleerd en ben ik ook geen lacto-vegetarier meer!

Mike

Ik snap eigenlijk niet hoe 'de wetenschap' dan tot het bewijs komt dat de oermens als 2 druppels water op de moderne mens lijkt. Is dit dan puur op basis van de skeletten die zijn gevonden en die overigens niet eens sluitend bewijzen dat 'wij' van 'hun' afstammen? En waarom zou evolutie niet snel kunnen gaan? Hondenrassen zijn toch ook in termen van eeuwen ontstaan al heeft dit denk ik ook te maken met heel gericht selecteren.

Als dit waar zou zijn dan werden de mensen niet massaal zo ziek van de veranderende voeding, om mij heen kijkend en in de spiegel zie ik dit gewoon gebeuren.

Ook bij de huisdieren hoor, ondanks hun veranderende uiterlijke kenmerken, zet ze maar eens op een oerdieet van rauw vlees , het is wonderbaarlijk hoeveel beter ze er dan uitzien.

Dennis,

Men weet dit door te doen wat o.a. Weston Price heeft gedaan: schedels en botten van de vroege mens te bestuderen. Daarnaast is er veel informatie af te leiden uit attributen die mee werden begraven met mensen, iets wat je ook in het boek van Price kunt lezen. Hieruit blijkt o.a. dat tandbederf niet voorkwam bij de mens van voor de landbouw.

Toen we ongeveer 10.000 jaar geleden landbouw zijn gaan toepassen en we afhankelijker werden voor onze voedselvoorziening van plantaardige bronnen als granen, groenten en fruit werd overduidelijk zichtbaar wat dit met ons deed: dunnere schedels en botten (verminderde botdichtheid), 'inkrimpende' mensen (als gevolg van minder mineralen in het skelet), tandbederf, versmalde gezichten en malocclusie (slechte kaakaansluiting).

Ook heeft de biologische landbouw, die volgens de vegetariers beter is voor het milieu en het wereldvoedselvraagstuk kan oplossen, geleid tot regelrechte woestijnvorming door eenzijdige uitputting van bodems (monoculturen).

Ik snap dat je in je beargumentering ruimte wil overlaten voor de Keylontic 'Science', die ervan uitgaat dat we een soort gemuteerd ras zijn dat door buitenaardsen is gecreeerd, maar de archeologische feiten vertellen een ander verhaal. De post van Dirtsa is ook voortreffelijk, daar heb ik verder niets aan toe te voegen.

Mike

Lees dit artikel:

http://www.mercola.com/Article/diet/former_vegan.htm

Vooral deze passage is zeer sterk:

Quote:
Let me say before we jump into the heart of this matter that I believe most people who claim to do well long-term on vegan diets do so because they don't follow their diets strictly. I believe those who thrive on vegan diets occasionally consume animal foods containing essential nutritive factors. I have come to this conclusion based on eight years of extensive postal and e-mail correspondence sent to me by individuals who have tried to live on various vegan programs, everything from 100% raw food to fruitarianism to Natural Hygiene to the Hallelujah Diet to Arnold Ehret's Mucusless Diet.

Een plantaardig voedingspatroon zonder dierlijke vetten en eiwitten levert op wat men ook wel 'failure to thrive' noemt, zoiets als niet kunnen gedijen, niet kunnen opbloeien:

http://www.beyondveg.com/nicholson-w/veg-prob/veg-prob-scen1b.shtml

http://www.beyondveg.com/billings-t/comp-anat/comp-anat-9b.shtml

Ik heb FTT (failure to thrive) al na drie weken ervaren. Sommige mensen houden zich wel 10 jaar voor de gek met extreme gezondheidsschade tot gevolg! Zo zie je maar het gevaar van dogmatisch denken. Ook valt het me op dat veganisten (ik kom er nog regelmatig de nodige tegen) mentaal allesbehalve goed functioneren en zelfs regelrecht vijandig kunnen zijn:

http://www.beyondveg.com/billings-t/claims-cred/claims-cred-1e.shtml#dark side of raw

http://www.beyondveg.com/billings-t/claims-cred/claims-cred-1g.shtml#msg for extremists

Verhalen van ex-veganisten/raw foodists die eerlijk durven te zijn:

http://www.beyondveg.com/cat/diet-bios/index.shtml

Steengoed artikel over hoe raw foodists zichzelf voor de gek kunnen houden:

http://www.beyondveg.com/billings-t/selected-myths/selected-myths-1a.shtml

Mike

Zelf heb ik al ruim 20 jaar diabetes type 1, ik heb de film nog niet helemaal bekeken, maar volgens mij zou ik bijna alles een maand eten om er vanaf te komen.

Voor degene die het wel bekeken hebben, zijn ze genezen na een maand?

Is er hier eigenlijk niemand die natriumbicarbonaat gebruikt als supplement?

Het schijnt alvast goed te zijn tegen diabetes en kanker. Zou toch logisch zijn aangezien de alvleesklier zelf natriumbicarbonaat produceert en indien die verzwakt is (in het geval van diabetes) die wel een steuntje in de rug kan gebruiken door extra natriumbicarbonaat in te nemen.

Uit een artikel van Dr. Mark Sircus :

"As we shall see sodium bicarbonate, CO2 and Oxygen (O2) are all tied together. All three are essential for biological existence on planet earth. CO2 is no more of a poison than water.

Sodium bicarbonate (Baking Soda) is probably one of the most useful substances in the world; no wonder the pharmaceutical companies don’t want doctors or anyone else to know much about it. Sodium Bicarbonate is an important medicine – of the safest kind – and it is essential when treating cancer, kidney and other diseases.

...

Allergies generally start with the body’s inability to produce a certain

enzyme, or to produce enough enzymes for the digestive process to work effectively. In conjunction with this is an inability to produce enough bicarbonate essential for the pancreatic enzymes to function properly. When this happens undigested proteins penetrate the bloodstream inducing more allergic reactions. Inflammation in such a scenario is systemic but can focus on the pancreas forcing decreases in the production of bicarbonate, insulin and necessary enzymes.

.."

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan