duidelijke nederlands gebruiksaanwijzing gezocht voor jodium inname

factsmember

New member
Hallo

ik zou eens met jodium willen gaan experimenteren.
Ik heb mij beetje wat ik tot zover hebt geleerd is dat
Jodium consumptie ervoor zorgt dat toxische verbindingen zoals
broom en fluor uit het lichaam word verwijderd
(Broom zit in haarproducten, vlamvertragers (behang, vloerbedekking, matrassen), bestrijdingsmiddelen en medicijnen (Bisolvon). Fluor wordt gebruikt in tandheelkunde en tandpasta, maar zit ook in medicijnen waaronder het antidepressivum Prozac.)

Verder lees ik ook dat Wanneer jodium deze toxische verbindingen uit het lichaam probeert te spoelen moet je het lichaam daarbij helpen anders word het opgeslagen als lichaamsvet.
ik heb veel negatieve reacties van mensen of diverse fora’s gelezen dat ze modder vet worden door het gebruik van jodium.
Je kan dus blijkbaar niet zomaar je jodium verhogen door bijvoorbeeld kelp te slikken of meer zeewier te gaan eten zonder lichaamsvet te laten groeien.

Nou las ik dat je zeezout en gedestilleerd water moet nemen bij het verhogen van je jodium.
Maar hoe en wat begrijp ik niet helemaal. Dat komt ook voornamelijk alles in het Engels geschreven staat en ik daar niet zo goed in ben.

Ik ben dus op zoek naar een duidelijke gebruiksaanwijzing in het Nederlands hoe je het beste jodium kan gebruiken en welke je deze moet aanschaffen. (en waar)

Ik heb al geprobeerd via deze website maar de zoekmachine is hier ruk. (krijg 145+ pagina's te zien als ik trefwoord jodium gebruik…

Wellicht zit hier iemand die mij goede bron van informatie kan geven?

We hebben wel een topic over jodium. Zie link hieronder. Beter in Google typen en dan fatsforum erbij zetten.
Wat voor sites zijn dat waar jij je info vandaan hebt? Nog nooit gehoord dat men dik kan worden van jodium?? Hoe dan? Jodium helpt ook bij tekort aan maagzuur.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/jodium/

Dat is een topic bestaand uit 50 pagina's, staan niet echt duidelijke instructies in.

Google maar eens op: 'iodine and weight gain' of 'iodine and fat gain'

Klopt, maar je had het ook over dat je geprobeerd had om hier op het forum te zoeken zonder resultaat. Daarom plaatste ik het. Heb je het topic al helemaal gelezen dan? Een duidelijke instructie of handleiding is er niet. Dat verschilt van persoon tot persoon. De meest duidelijke instructie is dus om het zelf uit te proberen en te luisteren naar je lichaam. Verder staan er in elk geval goeie tips en ervaringen in het topic. Ik dacht ergens ook een pagina met een uitgebreide uitleg van Sally Fallon van de Wapf. Of je doet er je voordeel mee en haalt er informatie uit, of niet.

Mijn Engels is ook niet fantastisch dus dat word lastig lezen.
Wellicht zou het kunnen dat het in je lijf op kan slaan als vet.
Nog niet eerder gehoord. Benieuwd wat onze jodium expert Pike hiervan vind als hij dit zou lezen.

Nou, ik heb even snel in Google gezocht. Maar ik denk dat het toch anders zit.
Sowieso als er een jodium tekort is is er sprake van trage schildklier.

Ik denk dat die websites het niet over jodium als supplement hebben.
Maar over het verkeerde zout zoals jozo hier in Nederland. Zit ook in veel bewerkt voedsel verwerkt.
In het topic hierboven is ook te lezen wat je naast jodium nog meer nodig hebt voor de schildklier. Selenium is ook belangrijk voor de schildklier.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan