DUIZELIGHEID

Romagi

Well-known member

Het is niet voor het eerst dat ik praat over duizeligheid.
Heb ook al eens een onderzoek gehad in het ziekenhuis. Stelde helemaal NIETS voor.

De duizeligheid komt vanuit mijn nek. Kan het duidelijk voelen.
Als ik stilzit voel ik me goed. Slapen gaat goed. In huis bewegen gaat redelijk. Maar zodra ik buiten ga lopen wordt het alleen maar erger.
Wandelen omdat het zo gezond is is voor mij dus helemaal niet prettig.

Het op dit forum genoemde onderzoek naar een lichte verschuiving in de nekwervels heeft dus mijn bijzondere belangstelling.
Ik wil direkt wel zo,n behandeling uitproberen.

vanmorgen dacht ik Nekhernia? Stel? hoe zou ik dan daaraan kunnen komen? Ben inderdaad al eens flink gevallen maar toen was ik al duizelig.

Dan kan er een verband zijn met darmen en duizeligheid maar voel je dat dan in je nek?
Ik heb in het verleden Wel een zeker verband gevoeld.
Voelde dat ik naar de WC moest en tegelijkertijd werd ik duizelig. Is ongeveer 5 x gebeurd destijds.
En nu onlangs een flauwte terwijl ik aan het fietsen was (klein stukje). Mijn benen werden ook zwaar en dus snel afgestapt.
Even zitten (of nog beter even liggen) kan helpen.

Kan er tijdens een operatie iets gebeurd zijn in de nek?

Wat voor een onderzoek zou het ziekenhuis kunnen doen om de oorzaak vast te stellen?
Straks nog maar verder zoeken.

Laatst bewerkt:
Zojuist even buiten geweest voor boodschappen. was gelijk weer behoorlijk duizelig dus even op het bankje.
Kunnen het hartklachten zijn? Meteen even gegoogeld.
Voel je hartklachten in je nek? Maandag door iemand pols getest. Was oke. Ik kan zelf de bloeddruk meten maar als ik voor de zekerheid de 2e keer meet is het steeds anders.
En natuurlijk zit die darmschade me dwars. In het verleden flauw gevallen.
Die maakt een goede diagnose door mijzelf lastig.

Iedereen heeft wel eens een flinke griep gehad met hoge koorts. Als je dan je bed uitstapt val je bijna flauw. .Zo voelt het een beetje.
https://www.thuisarts.nl/flauwvallen/ik-ben-flauwgevallen.

Wat staat hier? te weinig bloed in je hersenen. door zenuwschade en darmen die het niet doen?

Ben van plan om morgen naar de huisarts te gaan van mijn kinderen.
Kijken of ik daar aangemeld kan worden.

In dit artikel hebben ze het o.a. over een neurogene darm.
Ik kom tegen het woord PROkinetische middelen.
Bij nader onderzoek zijn dit middelen voor de maag. Met bijwerkingen. Dus niets darmen.

Ter herinnering.
Operatie op een maandag en vrijdags nog geen ontlasting.
Er is nog niets veranderd.
Misschien nogmaals zoeken naar "neurogene darm natuurlijk behandelen.

Laatst bewerkt:
Ik heb veel klachten maar het meest heb ik last van die duizeligheid. (sinds 2015) en dat is erg jammer.
zonder die duizeligheid zou ik gewoon kunnen fietsen en boodschappen kunnen doen. en al de rest.
Met stoelgangklachten valt te leven, ook met die maagklachten.
maar zenuwen kun je niet met een draadje aan elkaar naaien.
Was wel even naar buiten vandaag, eerst op een acupunctuur matje gaan liggen.
In de winkel stond een stoel om even te zitten.

Bij het prikken van een epiduraal wordt de rug altijd goed verdoofd, zodat dit geen pijnlijke ingreep is. Omdat het plaatsen van een epiduraal een ingreep is, bestaat er net als bij de operatie een risico op complicaties zoals een infectie, een bloeding of SCHADE AAN ZENUWEN .

Epidurale pijnstilling: de ruggenprik | Anesthesiologie.nl

Een ernstige complicatie van de ruggenprik is zenuwschade of een bloeding. Vaak verdwijnen de klachten binnen enkele maanden. Heel zelden ontstaat blijvende zenuwschade.

Wat is de oorzaak van een neurogene darm?​

Neurogene darmdisfunctie wordt veroorzaakt door beschadiging of ziekte van de ZENUWEN in het ruggenmerg. De ZENUWbeschadiging verstoort de sensorische functie, motiliteit en reflexcontrole van de darm. Verandering in de darmfunctie na ruggenmergletsel of ziekte is afhankelijk van het niveau van de laesie, de volledigheid van het letsel en de tijd sinds het begin van de ziekte. Klinisch belangrijke factoren zijn:

Autonome dysreflexie is een syndroom dat kan optreden bij een ruggenmergletsels ter hoogte of boven niveau T6. Het is een plotselinge VERHOGING van de bloeddruk die vaak wordt veroorzaakt door een volle blaas of darm.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.539
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan