Eieren en aderverkalking

• Onderwerp starter Onderwerp starter I vo
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Tsja wat moet je er mee

Gewoon door de papierversnipperaar gooien die "studie"

Als kippen in Hokken zitten opgesloten waar ze alleen gemengd graan en meel(genetisch gemanipuleerd voedsel) kunnen eten in plaats van Insecten zoals wormen, spinnen, kevertjes dan geloof ik het wel ja.

Quote:
Als kippen in Hokken zitten opgesloten waar ze alleen gemengd graan en meel(genetisch gemanipuleerd voedsel) kunnen eten in plaats van Insecten zoals wormen, spinnen, kevertjes dan geloof ik het wel ja.

Nee ook niet. Dan krijg je een minder gunstige omega 3 en 6 verhouding en wat andere ongunstige dingen in het ei maar dan zorgt het er nog steeds niet voor dat je aderverkalking krijgt.

pike,

ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wel mijn bedenkingen heb bij mensen die al last van vaatziekten hebben.

kan me voorstellen als je al met half dicht geslibde aderen zit dat meer/te veel cholesterol/vetten in het dieet niet gunstig is ?

Cholesterol in je dieet zorgt niet voor het verhogen van het cholesterol in je bloed.

Verzadigde vetten zorgen soms voor een kleine stijging van het LDL maar zorgen ook voor een stijging van het HDL.

Een vetrijk en khd arm dieet zorgt voor een daling van de tryglyceriden (vetten) in het bloed. Allemaal zeer gunstig dus.

Met half dichtgeslibde aderen moet je juist cholesterol en vetrijk eten want dat betekent dat je suikerarm gaat eten. Het is het en of het ander namelijk.

Je moet de chronische ontstekingsreacties in de aderen stoppen. Vetten en cholesterol rijk voedsel zorgen iig niet voor deze ontstekingen. Suikerrijke voeding wel.

O.a. suikerrijke voeding, mineralen, vitaminen en juiste vetzuren tekorten spelen ook een rol.

We moeten zeker niet de stress factor vergeten. Gelukkig helpt wapf enorm op dit vlak,mede door totale verzadiging met neurotransmittors en een stabiele glucosespiegel.Wanneer je overtuigd wapfer bent kijk je denk ik toch al anders tegen de dagelijkse gebeurtenissen aan.

ad

Quote:
mede door totale verzadiging met neurotransmittors

Ad,

kun je hier wat meer van vertellen? Hoe ze verzadigd raken met wat en waar dat in te vinden.is en de belangen ervan bv.

Ik weet hier nagenoeg niks van af, dacht dat neurotransmitters temaken had met doorgeven van signalen in de zenuwbanen, met overdracht zegmaar.. Dat was mijn idee, of enigzins klopt :/

En dat E621 ook erg lijkt op een onderdeel dat hier bij betrokken is en zodoende veel schade oplevert.

Waar ad op doelt is dat bepaalde aminozuren, zoals tryptofaan, omgezet worden in de neurotransmitter serotonine, waardoor je blij/vrolijk/gelukzalig wordt en dat is een staat waarin je ontspannen bent en geen stress hebt. Wist je dat cholesterol de receptoren van je hersencellen wagenwijd openzetten voor serotonine?

Mike

Wanneer zou je dit moeten merken dan? Ik eet 5 jaar elke dag minimaal 3 bio eieren en mijn cholesterol is nog steeds hartstikke goed.

Quote:
Wist je dat cholesterol de receptoren van je hersencellen wagenwijd openzetten voor serotonine?

Dus, een laag cholesterol zoals door reguliere geadviseerd zou ook veel stress/depressie teweeg brengen.

Of is het zo simpel ook weer niet, want de masai had geloof ik ook een "laag" cholesterol ondanks al dat melk en bloed wat ze dronken, maar in hele gezonde staat.

Cholestrol is zeker niet de enige factor mbt depressie etc.,maar wanneer je een tekort hebt aan cholesterol krijg je zeker problemen.Je kunt dan wel minder cholesterol eten of je lichaam absorbeert minder,maar dan produceert je lichaam gewoon meer tot het benodigde niveau.Het grootste gedeelte van het cholesterol dat eet verlaat via de ontlasting de darmen en je reabsorbeert gewoon weer het cholesterol dat met de gal vrij komt

Het niveau ervan verandert ook per moment van de dag,het wordt continu verbruikt en zal dus aangevuld moeten worden.

De depressies die onstaan door te weinig cholesterol komen vaak voor doordat er statines etc. genomen worden om de zgn. lage niveaus te behalen.Geen wonder dat er problemen ontstaan.

Ik weet niet of de Masai een laag nieveau hebben,laag vergeleken met wat?

ad

Quote:
Ik weet niet of de Masai een laag nieveau hebben,laag vergeleken met wat?

Ja dat vergat ik er bij te zeggen, ik meen te herinneren uit het boek, feiten en fabels over cholesterol.. Ik dit boek zelf nog niet gelezen(heb hem al wel) maar er was ergens een citaat geplaatst waar dat in stond, welke waarde ze hadden stond er niet bij.

Verder zal het inderdaad een wereld verschil zijn of het niveau van nature "laag" is, of door het gebruik van statines.

Zoals m,n moeder heeft pas onderzoek gehad, kwam van haar werk uit geloof ik maar het totale cholesterol was geloof ik lager dan 3.. Maar gebruikt geen medicijnen ofzo en eet de goede vetten en probeert ook om kh te denken dus..

Maar ze schrok wel beetje dat het zo laag was,

Grinn enige wat ik merk is dat die 2 eierdooiers limoen en olie in de morgen in ieder geval een stukje energie en ook levensvreugde lijken te geven. Super Natural multi.. Maak me ff niet druk over de rest.

Oh nadenkertje, homocsteine wordt tegenwoordig gezien als nog belangrijker als indicator voor hart en bloedvat aandoeningen. en waar wijst een hoog homocsteine gehalte op op vit b6 foliumzuur b12 tekort.... Wat zit er in die eidooier....juist die vitamines....en waar behandel je het mee voeding of supplementen rijk aan die vitaminen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan