Eiwitten en (kinder)nieren

Babywapf

New member
Hallo allemaal,

Ben ik weer, met wat vragen. Kind (20 maanden) eet ondertussen goed, maar vrij eenzijdig, ik ga daar in mee, bied haar wel elke dag ook andere dingen aan, maar wil ze het niet, vind ik het ook goed.

Dit resulteert in 1/2 gebakken eieren per dag, meestal 2. Is dit niet te veel eiwit voor zo een kind? Bak het wel in roomboter. En iets van 150 gram yoghurt, is wel weinig zuivel vind ik zelf, wat vinden jullie ervan?

En hoe zit het met vis en kwik, meen me te herinneren dat dit onzin is, ze eet 1/2 keer per week kabeljauw voor de jodium, omdat ze geen brood eet.
En elke dag een avocado, omdat ze het zo goed eet, zit ook kwik in, wordt dit dan te veel denken jullie?

en kan ik vis uit blik aanbieden of is dit schadelijk vanwege het blik?

Dankjulliewel :)

Hoi, ik zit ook met mn zoontje van 20 maanden. Het word allemaal zo hetzelfde he, hij eet ook nog vrij weinig, wel savonds met de pot mee. En borstvoeding op verzoek.
Ik denk niet dat je je druk moet maken om de eiwitten hoor, en als je nog borstvoeding geeft heb je geen andere zuivel nodig eigenlijk.

Ik heb dan ook weer een vraagje:

Wat kan ik mn zoontje nou geven voor hij gaat slapen zodat hij lekker vol gegeten is en goed slaapt. Hij valt aan de borst in slaap, maar zoveel melk heb ik dan op dat moment meestal niet, en dan merk ik dat hij toch nog honger heeft/ Wat geef jij je dochter voor het slapen gaan?

Kan je posten wat hij eet op een dag? Beetje globaal met de tijden erbij.
Ik doe altijd een kommetje yoghurt voor het slapen, ondanks de borstvoeding. Want nu ze meer mee eet kan ik haar geen zeer vullende borstvoeding geven in 1 voeding, zo goed loopt het niet. Ze drinkt 2-3 x op een dag nog bij mij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan