email

Sinds een paar dagen heb ik 's morgens mijn email vol met factsforum mailtje (25st). Hebben meer mensen hier last van en wat kan je er aan doen?

Nou, ik wilde net ook een bericht plaatsen met een vraag over problemen. Niet dat ik heel veel mail heb. Dat is eerder ook al eens gebeurd hier. Maar ik moet elke keer aangeven dat ik geen robot ben bij inloggen. Eigenlijk bij elke inlog poging. Is dit iets tijdelijks?

Dit gebeurt nu elke nacht. Chinese spambots maken gebruik van een gat in de beveeiliging. We werken hard aan een oplossing.

Mike

We hebben de volgende oplossing, die helaas wel wat minder gebruiksvriendelijk is: nieuwe accounts worden niet meer automatisch goedgekeurd, maar zullen door mij persoonlijk moeten worden bekeken en goedgekeurd. Het is niet anders, de WordPress-software is teveel een gatenkaas om het middels een captcha of andere beschermingssoftware te doen, aangezien deze bots alles weten te omzeilen. Dan maar op de ouderwetse manier, kost mij wat extra tijd maar die ben ik nu ook kwijt door elke ochtend alle fake acounts en posts op te ruimen.

Mike

Overigens is het zeer goed mogelijk dat de Chinese spambots nog accounts hebben aangemaakt voor deze maatregel. Dit zou betekenen dat we vannacht alsnog volgespamd gaan worden. Het goede nieuws is dat ze hiermee hun identiteit prijsgeven en meteen opgeruimd kunnen worden. Nadat alle verborgen accounts zijn weggewerkt zouden er door deze nieuwe maatregel geen nieuwe meer bij moeten kunnen komen.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan