Energy Detox Diet

DenniS

New member
Bij de laatste Gezond Verstand Avond (GVA) in Eindhoven is Hayo Bol komen spreken over detoxen. Ik vond het een goede lezing. Hayo was erg te spreken over het Energy Detox Diet. Dit is een unieke reinigingsmethode die de dunne darm aanpakt. Bijna iedereen heeft een taaie aangekoekte slijmlaag in de dunne darm die de opname van voedingsstoffen belemmert, de darm uitdroogt en ontstekingen kan bevorderen. Middels deze kuur kan je deze slijmlaag (biofilm genoemd) losweken en uitscheiden.

Ik heb afgelopen dagen deze kuur in 3 dagen gevolgd en inderdaad zie je vanaf dag 2 de biofilm in gedeeltes in de watercloset verdwijnen. Al bij al komen er wel een paar meters uit! Dat is best indrukwekkend om te zien. Ik zie graag fysieke effecten van een behandeling (zoals ook bij de leverreiniging) dus bevredigend is het zeker.

Voor meer info kan je kijken op:

http://energydetoxdiet.com/

De prijs van het product is niet laag. Wat ik heb gedaan is mensen zoeken om samen een 12-daagse kuur mee te kopen. Deze hebben we opgesplitst. Verder heb ik de kortingcode (aktie 10h) van Hayo erbij gebruikt. Dan betaal je voor een 3-daagse kuur nog 'maar' €111,25 ipv. €148,50.

Ik heb bij de webshop eens geïnformeerd naar de prijsopbouw van het Energy Detox Diet, want goedkoop is het niet te noemen.

Hierbij de reactie van Energydetoxdiet:

De prijs van het energy detox diet hangt af van het proces van het fermenteren van de vezel van de bast van de olie-palm boom. Dit is een zeer kostbaar proces waarvan de producent van het energy detox diet product het patent bezit. Zij zijn dus de enige ter wereld die dit product kunnen maken en zijn daar heel serieus in. Zonder de fermentatie van die vezel is deze niet geschikt voor menselijke consumptie en heeft deze ook niet de werking die we juist zo hard nodig hebben.

De werking van ons product berust dus volledig op die gefermenteerde vezel, die vanwege het producten zo kostbaar is. Zelf hadden we ook liever gezien dat we een minder kostbaar product op de markt hadden kunnen zetten, dat was voor ons makkelijker geweest om te verkopen. Echter kunnen we er niet omheen dat alleen dit product de biofilm zo effectief verwijdert; met alle andere producten op de markt hiervoor is dat niet het geval.

Gezien het feit dat ons bedrijf alleen zeer effectief werkende middelen op de markt wil brengen en geen dertien-in-een-dozijn die een matige of slechte werking hebben zijn we toch dit darm detox product gaan voeren. In dit geval gaat het gezegde van "Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat" zeer zeker op.

De gemiddelde mens die supplementen gebruikt geeft onbewust veel geld uit voor producten die nauwelijks iets doen, dus in dat licht bezien is men uiteindelijk met ons darm detox product niet zo heel erg duur uit omdat men na het doen van deze kuur bijvoorbeeld vitamines veel beter opneemt.

Was hier al voorbij gekomen Dennis: https://www.fatsforum.nl/topic/interessant-artikel-over-cleansen/
Ik vond er nogal wat dingen inzitten waar ik mijn vraagtekens bij hebt eerlijk gezegd waarom tarwe, sucrose en mais bijvoorbeeld? Verder heb ik bij het oplossen van biofilm ook kanttekeningen, omdat ik weet dat er mensen behoorlijk ziek zijn geworden na het oplossen van de biofilm, hoewel dat dat niet dit specifieke protocol betreft. Maar ik zou het geen mensen aanraden met lekke darm cq auto-immuun ziektes.

Maar goed als jij er baat bij hebt is het natuurlijk wel prettig, zeker als je resultaat ziet in de pot altijd interessant.

Ingrediënten: Wake up en good night shake (2 zakjes a 7g) Inhoud zakje: Tarwe gras poeder, Enzymen Maaltijd shake 1 (3 zakjes a 15g) Inhoud zakje 1: Olie palm vezel poeder, Mout graan extract poeder (tarwe, moutgerst, sucrose, maïs, gefermenteerde soja, rijst, zout, vanilline) Okra poeder Gefermenteerd soja poeder Guar poeder Maaltijd shake 2 (3 zakjes a 15g) Inhoud zakje 2: Olie Palm vezel poeder, Mout graan extract poeder (tarwe, moutgerst, melk, maïs, suiker, rijst, zout) Okra poeder Rode rijst poeder Gefermenteerd soja poeder Snack (2 zakjes a 7g) Inhoud zakje: Wortel poeder, Okra poeder Gefermenteerd soja poeder Passie vruchten poeder Omega-3 poeder Allergenen:Bevat gluten (tarwe en gerst), soja (niet genetisch gemodificeerd), melk.

En dat moet bijna 150 euro kosten?!

Mike

@ Tanja

Ik heb gezien dat het ergens in een andere topic is benoemd, maar ik vind dat het ook wel een aparte topic waard is.

Ik denk dat het wel goed is om deze biofilm te verwijderen, zodat de gunstige bacteriën in de darm een dunne beter doorlaatbare biofilm kunnen vormen. Natuurlijk zullen we ook mensen ziek van kunnen worden, maar dat kan van vele gezonde behandelingen, producten en ook voedingsmiddelen gezegd worden. Er zijn altijd mensen die ergens gevoelig voor zijn. Er zijn altijd producten ongeschikt voor bepaalde mensen.

--------------------

@ Kaaskanlekkerzijn

Bedankt voor de aanvullende tip.

--------------------

@ Mike

Ja die vraag heb ik me ook gesteld. Enerzijds zul je voor een stuk exclusiviteit betalen, maar anderzijds ook een goed werkzaam product zoals in de eerste post geciteerd.

Ik denk ook dat het zeker goed kan zijn om de biofilm een keer weg te verwijderen maar ik ben het ook met Tanja eens dat dit niet handig is voor mensen met een lekke darm. Maar je kan het dan wel doen als je darmen goed genezen zijn, je hebt ook een goede spijsvertering nodig om een goede nieuwe biofilm aan te leggen lijkt mij.
Daarnaast heb ik altijd bij zo'n prijs voor wat kruiden, suiker, soja en vezels zoiets van dat moet goedkoper kunnen. Ik wil best wat betalen voor een goed werkend product maar dan wel een redelijke prijs, ik heb ook niks met exclusiviteit en wil daar niet voor betalen. En volgens mij valt de exclusiviteit ook wel mee ik ben zoiets wel vaker op internet tegengekomen. En er zijn ook altijd andere manieren om zoiets te doen zoals bijvoorbeeld in het filmpje uit mijn vorige post. Daarom zou ik nooit zomaar zoiets duurs kopen en even verder kijken. Als ik al zoiets zo doen dan zou ik wel de volledige kuur in een keer zelf doen en niet delen, je moet uiteindelijk wel je hele darmen schoon krijgen. En zo heb je nu steeds een dag nodig om op te starten bij dag twee zag je pas resultaat. Dit is niet bedoelt om jouw af te kraken Dennis, maar ik vind het bedrag wat ze hiervoor vragen gewoon buitensporig en dat laat voor mij alleen al zien dat het goedkoper moet kunnen.
Voor degene die geïnteresseerd zijn je kan het hier kopen: https://www.bik-bik.nl/product/19050/natriumthiosulfaat

@kaaskanlekkerzijn
Wat staat er in bovengenoemd filmpje?
Gebruiken ze natriumthiosulfaat als detox?
Ik dacht dat als ik bitterzout gebruik ik ook de dunne darm reinig, omdat bitterzout door het hele darmsysteem gaat.
Ik ben geinteresseerd omdat ik een slechte vertering heb en candida, aangetoond in ontlasting.
Ik spoel iedere dag mijn darmen met water en soms zie ik wel sliertjes in ontlasting.
water is er in 5 minuten in en bijna direkt weer eruit. Bitterzout heb ik wel eens gebruikt maar nooit specifiek naar biofilm gezocht/gekeken.

Natriumthiosulfaat is een laxeermiddel. Magnesiumsulfaat (bitterzout) ook. Het zijn allebei zwavelverbindingen, dus ik vraag me af wat het verschil is.

Mike

Er zit echt verschil tussen natriumthiosulfaat en bitterzout. Volgens het filmpje wordt natriumthiosulfaat om gezet in gluthation naast dat het laxeert ontgift je er ook van. Met een koffieklysma maakt je lever ook grote hoeveelheden gluthation aan en dan loos je ook allerlei slierten. Misschien is dit dus een zelfde iets is alleen zonder de klysma. Ik heb dit ook gedaan en ik heb ook bitterzout genomen en met bitterzout loosde ik alleen stenen en hiermee was het donkergroen plakkerig en het stond naar chloor en een beetje metaalachtig. Als ik dit doe dan merk ik bij mij alleen de eerste dag echt wat, daarna niks meer wel hoofdpijn en prikkelbaarder ik heb dan ook nog niet een maand afgemaakt. Ik denk dat als mijn darmen het weer beter doen en ik vooral beter kan ontgiften dat ik dan de rest van de kuur ook meer ga merken.

De beschrijving wat je moet doen is 5 gram natriumthiosulfaat en 5 gram vitamine c oplossen in een glas water. Mijn tip hierbij is doe het in aparte glazen en drink die meteen na elkaar op dan is het vrijwel smaakloos als je het samen in een glas doet dan smaakt het naar mest. Je doet dit een 4 weken lang elke avond vlak voor je naar bed gaat. Als je het idee heb dat je naar de wc moet of een scheet moet laten, moet je meteen gaan anders is je hele beddengoed bedekt (ik zelf moest altijd alleen de volgende dag een keer en ik kon ook wel een paar minuten wachten). Je moet de volgende dag probiotica eten capsules of veel echte probiotische yoghurt of kefir met minimaal 10 miljard bacteriën. Je kan het een paar keer per jaar herhalen.

Oxypowder blaast de boel ook aardig schoon. Althans, dat gevoel kreeg ik toen ik het gebruikte. Zit onder andere ook veel magnesium in.

Mark

Het Energy Detox Diet is niet zo maar je lichaam reinigen, het verwijdert je biofilm. Ik ben nog niemand tegen gekomen die zijn biofilm heeft kunnen verwijderen met een ander product dan Energy Detox Diet. Als iemand hier goede ervaring mee heeft en een product kan aanraden, heel welkom. Heb jij jouw biofilm in de WC zien verdwijnen Karen?

Natriumthiosulfaat mag dan wel heel goedkoop zijn, maar ik ga niet zo maar vage chemicaliën naar binnen werken zonder goed te weten wat het is. Dat vind ik nou juist dubieus!

Een 3-daagse kuur die ik heb gevolgd is overigens een volwaardige kuur voor mensen met mijn postuur. Wat me er ook aan aanspreekt is dat het bestaat uit voornamelijk natuurlijke ingrediënten en dat je er met een paar dagen van af bent.

Natuurlijk geldt dat je, als je een lekkende darm of iets anders aan je darmen hebt, je niet zo maar aan zoiets moet beginnen. Maar dat zegt niks over de waarde van dit product voor mensen die normaal werkende darmen hebben.

Er zijn meer producten op de markt die biofilm zouden verwijderen Dennis, deze bv https://www.supplementz.nl/sana-intest-microbiome-repair.html

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar weet van twee mensen dat ze er van de regen in de drup mee zijn geraakt. Juist mensen met klachten gaan vaak aan de slag met dit soort middelen, ik zeg niet dat ze niet werken, maar dat het niet voor iedereen een goed idee is, net zoals je geen hoge darm spoeling moet doen als je lekke darm hebt of geen leverreiniging moet doen als je bijnieruitputting hebt.

Hier een interview van Marion Schaatsbergen [ http://www.naturaad.nl/over-naturaad/ ]
in de radioshow "Kaleidoscope" van Desirée Röver:

Kaleidoscope_20150223_Marion Schaatsbergen over ontgiften, het immuunsysteem en darmreiniging.mp3
http://www.4shared.com/mp3/qkt1gEBoce/Kaleidoscope_20150223_Marion_S.htm
http://www.cyber4shared.com/view-mp3/qkt1gEBoce/Kaleidoscope_20150223_Marion_S.htm

Ze zegt dat de biofilm er zo uitfloept en dat is beter dan dat het oplost.
Ik vind het product erg duur en krijg die gefermenteerde oliepalmbast (psylliumvezels?) nergens anders gevonden.
En sommige mensen zeggen dat die slierten die je uitpoept misschien niet eens de biofilm is maar het product zelf, wat een soort stijfsel is want je moet het na aanmaken met water heel snel opdrinken, anders wordt het dik...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan