Erfelijkheid ziekten

roemer

New member
Goedendag,

Ik bezoek regelmatig dit forum maar ben niets tegengekomen over een discussie wat betreft ziektes die erfelijk zijn, in je genen zitten of (erger) in je DNA.
Vaak heb ik een discussie met mensen die dus zeggen dat een ziekte dat is, erfelijk en dat je er niets aan kunt doen. Je krijgt het mee via je ouders en leer er maar mee te leven. Vaak wordt er gezegd, mijn opa/oma heeft het, mijn vader of moeder, hun broers en/ of zussen en ga zo maar door.
Ikzelf geloof daar niet zo erg in maar kan het niet echt goed uitleggen.
Wie heeft er nu gelijk?

Ik denk dat wat in je genen zit eerder een soort blauwdruk is dan een noodlot. Vaak neem je een bepaalde leefstijl over, zit je met gezamenlijke emotionele patronen enz. Als je hetzelfde eet als generaties voor je en daardoor een tekort of teveel aan stofjes, kan je eerder dezelfde klachten krijgen. D'r is een boek over welke stofjes tegenover elkaar staan, als een soort wipwap. Wat de titel even niet. Zelf een aanleg voor suikerziekte en reuma. heeft ook te maken met emotionele factoren. Door op je voeding te letten en wat te doen aan emotionele achtergronden is de kans dat je ziek wordt kleiner, of je krijgt het pas op latere leeftijd of je kan de klachten beperken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan