Even Voorstellen Gwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gwen
  • Startdatum Startdatum

Gwen

New member
Goeiemorgen iedereen :)

Ik ben Gwen , 24 jaar uit Belgie. ik ben sinds 2 jaar volop aan het werken als kinesiste. Ik kan niet stil zitten, naast mijn werk ben ik heel graag buiten : lopen, fietsen, wandelen. hobby's die ik kan delen met mijn partner. Andere interesses zijn koken/ bakken, lezen en de wereld rondtrekken :)

Sinds een dik jaar sukkel ik met gezondheid. Sinds vorig jaar april ben ik zonder enige reden 10kg bijgekomen. voeding dan aangepast en onmogelijk om af te vallen zelfs nog beetje bijkomen. 3 maanden geleden bij dietiste geweest die mij voorstelde oervoeding te beginnen. Na een maand strict dit te doen was de conclusie dat ik niet afval. ze kon het niet uitleggen...
ik weet echt niet meer wat doen om me lekker in mijn vel te voelen. Hormonale disbalans werkt me ook tegen dus dit moet ook terug geregeld worden!

daarnaast heb ik in november vorige jaar een zeer zware klierkoorts gehad, wel niet kunnen rusten aangezien zelfstandig. Deze klierkoorts is natuurlijk blijven slepen, 4 maand lang doodmoe en neerslachtig. toen ging het beetje beter tot herval een maand geleden. weer een maand lang zeer loe en uitgeput zowel fysiek als mentaal. nu weer beetje beter maar mijn lichaam wilt nog niet mee.Nog altijd last van vermoeidheid, pijnlijke benen, bleek gelaat, slecht slapen, neerslachtig en absoluut niet stressbestandig. ik moet volgende week bij orthomoleculaire arts... we zien wel!

ik doe veel opzoekingswerk en ben zo op engelstalige site van Weston price gevallen en daarna op deze forum. zijn visie en dieet trekken me veel aan. ik ben zot van rauwe melk, kefir en zelfgeaakte Griekse yoghurt. maar hoeveel mag ik van elk eten/ drinken per dag?

heeft er nog iemand gesukkeld met onverklaarbare gewichtsproblemen die hiermee zijn opgelost geraakt?

alvast bedankt voor het lezen en antwoorden :)

Welkom Gwen, helaas vallen sommige mensen niet af ondanks juiste voeding, echter zou ik mij eerder op herstel richten als op gewicht, herstel van darmen/flora, immuniteit, bijnieren.
Eet en drink naar behoefte rauwmelkse zuivel als het bevalt en je er geen last van hebt.

Dag Gwen,

Het lijkt erop dat je een te traag werkende schildklier hebt. Werd je al getest op een vitamine B12 en foliumzuurwaarde en tevens vitamine D3 door de 25-OHD test ? Zou je als uitgangspunt voor de consultatie bij de orthomoleculaire arts kunnen gebruiken.

Ik vermoed dat je voor je werk veel binnen zit en hierdoor een tekort aan zonlicht en vitamine D3 hebt.
http://www.schildklierinfo.be/dossier_vitamined.html

Bij tekorten aan B12 en D3 kan het voorkomen dat je b.v. overgevoelig bent voor bepaalde voedingsmiddelen en b.v. gluten en melk niet optimaal verteert waardoor de schildklier niet optimaal werkt.

Goed boeken om te lezen zijn :
De trage schildklierwerking van Broda Barnes
http://www.succesboeken.nl/?ISBN=9789079872619#.WUOEabnCQiQ
Calcium en broze botten van Robert Thompson en Kathleen Barnes
http://www.succesboeken.nl/boeken/Boeken (Nederlands)/9789079872848/#.WUOEornCQiQ

Forum statistieken

Onderwerpen
4.568
Leden
8.673
Nieuwste lid
Hardloopgym
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan