Extreme verzuring

I-lady

Member
Graag steek ik hier even mijn licht op wbt jullie kennis en kunde.

Ik heb te maken met extreme verzuring in m'n lichaam. Mijn spierstofwisseling loopt niet zoals het hoort, inspanningen leveren is al uit den boze. Histamine problematiek is aanwezig, evenals een immuunprobleem aan de Siga van de slijmvliezen.

Nouja, ellende genoeg..ik vraag me af of jullie het herkennen dat zowel de ontlasting als de urine erg zuur zijn en wat daar de oorzaken van zouden kunnen zijn?

Ik ken maar 1 vorm van extreme verzuring en dat is keto-acidose. Dit is voorbehouden aan mensen die leiden aan diabetes type 1 en het is DODELIJK. Aangezien je nog leeft en (vermoed ik) geen aceton-adem hebt, wil ik je vragen wat jouw definitie is van 'extreme verzuring'.

Mike

Nee volgens mij heb ik geen aceton adem inderdaad.

Even denken hoe ik het moet omschrijven, het is voornamelijk dat de ontlasting en urine erg zuur zijn. (ook meetbaar met zo'n strip)
Inspanning oid leveren is uit den boze, dan is het net of mn lichaam in een soort shocktoestand raakt met verkramping, enorme spierpijn en ook hele erge verzuring daarna.

Veroorzaakt nu vlees wel of geen verzuring? Omdat je altijd "hoort" dat bij een hoog urinezuur (jicht oa.) moet stoppen met het eten van vlees en melk producten. Zouden dan mensen die carnivore dieet volgen na paar maanden geen complicaties moeten krijgen?

Ik dacht weer juist dat het geen kwaad kan, en fructose/koolhydraten/suikers de boosdoeners zijn.

Is de kwaliteit ook niet van invloed op PH van vlees etc?

Antibiotica, grasgevoerd, dieren die in de wei lopen etc.

Veroorzaakt nu vlees wel of geen
verzuring? Omdat je altijd “hoort” dat bij een hoog urinezuur (jicht oa.) moet stoppen met het eten van vlees en melk producten. Zouden dan mensen die carnivore dieet volgen na paar maanden geen complicaties moeten krijgen?

Ik dacht weer juist dat het geen kwaad kan, en fructose/koolhydraten/suikers de boosdoeners zijn.

Het probleem zit niet bij de vlees zelf. Maar eerder bij het onvermogen om het vlees te kunnen verteren. In het meest logische geval door tekort aan maagzuur en wellicht ook enzymen.
Kan een optie zijn om tijdelijk te minderen. Maar dan wel in de tussentijd werken aan spijsvertering. En natuurlijk niet vlees helemaal weg laten. Het is wellicht beter om de maagzuurproductie te verbeteren.

Inderdaad, wat Binc zegt. Daarnaast zijn magere eiwitten, kort gebakken veel lastiger te verteren. Vette stoofpotjes is een heel ander verhaal. Je kunt daarom net zo goed “verzuurd“ raken door eiwitshakes op basis van bv soja of wei.

Hoe zit het dan met het stofje "purine" in vlees en dergelijke? Is dit gewoon kunst van het industrie om "purine" de schuld te geven?

Het meeste purine zit in alcohol en fructose, dit weglaten heeft meestal meer effect dan sardientjes en lever beperken.

En purine in vis en lever is beter verteerbaar bij voldoende maagzuur productie. Dus beter om niet in die stofjes te denken maar juist vertering verbeteren in vlees en vis te verteren. Klopt wat Tanja zegt over kort gebakken eiwitten. Dit is meestal alleen spiervlees iplv vette stoofpotje welke makkelijker te verteren is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan