Filosofie

Een Friese complot filosoof ehhh.....
🤣🤣🤣🤣🤣 begin met Karl Marx men zegt dat dat een filosoof is.... Beetje links maar begin bij het ergste kan de rest meevallen

Ik wil bij Aristoteles beginnen die wetenschap wil afbakenen in disciplines en daarmee de samenhang vertroebelt en dus de basis legt voor dualisme. Ik wil terug naar Plato en Plotinus.

Ik wil bij Aristoteles beginnen die wetenschap wil afbakenen in disciplines en daarmee de samenhang vertroebelt en dus de basis legt voor dualisme. Ik wil terug naar Plato en Plotinus.
Succes tot over 25 jaar dit heb je niet zomaar ff onder de knie

Uit het boek Filosofie en Ethiek van Richard de Brabander.

Bijlagen

• 8FEC22F4-A5F8-4F5A-93F3-62B39786CEC6.jpeg
    8FEC22F4-A5F8-4F5A-93F3-62B39786CEC6.jpeg
    5 MB · Weergaven: 10
  • BA459560-204A-4E7C-9024-EA21E959C126.jpeg
    BA459560-204A-4E7C-9024-EA21E959C126.jpeg
    3,6 MB · Weergaven: 10
  • 7EEB6744-59CB-45BA-91D2-E0E7405631D7.jpeg
    7EEB6744-59CB-45BA-91D2-E0E7405631D7.jpeg
    4,2 MB · Weergaven: 8
  • E4F10B8B-BEAB-4B6E-9EF5-FBB9989ED3C2.jpeg
    E4F10B8B-BEAB-4B6E-9EF5-FBB9989ED3C2.jpeg
    4,5 MB · Weergaven: 8
  • EEEA644A-3CD4-4EC8-AF1A-BFCCAEF78B4A.jpeg
    EEEA644A-3CD4-4EC8-AF1A-BFCCAEF78B4A.jpeg
    4,4 MB · Weergaven: 11
Alleen deze nog hoor:

Bijlagen

• 7DA827E8-2619-4CE8-AC6F-700EE67943B7.jpeg
    7DA827E8-2619-4CE8-AC6F-700EE67943B7.jpeg
    3 MB · Weergaven: 7
Weet iemand een goede site voor informatie over verscheidene filosofen?
Ik wil me meer verdiepen in filosofie.

Nieuwe titel: complotfilosoof.
Ha ha! Welja! Voor mij begint en eindigt filosofie bij Arthur Shopenhauer. Die filosofen moeten om de zoveel tijd altijd weer terug naar de basis en dan komen ze bij hem uit. Hij heeft prachtig gedefineerd wat kunst is... dat is dus niet kots op een doek zoals de elite ons wil laten geloven. Kunst is iets dat ons vervoert! Bijvoorbeeld de lichtspeling in een natuur-landschap weergegeven op een schilderij. Of een schilderij van Turner waarbij je de spetters van de zee kunt voelen!

Zijn bekendste werk is meer een waarschuwing: ken dit boek en snap hoe smerige politici "altijd gelijk" hebben zonder echt met argumenten te komen.

En zijn magnum opus (ja hij is duur maar wel 1277 pagina's)

Ha ha! Welja! Voor mij begint en eindigt filosofie bij Arthur Shopenhauer. Die filosofen moeten om de zoveel tijd altijd weer terug naar de basis en dan komen ze bij hem uit. Hij heeft prachtig gedefineerd wat kunst is... dat is dus niet kots op een doek zoals de elite ons wil laten geloven. Kunst is iets dat ons vervoert! Bijvoorbeeld de lichtspeling in een natuur-landschap weergegeven op een schilderij. Of een schilderij van Turner waarbij je de spetters van de zee kunt voelen!

Zijn bekendste werk is meer een waarschuwing: ken dit boek en snap hoe smerige politici "altijd gelijk" hebben zonder echt met argumenten te komen.

En zijn magnum opus (ja hij is duur maar wel 1277 pagina's)
De basis ligt in de oudheid. Claimen dat Schopenhauer de basis is, is een contradictie. Plato is de basis. Zelfs de basis van Aristoteles. Al probeert A P zijn theorie te segmenteren. Misschien was A wel de eerste DS-infiltrant in de filosofie.

Even zonder gekheid. Shopenhauer is wat mij betreft de complotfilosoof: Hij wordt altijd maar verguisd door de heersende stupide filosofen. Lees zijn boeken en er gaat een wereld open!

Because people have no thoughts to deal in, they deal cards, and try and win one another's money.
Die Arthur toch. Ledigheid en gierigheid in een quote.

Ik poker zelf overigens ook wel eens, maar dealen van kaarten kan ik niet.

Laatst bewerkt:
“All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.”
— Arthur Schopenhauer

Newspapers are the second hand of history. This hand, however, is usually not only of inferior metal to the other hands, it also seldom works properly.
Als zelfs Schopenhauer het al ziet.

The end of labor is to gain leisure.
Wat een contradictie van Aristoteles (Arie is total loss:))
Je offert vrije tijd op om vrije tijd te krijgen, dat slaat nergens op.

The end of labor is to gain leisure.
Wat een contradictie van Aristoteles (Arie is total loss:))
Je offert vrije tijd op om vrije tijd te krijgen, dat slaat nergens op.
Slaat wel ergens op, je werkt om middelen te verzamelen om als je niet werkt leuke ontspannende dingen te doen.
Wat hij zegt is..
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan