Fytotherapeut

• Onderwerp starter Onderwerp starter Snah
  • Startdatum Startdatum

Snah

New member
Ik zoek een goede fytotherapeut waar ik via email advies aan kan vragen.
Ik krijg veel verschillende antwoorden/info van leveranciers van producten dus weet ik nu niet goed meer wat ik moet geloven ivm het aanschaffen van bepaalde tincturen...

verdiep je in essentiële oliën (ook planten en soort fytotherapie/plantentherapie), ik heb er al vele en fantastische resultaten mee behaald in mijn eigen gezin, bij familie en vrienden...

Marijan, dan ben ik daar heel nieuwschierig naar wat jij mij zou adviseren ivm mijn veel te hoge bloeddruk en waar kan ik het kopen?
Mijn bloeddruk loopt in rust(zitten of liggen) enorm op, geen idee waarom. Misschien zijn mijn bloedvaten verkrampt? Na bewegen gaat het een stuk beter maar nog steeds niet binnen de norm van 140-90.
Ik dacht zelf aan Maretak tinctuur of Meidoorn tinctuur omdat deze de bloedvaten ontkrampen, maar tot nu toe heb ik geen info wat het verschil is tussen deze twee in werking.

Vooropgesteld dat ik geen expert ben op het gebied van fytotherapie is dit wat ik wel weet:

Maretak wordt ingezet tegen kanker.
Meidoorn wordt ingezet ter bevordering van de bloedcirculatie.

Ik zou dus kiezen voor meidoorn.

Mike

Mike heeft het goed gezegd, meidoorn voor hart en vaten. Maar maretak heeft ook positieve uitwerking op dit stelsel. Een combinatie is daarom ook mogelijk.

Marijan, dan ben ik daar heel nieuwschierig naar wat jij mij zou adviseren ivm mijn veel te hoge bloeddruk en waar kan ik het kopen?
Mijn bloeddruk loopt in rust(zitten of liggen) enorm op, geen idee waarom. Misschien zijn mijn bloedvaten verkrampt? Na bewegen gaat het een stuk beter maar nog steeds niet binnen de norm van 140-90.
Ik dacht zelf aan Maretak tinctuur of Meidoorn tinctuur omdat deze de bloedvaten ontkrampen, maar tot nu toe heb ik geen info wat het verschil is tussen deze twee in werking.

Daar wordt vaak Ylang ylang (hoge bloeddruk)voor geadviseerde en ook Marjoram (reguleert)en meer mogelijkheden. Als je er wat meer over wil weten zou je aan Mike mijn email of telefoon kunnen vragen.

Snah, misschien kun je hier ook nog iets mee? Kwam hem net tegen:
http://medischdossier.org/blog/386/hoge-bloeddruk-door-zinkgebrek.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan