GASTROPARESE

Romagi

Well-known member
Emma Kok heeft de ziekte Gastroparese.

Ik heb ooit eens kontakt gehad met het forum over deze ziekte. Ik weet dat sommigen ook darmspoelingen doen.
Maar om allerlei redenen voelde ik me daar verder niet thuis.
Het is absoluut een zeer onaangename ziekte.

Echter, dokters willen nogal snel opereren.
Geen idee of dat met orthomoleculaire artsen en goede voeding ook te behandelen is.

Dan is er nog het dumpingsyndroom.
Ook zeer onaangenaam.
Opereren of eerst met voeding proberen.

Laatst bewerkt:
Bij de behandeling staat dat het beste een koolhydraatarm dieet gegeten kan worden. Mijn advies is om 0 koolhydraten te eten, of te wel een carnivoor dieet en dan echt puur alleen vlees en vet. Ik heb inmiddels al zoveel verhalen gelezen van mensen met ziektes die verdwenen toen men overschakelde naar 100% carnivoor dat ik er van overtuigd ben dat dit hierbij ook gaat helpen en ook van alle ziektes van mensen hier op het forum. En voordat dit gelijk in twijfel wordt getrokken stel ik voor dat je het eerst een kans geeft en een tijdje het carnivoor dieet gaat proberen, gewoon kijken wat het doet.

Ik dacht aan de mensen die het wel hebben en zijn ze dan meteen zo geboren of is het later ontstaan? We weten dat regulier meteen met medicijnen komen en operaties.

Maar babies eten geen vlees. Kregen dus moedermelk. Kan best zijn dat het vroeger niet bestond.

Ik dacht aan de mensen die het wel hebben en zijn ze dan meteen zo geboren of is het later ontstaan? We weten dat regulier meteen met medicijnen komen en operaties.

Maar babies eten geen vlees. Kregen dus moedermelk. Kan best zijn dat het vroeger niet bestond.
Zijn er gevallen bekend dat babies het ook hebben?

Dit forum is begonnen n.a.v. het boek van Weston Price .
En MIKE heeft het vertaald vanuit Engels naar Nederlands.
Het dikke onderzoeks/reisverslag (560 pag.) met honderden foto's, in groot formaat (23 x 29,5 cm) met…enz.
Men had in ieder geval geen medicijnen.
Wat ik hier met iedereen deel is alleen maar voor zover ik het zelf met logisch nadenken en zoeken op Google heb gevonden.
Wat ik niet weet zoek ik op of zeg er niets over of stel vragen. Want ik wil wel veel weten en vind het leuk om veel te weten. Ik vind het ook leuk om naar debatten te luisteren van mensen die verstand van zaken hebben.

Ooit gingen we naar school, leerden lezen en schrijven dus wat is er mis mee om via boeken wijzer te worden.
Ooit waren er dokters die niet wisten hoe een lichaam er van binnen uitzag. En dus moest er gesneden worden en de resultaten worden opgeschreven.
Inmiddels is bekend dat Niemand hetzelfde is. Als voorbeeld onze vingerafdrukken.

Als niemand hetzelfde is heb ik dus momenteel klachten die niemand anders heeft.
Ze zijn vergelijkbaar met anderen maar niet hetzelfde.
10 mensen met het LAR-syndroom of welke ziekte dan ook zijn allemaal anders

Maar zet 10 mensen op een rijtje dan hebben ze allemaal een ander commentaar, ook als ze er niets van weten.
En vooral als mensen kommentaar hebben waar ze niets van weten is irritant.
Ik heb liever dat iemand vragen stelt dan zomaar conclusies trekken die niet deugen.
Even terug naar mijzelf.
Ik zou heeeeeel graag weten wat er van binnen door een operatie allemaal is kapotgemaakt maar dat gaat niet lukken.
Een gedeelte weet ik wel - pas na 15 jaar = ruggenmergletsel.
Daardoor is o.a. de bloedstroom naar de hersenen verstoord en de darmen werken nog nauwelijks.
mensen met een baan of een druk gezin hebben de tijd niet om alles wat ze willen weten na te lezen. We hebben TV, Radio, computers enz.

Wat vlees voor babies betreft. wat zegt Weston Price daarover? Dat men eet wat er voorhanden is. Dus waar sneeuw licht is er alleen maar vlees. En kennelijk hebben mensen zich aan kunnen passen in de loop der jaren wat betreft hun dieet.

Ik wil even tussendoor zeggen dat ik NIET de wijsheid in pacht heb.

Mijn zoon kwam met 7 maanden ter wereld. Was zowaar gezond. geen couveuze nodig. Ik had te weinig borstvoeding en moest bijvoeden.
En wat gebeurde er? Hij spuugde iedere dag de namaak-voeding uit. Ik meen dat we toen een andere voeding hebben gebruikt die wel goed ging.
Nog niet zolang geleden had hij ook maagklachten. kreeg maagzuurremmers met BIJwerkingen.
Op mijn advies gestopt met die remmers. i.p.v. kleine hapjes eten en goed kouwen.
Ik had destijds geen computer om alles na te zoeken, het kwam niet in mijn hoofd op. wist niets van Weton Price en geloofde de dokters.
Maar ik ben toen wel zelf verkeerd behandeld. 40 jaar lang antibiotica voorgeschreven gekregen.

Pas na een autopsie zal de echte oorzaak gevonden kunnen worden.

Dus wat zegt Weston Price over enkel vlees als er niets anders is?
Mike?

Laatst bewerkt:
Ik heb me er al eens in verdiept. Mijn voorkeur gaat dan uit naar fijn gemalen vlees.
Vlees is vlees en ik heb als kind al een hekel gehad aan stukken vlees die niet zacht genoeg zijn. Daarom neem ik nu al wat vaker gehakt. of kip in de soep. Er bestaan niet zulke dure vleesmolens heb ik al gezien.
Mijn gebit is ook niet meer wat het ooit was. Geeft ook problemen.
Stel je voor dat je een oud mannetje ziet zonder tanden en die geef je een stuk vlees. haha..
Er is nu een probleem bij. De vertering in de darmen is ernstig geschaad. Gelukkig ben ik gewend met kleine hapjes te eten en goed te kouwen en ik voel dat ik alleen maar kleine beetjes kan eten. Maar dat geeft niet.
En ik zit echt niets te verzinnen om maar een beetje zielig te zijn.

Dan is gehakt dus een goede oplossing, dat hoef je nauwelijks te kauwen en zeker als het rauw is. Zeker als de vertering in de darmen ernstig geschaad is, is vlees een goede oplossing omdat dat heel gemakkelijk verteert. Groenten daar moet je ook op kauwen en omdat er vezels inzitten is het niet te verteren en krijgen je darmen het erg zwaar.

Mijn groenten zijn zacht gekookt en ik kook vaker nu soep. speciaal voor de darmen om het ze gemakkelijker te maken. Ik zal later laten weten hoe het bevalt.

Als niemand hetzelfde is heb ik dus momenteel klachten die niemand anders heeft.
Ze zijn vergelijkbaar met anderen maar niet hetzelfde.
10 mensen met het LAR-syndroom of welke ziekte dan ook zijn allemaal anders

Maar zet 10 mensen op een rijtje dan hebben ze allemaal een ander commentaar, ook als ze er niets van weten.
En vooral als mensen kommentaar hebben waar ze niets van weten is irritant.
Ik heb liever dat iemand vragen stelt dan zomaar conclusies trekken die niet deugen.

Doei Romagi, ik ben klaar met jou. 🥱
Altijd maar aandacht zoeken, klagen en jezelf afvragen wat je nu nog kan doen. Zaterdag heb ik een goed advies gegeven, maar je wilt blijkbaar niet geholpen worden. Je doet al jaren afwisselend hetzelfde, je krijgt nieuwe klachten of bestaande klachten worden erger. Maar wat je doet is het beste wat je kan doen. Geloof je het zelf?
Ik weet precies wat je met de hierboven gequote tekst bedoelt en dat is niet zo fraai.
Een vermoeiend mens ben je, iets anders kan ik er niet van maken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan