Gaten in duinen

Frank3735

Well-known member

Of het ,,plan''

En hier het NAP kaartje.https://www.ahn.nl/ahn-viewer

Gaten in de duinen voor natuurmonumunten of de natuurherstelwet.
Een februari stormpje

Benieuwd wat jullie hiervan vinden?

Ik zit niet op netflix. Oude film toch?
Als dit ooit expres gebeurt dan zijn al die mooie dure huizen die langs de kust zijn staan ook verdwenen. Zullen mensen dat dan niet zien van te voren?
Bangmakerij?
Ik woon in een polder. daar kan het ook gebeuren

Ik zit niet op netflix. Oude film toch?
Als dit ooit expres gebeurt dan zijn al die mooie dure huizen die langs de kust zijn staan ook verdwenen. Zullen mensen dat dan niet zien van te voren?
Bangmakerij?
Ik woon in een polder. daar kan het ook gebeuren

Bangmakerij?
Er worden gaten gemaakt in de duinen die ons beschermen tegen hoog water of een vloedgolf. Als het water er nu doorheen kan komen staat jouw polder bij 020 ook onder water hoor.

Of het ,,plan''

En hier het NAP kaartje.https://www.ahn.nl/ahn-viewer

Gaten in de duinen voor natuurmonumunten of de natuurherstelwet.
Een februari stormpje

Benieuwd wat jullie hiervan vinden?

3 jaar geleden was dit al in ieder geval die bij Castricum. Ik woon er vlakbij en heb dat toen al gezien.
Onderstaande foto's zijn van 3 jaar geleden1000023276.jpg1000023277.jpg

Die idioten gaan ons gewoon aan de zee offeren want dat is pas echte natuur.....
Ja ik weet niet wat ik er van moet denken. Misschien afleiding voor wat anders. Dit is al 3 jaar zo en mensen gaan zich er nu massaal druk om maken, wat terecht is. Maar waarom niet eerder. 3 jaar geleden zeiden ze dat dit met die windmolenparken te maken had op zee. Dus ik weet het echt niet

Tussen Castricum en Heemskerk worden door machines grote happen gehaald uit de zeereep. Het klinkt misschien onlogisch: duinen afgraven om beter bestand te zijn tegen de zeespiegelstijging. Maar het gebeurt toch echt langs de Noord-Hollandse kust. En volgens duinbeheerder PWN zijn er ook voordelen voor de natuur.

De Zuidernollen, twee kilometer ten zuiden van Castricum aan Zee, is het terrein van graafmachines en bulldozers. In het duingebied worden vijf kerven aangelegd in de eerste duinenrij langs het strand. En ook in het terrein daarachter wordt gegraven. In totaal wordt er zo'n 60.000 kuub zand verplaatst.

Tussen Castricum en Heemskerk worden door machines grote happen gehaald uit de zeereep. Het klinkt misschien onlogisch: duinen afgraven om beter bestand te zijn tegen de zeespiegelstijging. Maar het gebeurt toch echt langs de Noord-Hollandse kust. En volgens duinbeheerder PWN zijn er ook voordelen voor de natuur.

De Zuidernollen, twee kilometer ten zuiden van Castricum aan Zee, is het terrein van graafmachines en bulldozers. In het duingebied worden vijf kerven aangelegd in de eerste duinenrij langs het strand. En ook in het terrein daarachter wordt gegraven. In totaal wordt er zo'n 60.000 kuub zand verplaatst.

Ik kwam veel op het strand tussen bloemendaal en Parnassia.
Je kon inderdaad na een flinke storm zien dat er zand was verplaatst. en jonge plantjes helm al weer aan het groeien waren.
Dus in beweging zijn ze zeker.
Vaak bouwen ze dan een proef-lokatie en imiteren alle bewegingen alvorens ze iets gaan bouwen en/of veranderen.
De stroom van het water kan misschien ook veranderen door al die windmolens.
Zou zomaar kunnen. Dat weet ik niet.

met uitzonderlijk hoog water en extreme wind tegelijkertijd komt het water heel hoog tegen de duinen en is de glooing weer weg.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.539
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan