Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zit niet op netflix. Oude film toch?
Als dit ooit expres gebeurt dan zijn al die mooie dure huizen die langs de kust zijn staan ook verdwenen. Zullen mensen dat dan niet zien van te voren?
Bangmakerij?
Ik woon in een polder. daar kan het ook gebeuren
Of het ,,plan''
En hier het NAP kaartje.https://www.ahn.nl/ahn-viewer
Gaten in de duinen voor natuurmonumunten of de natuurherstelwet.
Een februari stormpje
Benieuwd wat jullie hiervan vinden?
Die idioten gaan ons gewoon aan de zee offeren want dat is pas echte natuur.....3 jaar geleden was dit al in ieder geval die bij Castricum. Ik woon er vlakbij en heb dat toen al gezien.
Onderstaande foto's zijn van 3 jaar geledenBekijk bijlage 36884Bekijk bijlage 36885
Ja ik weet niet wat ik er van moet denken. Misschien afleiding voor wat anders. Dit is al 3 jaar zo en mensen gaan zich er nu massaal druk om maken, wat terecht is. Maar waarom niet eerder. 3 jaar geleden zeiden ze dat dit met die windmolenparken te maken had op zee. Dus ik weet het echt nietDie idioten gaan ons gewoon aan de zee offeren want dat is pas echte natuur.....
Tussen Castricum en Heemskerk worden door machines grote happen gehaald uit de zeereep. Het klinkt misschien onlogisch: duinen afgraven om beter bestand te zijn tegen de zeespiegelstijging. Maar het gebeurt toch echt langs de Noord-Hollandse kust. En volgens duinbeheerder PWN zijn er ook voordelen voor de natuur.
De Zuidernollen, twee kilometer ten zuiden van Castricum aan Zee, is het terrein van graafmachines en bulldozers. In het duingebied worden vijf kerven aangelegd in de eerste duinenrij langs het strand. En ook in het terrein daarachter wordt gegraven. In totaal wordt er zo'n 60.000 kuub zand verplaatst.
Vijf gaten gegraven in Castricumse duinen, dit is waarom
Ontdek hoe duinafgraving de kust beschermt tegen zeespiegelstijging. PWN legt kerven aan voor natuurherstel en biodiversiteit. Lees over deze innovatieve aanpak.www.nhnieuws.nl