Gebruik H2O2 tijdens borstvoeding

Sascha

New member
Graag zou ik willen weten of het verstandig is H2O2 te gebruiken terwijl ik nog borstvoeding geef aan mijn 2 jarige dochter?
Heeft iemand ervaring?

Niet doen, ontgiften tijdens de borstvoeding is onverstandig, vrijgekomen afval kan in de borstvoeding terecht komen.

a ok daar had ik niet aan gedacht ik dacht meer aan dat zij het h2o2 binnen zou krijgen.
maar klinkt aannemelijk
het is meer omdat ik zo'n last van schimmels en exceem heb sinds haar geboorte en ik op zoek ben naar een oplossing hiervoor

Misschien is het handig om een voorsteltopic aan te maken en daar je klachten en eetpatroon in te beschrijven zodat we mee kunnen denken over een oplossing die beter te combineren is met borstvoeding. Eventueel zou je verdunde H2O2 uitwendig wel kunnen toepassen.

Jaa, goeie cholesteroliscool, gewoon borstvoeding op de plekken smeren. Maar goed de schimmel komt van binnenuit, dus daar zal ze ook naar moeten kijken.

a ok dat is interessant ga ik in ieder geval uitwendig proberen. ik denk dat de oorzaak alleen wel van binnenuit komt.
ik heb mijn dieet nu sinds 2 jaar aangepast en pas steeds weer dingen aan maar het gaat niet echt weg. soms is het beter en soms slechter zoals nu.

Tot voor kort at ik ongeveer dit op een dag:
s ochtends: Salade met gewokte couchette, tomaat, avocado of wat voor handen is. met daarop 3 gebakken ei met spek kaas met citroen en olijfolie
s middags: yogurt met fruit of rijstcracers met boter en kaas of leverworst of soep gemaakt van botten
s avonds: bataat, pastinaak of ponpoen met twee verschillende groentes en iets van vlees
En drink of sole of thee en af en toe een kopje koffie en een glaasje wijn

sinds kort probeer ik s ochtends yogurtsmooty s middags salade, soep of ziets en s avonds is het ongeveer hetzelfde
Ik drink ook meer glazen melk tussendoor en nu even geen koffie

Tja dat is het ongeveer

Nou dat ziet er niet verkeerd uit, neem je er voldoende vetten bij, kokosolie en gebruik je al levertraan? Eens het maagzuur ondersteunen mbv appelazijn en sole voor de maaltijd en probiotische voeding toevoegen, zoals kefir.
Kokosolie en/of verdunde appelazijn op de huid bv in bad kan ook al werken. Succes

goed bedankt voor jullie input, ik gebruik iid kokosolie en levertraan x boter mix. aan appalazijn wilde ik beginnen. ik moet zeggen ik merk dat de borstvoeding mij natuurlijk toch veel energie kost. momenteel heb ik ook nog veel andere stress dus dat helpt natuurlijk ook niet.

In het artikel: Water en zuurstof wordt gesproken dat manukahoning zeer veel waterstofperoxide heeft. Nu ben ik dus meteen manukahoning gaan kopen en wel van de traay. Hij is niet duur, dus ik zet hier mijn vraagtekens bij. Ik heb de traay net gemaild en ben benieuwd naar hun antwoord. Ik stel mijn vragen nu ook even hier omdat het over H2o2 gaat.
Waar kan men echt goede Manuka honing kopen in de winkel (bij de tuinen)? Hij zou in Nieuw Zeeland verpakt moeten zijn (waar zie ik dat?)
Vermelding van MGO of UMF (10 of hoger)
en
Vermelding van AMHA licentienummer van de producent.
Op de Manukahoning (biologisch) van de Traay kan ik die gegevens niet vinden. Is het dan geen goede of geen echte of zit de werking er niet in. Ergens op een website las ik dat de honing van de Traay verhit zou zijn. Weet er iemand iets over te zeggen?
Enne…mogen katten ook deze honing hebben als ik hem in de kefir doe?

Ik heb die vragen ook al bij het thema honing gesteld en Aart heeft al geantwoord welke honing hij koopt. Maar daarmee heb ik toch nog enkele openstaande vragen. Kan mij iemand een antwoord geven?

Ik heb het antwoord van de traay gekregen:
Antwoord:
De honing is verpakt bij ons op het bedrijf te Lelystad. De honing is uiteraard koudgeslingerd, dit mag alleen niet meer op het etiket staan omdat we dan zouden insinueren dat de andere merken verwarmd zijn.

De MGO of UMF factor staat bij ons niet op de pot, wij verkoipen de manukahoning als zijnde lekkere goede honing, uiteraard heeft het de waardes van manuka maar omdat wij het niet laten testen ivm de kosten mogen wij het er niet op zetten. Maar de waarde is ongeveer +8 en de honing komt uit het gebied waar alle manuka vandaan komt.
Manuka en de UMF factor

Onze leverancier kan geen getal geven over de UMF factor in zijn Manuka Honing.
Wel dat de Manuka voldoet aan de kwaliteitseisen en dat er een minimaal % Manuka-pollen in zit. Voldoende om Manuka te mogen heten volgens een Duitse controle organisatie.
Het thema UMF is met vraagtekens omhuld. Wij hebben de leverancier van het merk, die werkt met deze factor, hier op bezoek gehad.
Wij vonden zijn verhaal complex, niet “doorzichtig” genoeg.
En de prijzen schrikbarend hoog.
Zij zijn de “uitvinder” van deze wijze van analyseren.
Onze Manuka komt ook uit hetzelfde gebied van Nieuw Zeeland, maar van een andere firma.
Meer kunnen we er niet over zeggen.
Het blijft voor ons onduidelijk welke UMF factor onze Manuka honing heeft en wat het andere merk wel zou hebben.

De Traay 2015

Ik vind dit geen slecht antwoord. Het is natuurlijk zo dat certificering altijd zijn prijs heeft en daar hebben ze wel gelijk in, denk ik.
Ik weet niet hoe het hier gezien wordt.

Mike, wat denk jij van dit verhaal???
Is het goede honing en heeft hij zijn werking met H2o2?

Enne...mogen mijn katten dat ook hebben of is honing slecht voor hen. Ik geef ze nl. altijd een beetje kefir van mijn glas en daar doe ik dan nu een lepeltje manuka in. Niet voor de zoetigheid (ik hoor je al mopperen over mijn suikerverslaving),nee, ik doe het nu voor de h2o2. Maar doe ik dan werkelijk met deze honing iets goeds........?
Mike, wat denk je?

Dank je Cholesterolisc,

Ja, ik weet het natuurlijk niet.
Ik had begrepen dat dat manukahoning zeer veel waterstofperoxide heeft en daarom goed was.

Wie weet hier het fijne van?
En wie weet het antwoord op mijn verhaal hierboven?

Thanx

Dit staat in de tekst van bovenstaand artikel.
"the most potent H₂O₂ producers honeydew honeys"
Voor de H2O2 is het misschien handiger en goedkoper om eens een glas water met wat gedoseerde druppeltjes foodgrade te pakken en om hiervan eens wat bij de kat zijn drinkbak te mengen.

Mike, wat denk jij van dit verhaal???
Is het goede honing en heeft hij zijn werking met H2o2?

Ik vind het ook een goed en eerlijk antwoord van De Traay. Absurd dat ze niet meer op het etiket mogen vermelden dat hun honing koudgeslingerd is, omdat daaruit zou blijken dat die van anderen dit mogelijk niet is. Dat is toch ook gewoon zo?!

Er is niets mis met de diverse honingsoorten van De Traay en dus ook niet met hun manukahoning.

Enne…mogen mijn katten dat ook hebben of is honing slecht voor hen. Ik geef ze nl. altijd een beetje kefir van mijn glas en daar doe ik dan nu een lepeltje manuka in. Niet voor de zoetigheid (ik hoor je al mopperen over mijn suikerverslaving),nee, ik doe het nu voor de h2o2. Maar doe ik dan werkelijk met deze honing iets goeds……..?
Mike, wat denk je?

Weet je zeker dat je geen zoetverslaving hebt? Als het je puur om de H2O2 zou gaan, zou je dit ook simpelweg kunnen toevoegen, maar de zoete smaak komt 'toevallig' mooi uit, of niet?

Honing is niet giftig voor katten, maar een kat is geen beer. Kijk dus heel erg uit met honing, voor je het weet heb je je kat ook zoetverslaafd gemaakt!

Mike

Fijn. Weer bedankt voor dit goede antwoord.
Nou, ik moet zeggen dat ik de kefir zonder honing prima vond en nu met de manukahoning moest wennen. Ik neem dit nu ongeveer een week en in het begin vond ik deze honing vies (nou ja, niet lekker), hij smaakt anders dan gewone honing. Maar nu ben ik er al aan gewend en smaakt hij mij weer. Nee, het is deze keer niet vanwege een zoetverslaving, maar ik had jouw artikel gelezen en dacht op een gemakkelijke manier h2o2 binnen te kunnen krijgen. Nu is dit met deze manukahoning vrij weinig, maar toch meer dan niets.

Dankje Dorothe dat je erachter heen gegaan bent of de honing van De Traay koudgeslingerd is.
En inderdaad: in wat voor ziek maffialand woon ik dan toch als men niet op het etiket mag schrijven dat de honing koudgeslingerd is als dat gewoon zo het geval is.
Ik zou ermee naar de rechter stappen: dit scheelt De Traay toch omzet neem ik aan?
Maar erger vind ik dat de (gezondheid van de) consument de dupe is van die banale regelgeving die niet meer uit te leggen valt.

Ja Lievergezond, je hebt gelijk. Maar ik vermoed al lang dat ik in een ziek land woon. Vele dingen staan mij zeer tegen. Ik vond het in Duitsland op velerlei gebied beter, maar goed ik ben terug gekomen vanwege mijn ouders, dus mag niet zeuren.
Hier in Maastricht is het toch wel fijn wonen, alhoewel ik gelezen heb dat het het meest verontreinigde gebied van Europa is......bah wat erg, zo'n een mooi stukje Nederland en dan zo verontreinigd.

Ik las een artikel over een vrouw die het helemaal gehad heeft in Nederland. Heeft wel niets met h2o2 te doen, maar ik zou hier bijna mee kunnen huilen. Ik zet de link er toch maar in:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2015/03...geld-hou-ik-een-stuk-leven-over/#.VQQaCMtFDIU

Erg hé, wij moeten zo lang werken en dus echt kijken dat we gezond blijven, het is van levensbelang!!!!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan