Goed Voer???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Dit is de laatste keer dat ik hier kom. Om nog even te zeggen dat ik de manier van eten zoals door Mike gepropageerd gevaarlijk vind. Hoe hij eet moet hij weten. Hij merkt op de lange termijn wel wat het doet. Als hij de kritiek krijgt dat het wat eenzijdig is gaat hij in de aanval op zijn bekende agressieve manier.

Weer wat vlees eten, okay. Als het biologisch is. Maar wat er hier allemaal over groenten en fruit gezegd word is gewoon gevaarlijk. En net zo misleidend als wat het Voedingscentrum doet.

Natuurvolken leefden helemaal anders dan wij. Andere tijd toch nog, andere omstandigheden. Ik geloof er niets van dat je hun manier van eten zomaar kunt overplanten naar hier.

Het was de westerse voeding van suiker ed die bijvoorbeeld de tandrot veroorzaakten. Dat we dat helemaal uitbannen is denk ik heel belangrijk. Voor de rest: gebruik je gezonde verstand en loop niet zomaar achter weet ik veel wat aan.

Ik betwijfel ook zeer of Mike Price goed interpreteert en begrepen heeft. Hij heeft er een eigen manier van eten van gemaakt en propageert dat. Hij is geen medicus of wat dan ook.

Mike bespaar je de moeite mij van repliek te dienen. Ik lees het niet meer. Ik wil alleen de mensen hier waarschuwen niet achter je ongefundeerde en misleidende praatjes aan te lopen en hun gezondheid op het spel te zetten. Ik heb hier wat gelezen van wat je allemaal beweert. En veel klopt gewoon niet. Je probeert mensen te overtuigen door een agressieve toon aan te slaan. Nou mij overtuigt het niet. Integendeel.

Ik lees overigens met veel genoegen het boek van Price. Zonder er voor mijzelf gelijk weer een hype van te maken. Ik neem het zeker niet zomaar over.

Denk zelf na en laat je niet bang maken. Vlees en vet als hoofdmoot van je menu is echt niet gezond wat Mike ook beweert. En verder vooral stevig ontbijten. Niets tegen op havermout met fruit en noten.Met wat vet. Er is een gulden middenweg ook wat eten betreft.

Het ga jullie goed.

Johanna, niemand maakt elkaar hier bang. En niemand misleid elkaar hier. Ik vind jouw reactie erg kortzichtig en misplaatst.
Ongefundeerd? Als er iemand is met veel onderbouwing dan is het Mike wel.
Ik ben wel benieuwd waarom jij deze manier van eten gevaarlijk vindt? Waar is jouw onderbouwing?

Het lijkt erop dat je moeite hebt met een verschil van mening.
En dat je het nu niet meer wilt lezen, en als het ware wegrent, zegt genoeg denk ik.

Ik lees tussen de regels door dat je eigenlijk wel boos bent. Ik zou het wel prettig vinden als je wat meer uitleg geeft over wat je verkeerd vindt aan de voedingsideeën die je zoal op dit forum kunt lezen. Verder denk ik dat mensen hier op het forum informatie zoeken en uitwisselen maar dat er geen vaste voedingswetten gegeven worden en alles strikt genomen moet worden zoals een ander dat voor jou bedacht zou hebben. Mike wil zich nog wel eens zeer stellig uitdrukken, je kan daarmee doen wat je wilt, maar het hoeft voor jou geen dwang te zijn. Ik denk dat je je kunt realiseren dat alles relatief is en dat inzichten daarom steeds aan verandering onderhevig zijn, net als het lichaam trouwens dat steeds verandert en dan ook andere behoeftes heeft.
Hie is niet erg als je, in tegenstelling tot wat je schrijft, toch weer reageert, dat is gewoon heel menselijk.
Je blijft van mij uit gewoon welkom, of je blijft een jaar weg en komt weer eens langs? De koffie staat altijd klaar.

Dank voor jullie steunbetuiging. johan en Gerard. Ik post een goed onderbouwde weerspreking van de aanbeveling van johanna voor St STRO in een andere topic en ze staat meteen op haar achterste benen. Als ze woord heeft gehouden, zal ze dit niet meer lezen, maar dan het volgende voor wie wel nog meeleest:

Weer wat vlees eten, okay. Als het biologisch is. Maar wat er hier allemaal over groenten en fruit gezegd word is gewoon gevaarlijk. En net zo misleidend als wat het Voedingscentrum doet.

Hieruit maak ik op dat ze een vegetarier is die weliswaar gegrepen is door de boodschap van Price (een goede zaak), maar nog volop vastzit aan vegetarische mythes. Overigens heb ik nooit beweerd dat groente en fruit per definitie verkeerd zijn, we zijn immers omnivoren en geen pure carnivoren, ik beweer enkel dat er weinig voedingswaarde zit in groente en fruit.

Natuurvolken leefden helemaal anders dan wij. Andere tijd toch nog, andere omstandigheden. Ik geloof er niets van dat je hun manier van eten zomaar kunt overplanten naar hier.

Geloof wat je wil geloven. Het is wel degelijk mogelijk om het eetpatroon te kopieren, ook al is het hedendaagse leefpatroon totaal anders.

Ik betwijfel ook zeer of Mike Price goed interpreteert en begrepen heeft. Hij heeft er een eigen manier van eten van gemaakt en propageert dat. Hij is geen medicus of wat dan ook.

In een andere topic schrijft ze dat ze voortaan de info van de Amerikaanse site gaat halen. Daar zal ze exact dezelfde boodschap terugzien. Heeft de Amerikaanse WAPF het dan ook bij het verkeerde eind? Er zijn veganistische fraudeurs als Colin T. Campbell die zelfs beweren dat de WAPF in dienst staat van de Amerikaanse intensieve vleesindustrie:

Waar is de onderbouwing voor deze stelling? Vooral als je bedenkt dat Denise Minger hem in 2010 heeft ontmaskerd als een fraudeur:

http://rawfoodsos.com/2010/07/07/the-china-study-fact-or-fallac/

En dat is wel volledig onderbouwd, op basis van de ruwe data van Campbell zelf!

Ik ben inderdaad geen medicus. En ook geen dietist. Is dat het heilige criterum, dat je ervoor gestudeerd moet hebben? Johanna schrijft in een andere topic al wat ouder te zijn. Ouder en wijzer zijn echter twee verschillende dingen.

Vlees en vet als hoofdmoot van je menu is echt niet gezond wat Mike ook beweert.

Groente en fruit als hoofdmoot van je menu is echt niet gezond, wat johanna ook beweert.

En verder vooral stevig ontbijten. Niets tegen op havermout met fruit en noten.Met wat vet. Er is een gulden middenweg ook wat eten betreft.

Ah, de zo heilige 'gulden middenweg' waar we in Nederland altijd op varen, politiek correct als we zijn. Ik ben hier al eens eerder op ingegaan:

https://www.fatsforum.nl/topic/de-waarheid-zit-niet-in-het-midden/

Mike

Johanna, bedankt voor je waarschuwing, maar wel een beetje hoogmoedig van jou om te denken dat jij het monopolie op zelfstandig nadenken hebt vind je niet?

Het boek van Price door is trouwens door Mike vertaald, grappig dat juist hij het verkeerd zou hebben geïnterpreteerd.

Dat artikel van Ron kwam ik ook al tegen, maar hij deelt er maar wat op los, daar zit toch geen lijn in.

Ik speel af en toe even 'advocaat van de duivel' :mrgreen:

Inderdaad is het artikel specifiek over ‘junk-food Western diet’. De conclusie van Ron dat je van dierlijke eiwitten en vetten kanker krijgt vind ik dan ook heel verbazingwekkend en erg jammer.

klaar als een klontje ongepasteuriseerde grasboter dat een stevig ontbijt van havermout fruit en noten intellectuele vermogens doet afnemen.

@Heksje e.a.
Ron heeft wel een punt, net als dat supermarkt melk slecht is.
Hij maakt alleen geen onderscheid tussen opgefokt soja gevoerd supermarkt vlees en buitenlopend grasgevoerd vlees.

En waar sta jij zelf voor Johanna? Ik lees alleen wat algemeenheden als 'het klopt gewoon niet' en 'je moet stevig ontbijten'. Kom met een goed onderbouwd verhaal en ga op basis daarvan de discussie aan.

“It is not the critic who counts; not the man who points out how the strong man stumbles, or where the doer of deeds could have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred by dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs, who comes short again and again, because there is no effort without error and shortcoming; but who does actually strive to do the deeds; who knows great enthusiasms, the great devotions; who spends himself in a worthy cause; who at the best knows in the end the triumph of high achievement, and who at the worst, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who neither know victory nor defeat.” - Theodore Roosevelt

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan