Goede eieren

Jeroenski

Well-known member
Ik eet best wel veel eieren omdat ze lekker zijn en omdat er veel goede voedingsstoffen inzitten.
En omdat ik voor kwaliteit ga zijn dat eieren met het demeter keurmerk. Een vriend van mij heeft ff uitgezocht wat die demeter kippen allemaal te eten krijgen en dat is naast wat ze zelf bij elkaar scharrelen mais, tarwe, en bonen. Volgens mij is dit niet echt natuurlijk voedsel voor die kippen maar anders is het niet mogelijk voor die kippen om elke dag een eitje te leggen. In mijn ogen is dit het zelfde als een koe mais en graan te eten geven. Hoe denken jullie erover zijn dit wel gezonde eieren? Zijn er wel eieren van natuurlijk gevoerde kippen te krijgen? Wat voor eieren eten jullie allemaal? En dat geld eigenlijk ook voor het kippenvlees maar dat vind ik minder interessant want dat eet ik bijna nooit.

Ik eet biologische en eigen eieren, meestal 4 tot 8 per dag. Mijn eigen kippen krijgen kippenvoer, eten wat overblijft en onkruid en slakjes uit de tuin. Ze hebben een grote ren waar ze zelf ook op zoek kunnen naar insekten e.d.

Kippen zijn omnivoor, ze eten zowel plantaardig als dierlijk, meestal als ze lekker buiten scharrelen bij de boer krijgen ze genoeg dierlijk voer binnen. Bij veel biologische boeren kan je eieren krijgen van kippen die daar lekker los lopen.

Kippenvlees ook het beste van biologische buutenloopkippen

Joost

Ik koop mijn eieren bij een boer die een kippentracktor (verplaatsbare ren) heeft. En die staat ook elke keer op een andere plek en meestal lopen de kippen dan om de kippentrachtor heen. Ze voeren hun vleeskippen bij met minimaal soya, zonder soya groeiden ze te traag en kon het niet uit. Ze zijn bezig met erwten eiwit maar daar hadden ze nog wat meer boeren voornodig die mee wilde doen omdat het anders niet rendabel was. Maar zowel hun kippen als eieren zijn heerlijk. Ik een elke dag ongeveer 2 eieren bij het ontbijt :)

Complotdenker

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan