Hallo allemaal :)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo Allemaal,

Mij naam is Noortje en wil ook beginnen om mijn eet gewoontes te veranderen.

Was voor mijn gevoel al goed bezig met veel groente en fruit eten en spruitgroente vind ik ook heel erg lekker. Brood eet normaal desembrood of volkoren. Als beleg kaas of met kaas en komkommer en tomaat of spruitgroente. Thee, drink ik groente thee, Taheebo, brandnetel. En sinds kort ook Essiac thee. En wat ik ook doe is Thijm en oregano thee drinken.

Alleen de vetten/olien daar ben ik nog niet in thuis ook wat de omega's 3-6-9 betreft.

Gebruik normaal gewoon roomboter die vind ik toch het lekkerst. Vermijd zoveel mogelijk pakjes uit de supermarkt. Naar mijn idee is het niet gezond wat er allemaal in zit.

Heb gisteren het boek van Ed McCabe ontvangen. wil ook graag de waterstof peroxide proberen. Ben een site tegengekomen waar ze het verkopen ik weet alleen niet of het geschikt is voor consumptie, heb ze een mailtje gestuurd maar heb nog niks van ze gehoord.

Dit is de site

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/waterstofperoxide_35_/p/383

Het is niet duur maar weet niet of het de food grade is. Er staat wel iets bij dat het ter bestrijding van micor organismen in drinkwater gebruikt wordt. Dus (denk) weet niet zeker dat het de food grade is. Wacht hun mailtje ff af en kijk wat ze gaan zeggen.

Want bij Unlimitedhealth vind ik het erg duur.

Ben blij dat ik deze site ben tegengekomen en dat er mensen zijn die serieus bezig zijn en elkaar helpen doormiddel van kennis delen.

Wens iedereen een goede gezondheid toe en veel kennis. :)

Noortje

Noortje welkom hier, lees eerst eens de alleen lezen topic en de site van poekie: www.voedingisgezondheid.nl

Een citaat uit de inleiding van de tekst Voortplanting en degeneratie:

Quote:
Alle vette producten zijn samengesteld uit een mix van onderstaande vetzuren, behalve transvetten. Als een product een grote hoeveelheid van een bepaald soort vetzuur bevat, heb ik die achter het type vet benoemd. Vaak zijn er een of twee soorten vetzuren dominant aanwezig. Deze heb ik onderstreept. Bij halvarine en margarine hangt het sterk van het merk af, welke twee of drie er dominant zijn.

Verzadigde vetten: vet vlees, vette vis, eieren, volle zuivel, kaas, roomboter, kokosolie, palmolie, cacaoboter, margarine en halvarine.

Enkelvoudig onverzadigde vetten: vet vlees, vette vis, eieren, volle zuivel, roomboter, palmolie, cacaoboter, noten, zaden, avocado, olijven/olijfolie, sesamolie, pinda's/pindaolie, zonnebloemolie, margarine en halvarine.

Meervoudig onverzadigde vetten: vette vis, eieren, noten, zaden, sesamolie, pinda's/pindaolie, zonnebloemolie, maisolie, sojaolie, margarine en halvarine.

Transvetten: deze komen nauwelijks in de natuur voor, maar wel in kunstmatig bewerkte oliën en industriële supermarkt- en fastfoodproducten. Deze kunstmatige transvetten zijn zeer schadelijk!

Om te overleven hebben we voedingsstoffen/nutriënten nodig die onder te verdelen zijn in brandstoffen/calorieën en bouw- en reparatiestoffen nodig. Zowel vetten, eiwitten als koolhydraten kunnen leverancier zijn van brandstoffen, maar alleen vetten en eiwitten kunnen als bouw- en reparatiestof ingezet worden. Koolhydraten zijn echte brandstoffen en eiwitten zijn echte bouw- en reparatiestoffen. Vetten zijn beiden en hebben daarbij ook een bescherm- en isolatiefunctie.

• 1 gram vet levert gemiddeld 9 kilocalorieën op.

• 1 gram eiwit levert gemiddeld 4 kilocalorieën op.

• 1 gram koolhydraat levert gemiddeld 4 kilocalorieën op.

Omega-3 en omega-6 zijn beiden meervoudig onverzadigde vetzuren die niet in de voeding mogen ontbreken. We noemen ze essentieel omdat ons lichaam ze zelf niet kan aanmaken. Echter, we hoeven er niet veel van binnen te krijgen.

Onderaan deze tekst staat ook een concrete lijst met richtlijnen. Zie onder het kopje: "Concrete tips voor regeneratie:"

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan