Hallo, ik ben Bieke

Bieke The

New member
Hallo Allemaal,
Ik ben Bieke, getrouwd en moeder van 3 kinderen. We proberen gezond te leven, wat niet altijd even goed gaat. Langzaamaan komt er meer bewustzijn en verandering in onze levensstijl.
Tijdens een college zei een professor dat genetisch gezien alleen een klein deel van de mensen in Europa melk kan verteren, aha, daarom kon ik er zo slecht tegen ik drink ook (bijna) geen melk meer. De echte ommezwaai kwam door de kinderen. De oudste wilde bij 1 jaar geen melk meer drinken, tijdens een vakantie (diarree), hij heeft ook last van eczeem. De jongste heeft altijd melk geweigerd, buiten moedermelk. Na het zien van documentaires over voeding let ik ook meer op, niet heel erg consequent...
Ik ben ook een periode veel aan het sporten geweest en tegenwoordig drink ik heel veel groene thee. Ook omdat ik samen met mijn man een webshop begonnen ben in thee. Zo ben ik ook op hier terecht gekomen, (ik check alle volgers) via Juglen Zwaan-ahealthylife.
Ondertussen voel ik me superfit, beweeg gemakkelijker, en weeg ik evenveel als toen ik 18 was!
Nu kijken hoe ik dit consequent vol kan houden en verbeteren en de rest van de familie meekrijg!

Hallo Bieke,
Goed dat je de stap hebt genomen naar meer "echt" voedsel.
Wat ik mij afvraag is wie die professor was die zei dat een heel klein deel van de Europeanen melk kan verteren en vooral waar hij deze wijsheid vandaan haalt.
Als wij het hier over melk hebben dan hebben wij het over echte melk trouwens. En dat is rauwe, biologische melk van grasgevoerde koeien. Zoals de natuur het bedoeld heeft.
Dat is niet te vergelijken met supermarktmelk dat iets totaal anders is als echte melk.
Veel mensen zeggen dat ze niet tegen supermarktmelk kunnen maar wel tegen echte melk.
Ikzelf ben nu begonnen met een "melkkuur" waarbij naast een paar glazen bouillon en wat kokosolie alleen maar melk drink als voeding. Dat bevalt tot nu toe erg goed.
Misschien behoor ik dan toevallig tot die hele kleine groep die wel tegen melk kan dat zou kunnen natuurlijk.
Ik beweer trouwens niet dat er geen mensen zijn die echt niet tegen melk kunnen maar het is zeker niet zo dat bijna niemand melk goed verteerd.

Zie ook hier:
http://www.milk-diet.com/classics/macfadden/macfaddenmain.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan