Hallo, ik ben Franca

Franca

New member
Pas gisteren heb ik deze site ontdekt en ik heb al een hoop informatie gevonden!

H202 heb ik net besteld en ik ben vandaag ook begonnen met de Sole. ;-)

Mijn verhaal: Ik ben Franca, ik ben 37 jaar, getrouwd en moeder van 2 jongens. Rond mijn 24ste ontdekte ik een knobbel in mijn schildklier, de knobbel bleek goedaardig te zijn. Gelukkig maar, ik had wel een wat actieve schildklier. Daar had ik niet echt last van. Na de geboorte van mijn eerste zoontje in 2003 ging mijn schildklier te traag werken, extreem moe, veel gewichts toename ed. Ik ben toen onder behandeling van Dokter van L te U. ( weet niet of ik namen mag noemen hier) en die schreef mij varkensschildklier voor. Dat werkte fantastisch! Na de tweede zwangerschap (ik heb tijdens zwangerschap gewoon doorgeslikt) merkte ik dat te opgefokt werd en te hyper was. Op aanraden van de dokter ben ik toen gestopt met de medicijnen.

Een aantal weken geleden begon ik me weer moe te voelen en ik had ook het idee dat mijn schildklier anders aanvoelde. Helaas heeft Dokter van L patiënten stop dus ben ik naar het UMC gegaan. Mijn TSH was prima volgens de Endocrinoloog (1.0) maar T3 en T4 is niet geprikt. Ook deden ze niets met het feit dat mijn waardes anders waren toen ik me goed voelde. Tijdens een standaard echo check ontdekten ze naast de knobbel rechts ( die nog steeds goed was) kleinere knobbeltjes links. Er is een punctie gedaan en het bleek niet helemaal goed te zijn.

Nu is me aangeraden om de schildklier links en de knobbel rechts weg te halen halen voor de zekerheid. Ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat ik kwaadaardige cellen heb, dat kunnen ze alleen onderzoeken als hij er uit is... Nu las ik dat in 90% van de gevallen er niets aan de hand is maar, dan zit ik wel mijn leven lang aan de medicijnen ( en ik denk niet dat ze varkensschildklier gaan voorschrijven ;-)

Ik voel helemaal niets voor deze operatie en zeker niet uit voorzorg. Tips van goede artsen etc zijn welkom!

Verder herkende ik heel veel in de tekst van Mike over bijnieruitputting.

http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_ebook.html

Ik heb altijd koude handen en voeten!

Daarnaast ben ik bij een Mesoloog in Zeist langs geweest. Daar kwam naar voren dat mijn organen zwak zijn vooral mijn schildklier en lever. Ik slik op haar aanraden nu selenium en vit B6 en B12 plus druppels voor mijn Candida en kruidenpillen voor mijn lever.

Ik ben nu twee weken verder en nog moeier dan ooit. Ik hoop dat het ontgifting is.

Heel erg bedankt alvast voor tips, tot snel

Franca

Franca, welkom

Mijn advies is om in ieder geval je voeding om te gooien, zie ook 'juiste voeding' en 'wat eten wij' mijn site.

En het zou ontgifting kunnen zijn, dat kan best inhakken op je lichaam.

Je zou ook even aan kunnen geven wat je allemaal eet en drinkt zo door de dag heen, dan kunnen we je voorzien van informatie.

Lia

Lia, dank je wel voor je reactie.

Ik heb al veel op je site gelezen vandaag en er een hoop tips uit gehaald. Dank je!

Ik volg nu een Candida dieet, ik merk dat het alleen super moeilijk is om de suikers te laten staan. Maar doordat ik hier zoveel heb gelezen over het effect van suiker is het me vandaag makkelijk gelukt! ( kleine stapjes he? ;-)) hebben meer mensen daar moeit mee? Ik worstel al jaren met suiker en het is me nog niet gelukt om het langere tijd te laten staan...

Ik at tot 2 jaar geleden vegetarisch maar ik merkte dat ik echt behoeft had aan vlees. Nu eet ik bio rundvlees 2 keer per week en 2 keer per week bio gerookte zalm.

Verder dronk ik geen melk maar suiker vrije sojamelk, ik dacht dat ik daar goed aan deed...Daar stop ik gelijk mee!

Mijn eetgedrag door de dag heen:

- ontbijt met 2 gistvrije crackers met zonnebloempitten pasta, groene thee

- salade of zuurdesembrood met notenpasta en pindakaas

- vlees of vlees vervanger met groentes en aardappels/spelt pasta/zilvervliesrijst

verder nog appels, blauwe bessen, mandarijnen

Franca

Dat is nog steeds nagenoeg vegetarisch, Franca, geen wonder dat je zo moe bent! Lees de links die Poekie je heet gegeven en ga er nu eens echt naar eten...

Mike

Ga ik doen Mike! De schakel van lang vega eten naar vlees kost mij tijd. Ik vond dat ik al namelijk best veel vlees at;-)

Franca

Mike is ook heel lang vegatarier geweest. De knop moet terug om Franca! Voeg dierlijke voedingsstoffen toe naast goed vlees zoals rauwe melk en roomboter.

Zoals je hier in verschillende topics terug kunt vinden is suiker erg verslavend en daar moet je doorheen. Op het moment dat je verzadigd bent door vet heb je ook vele malen minder behoefte aan suiker en/of koolhydraten. Succes!

Quote:
ik merk dat het alleen super moeilijk is om de suikers te laten staan.

Je lichaam draait of op vetten of op suikers, zo simpel is het. Als je je suikerinname gaat beperken en hier onvoldoende vetten tegenover zet ga je onherroepelijk vroeg of laat weer voor de bijl! Je zult je inname van dierlijke vetten en eiwitten aanzienlijk moeten verhogen, anders blijf je 'cravings' houden.

Mike

Franca,

Vlees ga je invoeren, dat merk ik aan je reactie maar is nog meer dierlijk voedsel onder de zon:

yoghurt, kefir, rauwe melk, slagroom, creme fraiche, rauwmelkse kaas, roomboter en eieren, do I need to say more.....

Vetten, vetten en nog eens vetten. Dat laat je hang naar suiker wel verdwijnen. Je bent nl. lang verzadigd.

Je kunt ook de leverworst maken (recepten op mijn site), die is errug lekker, ook om zo uit het vuistje te eten.

Pitten en zaden zitten vol fytinezuur en roven je lichaam van mineralen en vitamines.

Begin de dag eens met gebakken eieren met spek of gehakt en ui, je zult merken hoe lang je 'vol' zit.

Of een heerlijke yoghurtsmoothie.

Maar de bouillons getrokken van beestenbotten (mergpijpjes, schenkel, ossenstaart) die gaan veel voor je doen.

En alsjeblieft, laat die vleesvervangers staan, daar zit heel vaak soja en E-nummers in.

aardappels zijn nachtschades en pasta=koolhydraten=suikers.

En vervang de zilvervliesrijst door witte basmatirijst.

Lia

@Franca: alles is mogelijk! Ik ben niet heel lang vegetarier geweest, maar hield al nooit van vlees, kreeg met moeite een paar stukjes weg. Botten etc. vond ik afschuwelijk. Nu sta ik hier botten te koken waar nog stukjes vlees aan zitten, merg uit te drukken, en lever te snijden voor mijn dochter. Mijn partner moet om mij lachen, want toen hij me leerde kennen werd ik al nerveus van vleeslucht.

Hoi Franca, welkom. Veel ex-vegetariers hier hoor, ik word ook vierkant uitgelachen met m'n vettige en vlezige menu, wie het laatst lacht....

In mijn hele familie aan beide kanten geen vegetariër te vinden. Heel soms komen de ideeën van het voedingscentrum weleens naar voren, eet minder vlees bijvoorbeeld, maar vlees trekt gewoonweg te hard! Ook in de periode dat ik gedwongen vegetariër was dat ik soms wel vlees. Gewoon omdat de craving daar naar uit ging. Ben blij at ik het nu weer goed kan verdragen.

@ lia, slagroom, creme fraiche, yoghurt, eieren en sinds vandaag kefir eet ik gelukkig al.

Nu nog de roomboter en de leverworst! Op de koolhydraten ga ik ook letten Thanks!

@San. ik ben benieuwd wat ik binnenkort sta te koken ;-)

Franca

en wat zouden jullie doen met de diagnose om voor 3/4 mijn schildklier eruit te halen halen? Binnenkort heb ik weer een afspraak met het UMC en dan moet ik beslissen...

Quote:
en wat zouden jullie doen met de diagnose om voor 3/4 mijn schildklier eruit te halen halen? Binnenkort heb ik weer een afspraak met het UMC en dan moet ik beslissen...

Het is wel drastisch...

Misschien zou je schildklieren kunnen eten om je eigen schildklierfunctie te normaliseren?

In het hoofdstuk 'Stocks' van Nourishing Traditions staat dat in het China van 4000 jaar geleden schildklierpatienten schildkliersoep kregen voorschreven om beter te worden.

In de Victoriaanse Tijd gaven prominente Londense doktoren hun patienten 'pig thyroid sandwiches'.

Quote:
@ zotteke ja dat vind ik ook! Kan je schildklieren kopen bij de eco slager dan????

Ik weet niet. Misschien kun je het bij de slager bestellen?

Het is even wennen, maar inderdaad, zoals Poekie zegt: je wordt weer wat meer oer. En soms heb ik er wel moeite mee hoor, als ik teveel nadenk over die botten, maar dan besef ik dat ik optimaal gebruik maak van het dier en niks verspil, en zo heeft de natuur het bedoeld.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan