Hallo ik ben Manfred

manfred

New member
Hallo ik ben Manfred Hagen,

Ik zit op dit forum vanwege dat ik al een jaar actief op internet aan het zoeken was naar informatie omtrent maagzuurproblemen/refluxklachten/te weinig maagzuur/traag werkende maag.
2 weken geleden het boek van Jonathan V. Wright, (waarom maagzuur goed voor je is) aangeschaft.
Via internet kwam ik per toeval op de naam Mike Donkers terecht.

Ik ben een groot honden liefhebber en heb 1 pitbull teefje genaamd angel. Ik ben ook een groot liefhebber van wielrennen en atb n. Tevens zit ik graag bijna elke dag in de sportschool(cardio en kracht training). Dit ook vanwege mijn diabetes type 2 waar het een positief effect op heeft.

Ik werk in zorg als slaapwacht en in de beveiliging als portier en op evenementen.

Ik heb me hier nu aangemeld omdat ik nu sinds een jaar weer klachten heb wat betreft maagzuur, en dit met ups en downs gaat. De afgelopen week is het helaas in ergere mate, zodanig zelfs dat het spiercontracties veroorzaakt op mijn borst/schouders en rug. Ik ben een groot fan van natriumbicarbonaat en probeer het daarmee onder controle te houden als er een heftige periode qua maagzeer is. Echter nu effe zonder afdoende resultaat.

Tevens staat er hier in huis al betaine met hcl, Keltisch zeezout, vitamine a t/m e, probiotica.

ik hoop hier tips en adviezen te kunnen inwinnen.

Ik ben met deze klachten ook al een keer bij de huisarts geweest en heb bij hem aangegeven dat het hoogst waarschijnlijk klachten zijn door te weinig maagzuur of maagzuur op het verkeerde tijdstip doordat mijn voeding te lang in de maag zit.
Morgen heb ik dus om 15.00 uur een afspraak opnieuw bij de HA,
Ik ga vragen of ik een bloed en urine onderzoek kan krijgen, voor vitamine b12 vitamine d en magnesium. Tevens een zuur base onderzoek. En ook graag via het bloed een H.pylori onderzoek.

Ik heb om 16.00 uur een afspraak bij een Chinese arts in Apeldoorn om te kijken wat hij me kan vertellen.
Iemand nog tips? alvast hartelijk dank
vriendelijk groetjes Manfred Hagen

even vergeten, i zit te denken om een tekort test te gaan doe in de nabije toekomst. En tevens( de laatste tijd alleen niet geslikt) al in huis Lactoferrine met zink-l-methionine en ester c, monolaurin, gland adrenal en gastrazyme vitamine U.

Dag Manfred, welkom!

Stress heeft ook negatief effect op maagzuur en spijsvertering, hoe is het daarmee? En wat heb je verder aan de voeding veranderd? Wat eet je zoal?

Hou ons op de hoogte van de uitslagen. Kunnen we meedenken.

Hoi Manfred, met bica neutraliseer je je maagzuur (alkalisch en zuur), wanneer dat al te weinig is haal je het m.i. nog verder omlaag door dat te gebruiken.

Ik heb ondertussen een afspraak staan voor aanstaande donderdag 13.00 in Amsterdam voor de tekort test. Het was me ondertussen duidelijk geworden dat dat natriumbicarbonaat geen goed idee. Thanks

Hoi Manfred, ik heb je email uit mijn spambox gevist, geen idee waarom die daar terecht is gekomen. Ik stuur je vandaag nog een mail terug.

Mike

hallo, ik ben ondertussen bij Marijntje geweest. voor een tekort test. inderdaad te weinig maagzuur. Ben nu aan de appelazijn voor de maaltijd en betaine hcl capsules 30 minuten na de maaltijd(1 bij brood,3 bij warme maaltijd).
Ik drink de hele dag door sole van keltisch zeezout.

Echter de laatste week gaat het heuvelafwaarts, de klachten worden erger. Globuskeel die echt heel naar is en pijnlijk, af en toe zenuwpijnen door het hele lichaam.
Gelukkig heb ik nu wel een nieuwe huisarts kunnen regelen waar ik afgelopen vrijdag geweest ben en waar ik nu een H.Pylori test als eerste krijg via ontlasting. Echter moet ik nog wachten tot over 1,5 week omdat ik afgelopen woensdag aan de nexium zat omdat de maag echt pijnklachten gaf als een zweer.

Ik moet nu dus afwachten maar word echt knetter gek van die globuskeel en af en toe die maagirritatie (volgens mij beginnend maagzweer). Ik denk dat ik de globuskeel heb door dat mijn slokdarm reageert op het maagzuur en daardoor contracteerd en daardoor keelklachten geeft.

Is er iemand met tips wat ik kan doen?
Ik zou graag ook een MRI of ct scan van mijn organen willen laten maken.

Dit is echt drama zoals het nu gaat en mijn levenskwaliteit is op punt nul beland helaas.

Manfred

Manfred,

Ik ben nog steeds bereid om je van advies te voorzien op het gebied van voeding. Als je van mijn aanbod gebruik wil maken, weet je me te vinden.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan