Dus DAT bedoelen jullie met speels omgaan met GAPS! Eindelijk vat ik em!
Om het te vieren heb ik meteen een
flinke scheut olijfolie over mijn avocado heen gegooid!
Hilda, ik heb mijn linzen weggegooid niet alleen vanwege het biomeridian (dat aan de ene kant wonderbaarlijke dingen had maar aan de andere kant....) maar ook vanwege een uitgebreide test die ik ergens in 2010 gedaan heb. Mike weet er alles van. Linzen verstopten mij toen, vandaar. Maar wie weet.... is er ondertussen inderdaad het een en ander veranderd.
Wat ik fout doe is dat ik mezelf WEL laat leiden/lijden door de constipatie, terwijl NCM heel duidelijk zegt dat je dat NIET moet doen en verder moet gaan. Maar afgezien van mijn haarproblemen is constipatie het enige aanknopingspunt dat ik heb! Daarom vind ik het zo moeilijk allemaal! Hoe kan ik nu naar mijn lichaam luisteren als het niks zegt? Om een voorbeeld te geven momenteel ben ik 's-morgens aan een roerei en ik merk dat dit de stoelgang weer iets moeilijker maakt dan soep. Logisch natuurlijk. En als ik dan ook nog eens linzen in de mix gooi dan weet ik het allemaal niet meer. Gaan de eieren nou niet of de linzen? Daar zit ik dus mee! Nou is dit wel een heel makkelijk voorbeeld want de roereieren gaan mogelijk niet zo vanwege te weinig maagzuur. Hoofdprobleem nummer 1.
Maar wat ga jij fantastisch Hilda! Dat je aan sporten begint te denken zeg, super! Maar hoe gaat het nu met jouw stoelgang? Zit daar al verbetering in? Kun je mij ook misschien nog wat ideetjes aan de hand doen van jouw natte en vloeibare gerechten? Ik ben daar niet zo'n held in! (Behalve dan met soe-oep, wat ook zéér nat is ....

Ik heb afgelopen vrijdag aan de bio markt-slager gevraagd welk vlees je nou precies kunt koken/stoven en ik kom niet verder dan sucadelappen/braadlappen en stoofvlees. Allemaal hetzelfde in mijn ogen. Ik weet dat jij er speels een speklapje in verwerkt, een gehaktbal wellicht, een garnaaltje, misschien nog meer.... En hoe gaat dat dan met die groente? Ik snak werkelijk naar wat slimme receptjes!