hoe het nu gaat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo WP-ers!

Ik volg het forum nog altijd maar heb een hele poos niet gereageerd.

De reden van dit topic is om een update te plaatsen over hoe het nu gaat.

Ik ben al een poos bezig geweest om mijn voedingspatroon om te gooien en ik kan zeggen dat het nu gelukt is.

Soms hebben dingen tijd nodig om op zijn plek te vallen.

Om een beeld te krijgen van het voedingspatroon die ik gemiddeld genomen eet op een dag zijn dat eieren, roomboter, kokosolie, groene groentes, keltisch zeezout, biologisch vlees of tenminste super verantwoord vlees (enummervrij), volle yoghurt, chlorella poeder, af en toe fruit, en afwisselend speltzuurdesembrood/rijstewafels/kokosmeeltaartpunt. Af en toe ook hele pure chocola (70-80%). Uiteraard bij het warm eten af en toe een klein stukje zoete bataat of rijst en bij hoge uitzondering nog wel eens biologische spaghetti. Verder gebruik ik natuurlijke zeep, zo'n blok olijfzeep. Alleen voor mijn haar werkt het nog niet top...Ik heb dik haar en het blijft vet. Zelfs tandpasta is natuurlijk!

Het lukt niet altijd om het voedingspatroon 100% aan te nemen bijvoorbeeld als ik uiteten ben of op visite.

Ik heb ook een kleine tuinkas nu waar ik volop bezig ben met van alles op te kweken, ook al aan het stoeien met keltisch zeezout geven aan groente/fruit wat groeit.

Alles wat er groeit is 100% bio verantwoord. Ik geef ook geen water uit de kraan maar regenwater wat ik aanvul dus met keltisch zeezout.

Elke dag neem ik levertraan. Ik merk al heel snel ontgiftingsverschijnselen door chlorella en de vetten. In de vorm van knallende koppijn, zweten, raar voelen.

Ik ben aardig op weg, al kan het altijd beter natuurlijk. Ivm met mijn werk neem ik dus meer koolhydraten omdat ik wel wat nodig heb om op mijn benen te blijven staan.

(Ik ben docent).

Als ik nu al terugkijk op het afgelopen jaar dan is er veel gebeurd.

Van het ene baantje ben ik eindelijk het onderwijs ingerold, maar dat houdt in dat je als vliegende keep ingezet wordt op meerdere plekken tegelijk. Gelukkig is dit allemaal aan het afbouwen met oog op de zomervakantie.

Het was gewoon te druk en te veel en eerlijk is eerlijk als ik weer voor deze kans de keuze opnieuw moest maken had ik het ook gedaan omdat ik er ook weer veel energie van krijg en ik gewoon de goede keuze heb gemaakt in mijn leven voor mijn vak en het onderwijs. Ik mag aan de ene kant dus niet klagen ;-)

Rust is alleen ook belangrijk en ik merk dat ik nu gewoon allerlei oververmoeidheidsklachten heb zoals gister in één keer moeten overgeven toen ik thuis kwam uit het werk en op bed willen liggen en tegelijkertijd wel zin in eten hebben (?).

Ik geef hier aan toe, vooral ook aan het willen slapen. Ik voel me laatste paar weken soms ook erg emotioneel.

Dan nu de voordelen. Ik merk dat het aangemeten voedingspatroon meer rust geeft. Het brengt mij weer tot mijzelf. Ik heb vroeger als heel klein kind altijd gezegd en gevoeld dat voeding heel belangrijk was en er voor kon zorgen dat je niet ernstige ziek wordt. Ik heb dus altijd het gevoel gehad dat voeding voor 99% gezondheid is.

Ik merk dat ik met het maandelijks ongemak alleen met uitzondering nog wel flinke pijn in de buik kan hebben. Mijn teennagels die dus niet gezond zijn maken rare sprongen: de ene voet lijkt te genezen en de andere lijkt juist erger te worden (?). Ik behandel ze met natuurlijke olieen die anti-schimmelwerking hebben.

Daarom denk ik ook dat het verstandig is om in de zomer een flinke ontgiftingskuur op te starten, of regelmatig korte kuren opzet om de verkeerde cellen (schimmels) een optater te geven en ze uit mijn lichaam proberen te ruimen.

Ik wil ze echt vernietigen en ik denk dat dit ook een belangrijke stap is, maar dat lukt nu simpelweg niet omdat ik bang ben mij dan erg ziek te voelen in het begin en dat is nu geen goed moment. Ik wil echt die rotzooi uit mijn lichaam werken, die schimmels.

Er is nog een flinke weg te gaan, maar ik zie het als een uitdaging om elke keer weer een stap verder te komen...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan