hoe snel heeft purine effect urinezuur spiegel?

factsmember

New member
Hallo allemaal

ik heb al lange periode pijn in mijn knieen en heb in het verleden opgemerkt dat dit door purine rijk voedingsmiddelen komt.
Ontwijk ik deze, dan verdwijnt de pijn. Simpel.

Nu wil ik graag hiernaar verder onderzoek doen en dit zwart op wit hebben.
Nu heb ik de mogelijkheid gekregen om mijn urinezuur te checken.
is deze verhoogd dan mag ik verdere stappen nemen door een knie en nieren onderzoek te doen.

Gezien ik dus purine arm dieet volg is mijn urinezuur dus laag.
Mijn vraag is nu, hoelang het duurt dat mijn urinezuur weer goed hoog is als purine rijk voedsel eet.
Kan dit al na een uur zijn na consumptie van purine rijk voedsel? of een dag,? week?
weet iemand dit?

groetjes en fijne dag.

dat is een lastige vraag, iedereen heeft een verschillende mate van degeneratie, dus per individu zal het verschillen hoe langzaam of snel waarden weer op juiste niveau zijn, als je al daarvan zou kunnen spreken.

Komt op mij over als een nierprobleem. Jouw nieren kunnen die purine niet verwerken, waardoor er een overschot aan urinezuur wordt aangemaakt dat niet uitgeplast wordt en in je bloed terugstroomt. Je lichaam zet dit vervolgens af in gewrichten, in jouw geval je kniegewrichten. Dit is een vorm van jicht. Zo lang jij je nieren niet heelt blijf je dit probleem houden. Het rauwe vlees zou ik meteen al uit mijn hoofd laten, vooral orgaanvlees!

Mike

Hier de nierthee van Andreas Moritz:

https://www.kruidenhuisfonteyne.nl/contents/nl/p4341_Nierreinigingsthee_van_Andreas_Moritz.html

Mike

Hallo fatsnotbad. (geen idee hoe ik je bericht quote)

u verteld:
". Jouw nieren kunnen die purine niet verwerken, waardoor er een overschot aan urinezuur wordt aangemaakt dat niet uitgeplast wordt en in je bloed terugstroomt. Je lichaam zet dit vervolgens af in gewrichten, in jouw geval je kniegewrichten."
Kan ik dit opvatten als wannee mijn knie gewrichten pijn doen dit een goede indicatie is dat mijn urinezuur ook hoog is? Of hoeft dat niet altijd?

Let op mensen, mijn vraag is niet hoe ik deze pijn kan verlichten.
De vraag is hoelang het duurt dat mijn urinezuur weer hoog is zodat ik de bloed test positief kan laten afronden.
Ik weet niet of gewrichtspijn een goede indicatie is voor hoge urinezuur gehalte?

Quoten doe je door een blok te maken van de tekst die je wil citeren, deze in je post te plakken, dan opnieuw een blok maken en daarna op de knop b-quote klikken.

Is gewrichtspijn een indicatie van hoog urinezuur? Ja en nee. Het hoeft niet te betekenen dat dit gehalte NU te hoog is, het kan ook een erfenis zijn uit het (recente) verleden.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan