Lia,
Ja doe dat maar aub,dat is wel goed.
Cham,wat lief van jou dat jij er aan denkt!
Zal eens gaan kjken op die site
Heb al wel op de site van spreektvoorzich gekeken
Dan gaan ze met een gedragstherapeut aan de gang met een behandelplan
Dat staat me eigenlijk niet zo erg aan,maar het schijnt wel resultaat te hebben
Het is stapsgewijs,eerst alleen met de therapeut,dan later met de juf erbij en dan laatst met de klasgenootjes erbij
Ze beginnen met door een rietje te blazen,dan 2 e stap is door het rietje blazen met geluid erbij( ze maken er een spelletje van)
Dan komt juf erbij en moet ze nogmaals door een rietje blazen,en week later met geluid erbij
En dat bouwen ze dan ook op met woordjes zeggen
Het kan maanden duren,en ze kunnen ook een terug val krijgen lees ik,of weer in bed gaan plassen
En op het laatst als het spreken op school beter gaat dan gaan ze ook timeouts toe passen als ze toch niet willen gaan vragen( om bijv een vel papier)
Dan worden ze genegeerd net zolang ze toch naar juf toe komen,
Dat laatste spreekt me dan helemaal niet aan,staat zon kind toch ook voor gek tegenover klasgenootjes
En ik heb toch zoiets van het moet toch van binnen uit komen,het oplossen van die blokkade
Want thuis spreekt ze wel met bekenden om haar heen,ook tegen vriendinnetjes
Maar zodra ze ergens te spelen gaat praat ze niet,alleen knikken of heeeel zacht op fluistertoon
Ze doet wel overal actief aan mee,gaat graag naar dansles,zegt dan wel niets.
Maar ze is niet een bang meisje,doet op school en bij anderen overal actief aan mee,alleen het praten doet ze dan niet.
Als iemand dan iets aan haar vraagt,zoals op school,dan klapt ze dicht
Ik ben bezig met een gedragstherapeut,daar heb ik binnenkort een intake mee,en dan kijk ik wel of het goed voelt
Ga iig eerst die link eens bekijken van Cham