He Marijan en Romagi,
Dank voor jullie tips! Ik heb in elk geval heel erg lang geslapen. Tot half 12. Zeer uitzonderlijk in mijn geval.
Inmiddels heb ik wat meer duidelijkheid ook van mijn eigen huisarts en Fysio. Gisterochtend had ik een afspraak bij de fysio. Dit vanwege pijn in de onderrug met uitstraling naar me been tot in me voet. Mijn fysio heeft op plekken geprikt waarbij de pijn direct af nam. Maar een paar uur daarna kreeg ik die pijn in borstkas, ribben en rug. Ik loop al jaren met dat soort van hernia pijn maar steeds is het op scans geen hernia. Mijn fysio vertelde wel dat hernia's tegenwoordig helemaal verkeerd worden vastgesteld met MRI. Vroeger maakten ze foto's in gebukte houding en dan kwam het er wel uit. Ik heb wel uitstulping maar op scans niet tegen de zenuw en loop al jaren door met deze pijnen en had dit geaccepteerd. Omdat ik altijd wat gebogen loop door die pijn in onderrug en been is mijn houding helemaal fout. Nu die pijn weg geprikt is kan ik ineens rechter staan. Nog niet helemaal recht maar iets rechter. Hernia's komen in de familie bij ons voor.
Mijn huisarts heeft overleg gehad met de fysio en het lijkt erop dat die tietze costochondritis er altijd al zat omdat ik die pijnen ook wel vaker had maar niet in deze heftigheid. Door nu betere houding die pijn dramatischer is. Wellicht ook door een trigger van massage in de sauna. Gister was ik niet bij mijn eigen huisarts maar bij de spoed. Ik werd bang van de pijn die ik voelde. Ze begonnen daar ook nog eens over dat de oorzaak een virus kan zijn. Ik heb gezegd dat ik dat niet verwacht en ook niet van plan ben daarop te testen. Inmiddels begint me dag wel met 2 paracetamol en 2 stuks MSM. Ook heb ik adrenacomplex genomen van AOV. Het is nu redelijk te doen. Pijn is er wel maar meer op de achtergrond en ademen gaat beter. Dol op die paracetamol ben ik uiteraard niet. Maar als het helpt ook om de houding te verbeteren dan is het voorlopig even welkom.
Marijan, aLs olie van toegevoegde waarde is ben ik benieuwd welke? En doe je dit dan op de huid?