Jamie Oliver, Nigella Lawson, ...

kaasmeisje

New member
Zelf heb ik nu een kookboek van Jamie in huis. Ik ben zelf wel weg van zijn recepten. Ik ben benieuwd of anderen wel eens wat koken van Jamie of Nigella of een andere kok. Een favoriet recept, een goede tip.

Ik ben stapelgek op Jamie. Niet zozeer om zijn recepten maar ik vind hem zo'n puur mens. Ik kijk vaak naar zijn programma's en denk dan iedere keer: WAUW, die man heeft een missie. Vooral dat restaurant Fifteen. Super wat hij daarmee heeft bewerkstelligt. Diep respect.

Nigella Lawson? Uhmm....ik ben er nog steeds niet uit wat ik van haar vind. Sommige uitspraken van haar vind ik geweldig maar soms vind ik haar irritant.

Ik kook niets van wat Jamie en Nigella klaar stoven maar vindt hun programma's super gezellig.

Ik vind het jammer dat sommige mensen op bol.com schrijven dat ze de kookboeken super vinden maar hem een arrogante, zelfingenomen vent. Ik denk dat hij een bijdrage levert aan deze wereld.

Vind Jamie Oliver ook een leuke vent met een goed verhaal, beetje commercieel maar niet irritant. Ik heb me voor mijn curry recept laten inspireren door een recept uit zijn boek de naked chef is terug namelijk Peters lamscurry. Zijn te gekke vistaart uit hetzelfde boek met bataat ipv aardappel is ook een hit. En zijn kruidenmengsels/gebruik van kruiden kijk ik van hem af, kan hij ook goed.

Jamie, arrogant en zelfingenomen???? Waar hebben de mensen die dit schrijven hun gezond verstand zitten? Iedere gek ziet toch zo dat dit jong met van alles en nog wat bezig is om deze k.t-wereld te helpen, zodat zij zichzelf niet om zeep te helpen....

Jamie, Jamie,oooooohhhhh, Jamie!!! :P Van mij mag hij. Als dit arrogant en zelfingenomen is dan maar te zwijgen over sommige mensen die zo'n onzin schrijven.

Ik vindt het altijd leuk om Jamie aan het werk te zien op 24kitchen,hij kookt heel puur en bij veel recepten denk ik..heej dat kan ik ook maken.Hij maakt vindt ik vaak goede combinaties en ook logische combinaties.

'mensen die het kop boven het maaiveld uitsteken krijgen nog weleens te horen dat ze arrogant zijn'.

het voordeel van je kop boven het maaiveld uitsteken is dat je iedere aanval aan ziet komen. Maar dan moet je wel goede ogen hebben,en laten wij nui weten hoe je die behouden kan 8O :lol:

Jamie heeft het hart op de goede plaats zitten, daarover geen twijfel. Maar helaas is hij ook ingepakt door het low fat-dogma. Zijn 15-minute meals op 24 Kitchen bevatten maar al te vaak yoghurt met 0% vet. Zo lang als ik hem al volg is hij altijd behoorlijk van de moderne Italiaanse keuken geweest en dus van de nachtschades. Recentelijk is Jamie een samenwerking aangegaan met de AH en is hij nu zo commercieel geworden dat zijn producten (verkijgbaar bij de AH) E-nummers bevatten! Zo langzamerhand danst hij steeds meer met de duivel!

Mike

Ik kan niet zo goed tegen zijn spraakgebrek ;-) maar dat ligt aan mij, en ik heb ooit een boekje van zijn vrouw gelezen over zwanger zijn en dat was echt heel erg stom. Maar verder heb ik zijn boeken en gebruik ik er ook veel van. Hij gebruikt veel zuren dat vind ik lekker, maar ook wel heel veel nachtschades. Zijn sperziebonen met zalm, basilicum, kerstomaatjes, ansjovis, olijven en aioli, maak ik echt al jaren.

Ik heb hem pas ook zien barbecueen en het vlees werd echt zwart verbrand. Dat vind ik niet kunnen, ik hou van gegrild vlees maar als het zwart verbrand is eet ik het echt niet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan