Kernenergie en -wapens

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Een jaar of 4 geleden schreef forumlid bastiaan al dat nucleaire elementen misschien wel helemaal niet zo schadelijk zijn als ons is verteld. Ik versleet hem voor gek. Maar nu ben ik toch echt op andere gedachten gekomen, dankzij deze video van Hacking the Headlines:

&t=3324s

Wat deze expert zegt is dat atoomenergie en atoomwapens voornamelijk
zeer ktachtige kinetische energie voortbrengen. En ja, de straling kan dodelijk zijn in grote doses, maar deze veroorzaakt geen genetische mutaties.

Mike

In de podcast van Thepostonline hadden ze het hier ook over.
Ik moet de de video die je geplaatst hebt nog kijken hoor maar wat ik me af vraag is waarom thorium niet onderzocht en ingezet gaat worden. Misschien komt dit in de video wel aan de orde.
https://www.climategate.nl/2018/04/energie-uit-thorium-grote-toekomstbelofte-voor-relatief-weinig-geld/

Wat een fijne man om naar te luisteren.

Ik heb vorig jaar het boek Stralingstekort van Ed Hiserodt gelezen. Ook een aanrader. Gaat ook in op het 3 miles island incident (maar niet dat het vooropgezet was), maar ook op Tjernobyl en een beetje Fukushima. Eigenlijk weinig overlap met dit filmpje (van wat ik gezien heb), maar wel zelfde conclusies.

Ik had nog nooit nagedacht over het misbruik van de opslagplaatsen van kernafval. Wat een gedachte van die man, inderdaad een ideale plaats om nooit meer iets terug te vinden. Ongetwijfeld dat dit ergens inderdaad is gebeurt en wie weet zelfs heel vaak.

Nee he! Als dat waar is dan moet ik mijn wereldbeeld weer aanpassen! Blijf aan de gang!

Ik heb een hele docu gezien over die dieren in Rusland in Tjernobyl. Eigenlijk twee, de eerste zij dat het er geweldig was met veel wild enzo en de tweede dat die dieren toch zeldzame kankers hadden.

Wie of wat zou nou gelijk hebben. Super interessant dat wel!

Complotdenker

Ik zag daar ook eens een docu over. De koeien leken geen last van de straling te hebben, maar gaven wel radioactieve melk.

Weet iemand om welke agenda hier gaat, of is dit juist iets positiefs van Dijkhof?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2765944/vvd-wil-snel-nieuwe-kerncentrales

Het zand op de populaire stranden van Guarapari (Brazilië) straalt meer dan de bodem in het geëvacueerde en sombere gebied van Tsjernobyl [6]. Een paar dagen op het strand en men bereikt de jaarnorm van 1 milliSievert. Toch heeft de overheid hier een bord neergezet met de mededeling dat dit zand juist gezond is! Bij de Universiteit van Rio de Janeiro ziet radiologieprofessor Carlos de Almeida geen reden voor evacuatie. De paar kilo zand die ik mee naar huis nam, zijn echter door de Nederlandse autoriteiten in beslag genomen en zullen als gevaarlijk kernafval diep in de grond worden bewaard.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan