Kiespijn, H2O2

Chiller

New member
Goedemiddag,

Heb mij al eens voorgesteld maar heb verder nooit gepost, ben wel een fanatieke lezer van dit forum.
Korte geheugen opfrisser, ik ben Sjoerd ben 25 jaar en eet ongeveer 80% Weston Price voeding.

Sinds een tijdje heb ik behoorlijke kiespijn in mijn verstandskies linksonder.
Aangezien ik al jaren niet naar de tandarts ben geweest en niet naar de reguliere tandarts wil, ben ik via dit forum bij Mondzorg Maasdriel terecht gekomen.
Deze kunnen echter niet op korte termijn handelen en zal eerst een intake/ mindlink test uitgevoerd moeten worden. Verwachting is dat mijn kies pas getrokken/gerepareerd kan worden met ±5 weken, dit is voor mij echter niet uit te houden.

Ik zal dus naar de reguliere tandarts moeten om de kiespijn op te lossen.
Nu dacht ik misschien kan ik de ontsteking zelf remmen/genezen. Inmiddels neem ik bovenop mijn levertraan en magnesium een dubbele dosis Vitamine C (Beide varianten) en propolis.
Nu heb ik nog een fles H2O2 (35% food grade) staan, deze is van juli 2014 en staat met een "losse" dop op kamertemperatuur in een kastje.
Kan ik dit nog gebruiken?
Zo ja, wat raden jullie qua dosis aan?

Overige tips om de kiespijn aan te pakken zijn van harte welkom.

Groeten,
Sjoerd

Ben inmiddels helaas een pro maar kokosolie spoelen verzacht de pijn. Ik druppel ook h2o2 inderdaad. Druppel er gewoon wat op op gevoel, half h2o2 half water of puur.

Bedankt muis, heb nu een paar keer met kokos olie gespoeld dit verzacht inderdaad.

Weet niemand hoelang de H2O2 houdbaar is?

H2O2 neemt qua sterkte langzaam af o.i.v. zonlicht en lucht, dus donker en goed afgesloten bewaren.

Mike

En ook koud bewaren, best in de koelkast. Dat scheelt nog eens ongeveer een factor 4.
Ik heb een liter in een donkere fles met dichte dop staan en daar komt geen gas uit na een maand of langer.
35% kan ook in de vriezer, dat bevriest pas bij -27.
http://www.h2o2.com/technical-libra...rties/physical-properties/default.aspx?pid=22
Zo kan je heel grof testen hoe sterk jouw 35% nog is. Als dat bevriest bij -18 is er minder dan 25% over.

2 jaar oud bij kamertemperatuur en losse dop dat is er weinig over te zeggen, maar er zal nog genoeg over zijn om je mond mee te kunnen spoelen.

1,5 tot 3% zou ik doen. 3% is mogelijk iets aan de sterke kant, maar aangezien jouw 35% geen 35 maar een stuk minder is zou ik uitgaande van 35% een beetje 3% verdunning maken en kijken wat dat doet.

Met een gat zou ik twee keer spoelen, één keer snel en uitspugen en dan met schone verdunning nogmaals langer. (en natuurlijk weer uitspugen)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan