kokosolie en bloeddruk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yoly
  • Startdatum Startdatum

Yoly

New member
Aangezien er altijd veel wijsheid op deze site is wil ik graag een vraag voorleggen van iemand. de vraag was...
'Is cocosolie bloeddruk verlagend?
Ik gebruik nu drie dagen cocosolie en elke dag een keer flauw gevallen ongeveer een uur na de maaltijd. Volgens mijn huisarts val ik flauw door een plotselinge bloeddruk verlaging. Is het mogelijk dat de cocosolie dit veroorzaakt?
Groet Josephine'

Het lijkt mij niet mogelijk maar vraag het toch voor de zekerheid even aan jullie.

Ik hoop dat anderen weten of dit inderdaad het geval is. Ik kan je in ieder geval niet helpen en heb er ook nog nooit last van gehad. Ben benieuwd.

Thineke

Kokosolie kan bloeddrukverlagend werken maar als je flauw valt zou ik het ergens anders zoeken ipv bij kokosolie of je moet misschien al een kritisch lage bloeddruk hebben.
http://coconutoil.com/study-virgin-coconut-oil-effective-in-treating-high-blood-pressure/

Vertering duurt wel een poosje, zo ook met kokosolie. Wanneer je dan na 1 uur flauwvalt , wat heb je dan nog meer gegeten? Plotseling flauwvallen gebeurd toch meestal door een verminderde bloedtoevoer naar de hersenen en de kokosolie zou dan naar mijn idee voor abrupte vaatverwijding moeten zorgen of de hartslag beduiden verlagen. merk je daar dan iets van?
Een allergische reactie kan voor de vaatverwijding zorgen maar dan is het niet zoiets van 'even flauwvallen'.
Dus, is de kokosolie de enig nieuwe factor?
verder vindt ik het 'erg vreemd'!!
ad

Kokosolie kan de schildklier versnellen en hartkloppingen veroorzaken. Dat zou eerder een verhoging van de bloeddruk moeten opleveren i.p.v. een verlaging.

Mike

Josephine: welkom op dit forum.
Na welke maaltijd gebeurt dat flauwvallen, hoe laat ongeveer? Wat doe je tussen de maaltijd en het flauwvallen? Wat kan je verder nog vertellen over je gezondheid? Hoe oud ben je ongeveer en heb je eerder dergelijke problemen gehad? Is er veel stress, of is er net een stressvolle periode achter de rug? Gebruik je alcohol of medicijnen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan