Koortslip dochter 13 maanden

Onze dochter van 13 maanden heeft al 3 dagen koorts. Sinds gister heeft ze een koortslip. Zij heeft een maand borstvoeding gehad in combinatie met poedermelk. Ik heb nooit genoeg melkproductie gehad om haar volledig te kunnen voeden. Na een maand ben ik gestopt met de borstvoeding, omdat ik amper melk meer had. Ze heeft toen vier maanden poedermelk gekregen. Ik stuitte op het werk van westonprice en dit forum. Ik heb me ingelezen en ben toen meteen de Wapf-formule voor baby's voor haar gaan bestellen en maken. Die krijgt ze nog steeds en daar drinkt ze bijna een liter van per dag.

Vast voedsel ben ik gaan introduceren volgens het advies van Sally fallon. Ze krijgt nu dagelijks twee soms drie eidooiers per dag door de yoghurt, geraspte rauwe lever, kefir, boterolie en levertraan van Greenpastures, roomboter (demeter), probiotica, niet gehomoniseerde slagroom, bottensoep, avocado, keltisch zout door het avondeten, banaan, zoete aardappel, vlees en groenten. Alles is biologisch of biologisch-dynamisch. Wij hebben haar niet laten vaccineren (voelde niet goed) en ze eet geen granen of nachtschades. Ongeveer 2 keer per week krijgt ze rijst i.p.v. zoete aardappel bij haar avondeten. Wifi staat s'nachts uit en overdag zetten we het alleen aan als we het nodig hebben. We proberen er zo min mogelijk gebruik van te maken. Ik probeer alles wat belastend voor haar kan zijn zoveel mogelijk te vermijden. Geen zeep, geen lotions alleen kokosolie en soda als wasmiddel/ schoonmaakmiddel.
Ik vraag me echt af hoe ze aan die koortslip kan zijn gekomen en wat ik kan doen om haar te ondersteunen? Nu ze ziek is eet en drinkt ze wel minder dan normaal, maar nog steeds dezelfde producten.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik in de jaren voor mijn zwangerschap veel stress heb gehad. Tijdens de zwangerschap niet, maar ik was wel extreem misselijk tot week 25. Ik was aan het einde van de zwangerschap minder zwaar dan daarvoor. Als ik al wat at, dan was dat vooral fruit. Ik leefde op watermeloen, ananas en banaan. Het goede voedsel eieren, vlees, lever, vet etc. heb ik jammer genoeg maar weinig gegeten. Mijn hele leven eigenlijk al. Als ik eerder van het werk van Westonprice afwist, dan had ik het helemaal anders gedaan. Ik denk ook dat ik al een paar jaar met een bijnieruitputting rondloop. Uit de vragenlijst van Mike komt dat ook naar voren. Zou dat er misschien ook iets mee te maken kunnen hebben?

Ik lees nl. het volgende in het topic: “kan je geslachtsziektes natuurlijk genezen”:

Als met ‘herpes’ hier ‘koortslip’ wordt bedoeld, kan ik je vertellen dat het niets met Lyme of welke bacterie dan ook te maken heeft. Althans, niet als primaire oorzaak. De micro-organismes zijn altijd het symptoom, nooit de oorzaak. Koortslip wordt veroorzaakt door stress. Ik ken talloze mensen die als ze zwaar onder stress staan een koortslip krijgen. Het zijn dus verzwakte bijnieren die koortslip veroorzaken, de oorzaak is hormonaal. Ook bestaat er geen herpes-virus, er bestaat nl. geen enkel virus in een complex organisme als de mens. Lees het van de man die het eerste virus heeft ontdekt (in een simpel organisme):

http://anderekijk.net/hivirus/vogelgriep01.html

Mike

Een micro-organisme springt alleen maar over naar mensen met een immuunzwakte. Een bladluis springt ook uitsluitend over naar andere zwakke planten. Het mag duidelijk zijn dat baby’s vandaag de dag het nodige voor hun kiezen krijgen dat weinig bevorderlijk is voor hun weerstand: vaccins, aangeboren zwakheden, flesvoeding, stress van de ouders, straling via mobiele telefoons, computerschermen en YV’s, etc.

Mike

Koortslip betekend vaak te veel arginine tov lysine. Ik denk aan (rauw) ei(geel), vlees en geitenzuivel. Absoluut geen graan.

Je bent dus al goed bezig.

Emotionele stress veroorzaakt lysine tekort.

Heel vervelend voor jullie. Kan goed zijn dat het met bijnieren te maken heeft. Ik zou zoveel mogelijk het immuun systeem blijven ondersteunen, maar dat doe je al heel goed. Zoveel mogelijk bij jou laten zijn. Je kunt de plek aanstippen met propolis, ook kun je haar dit inwendig geven in een beetje honing (3xpd 3 dr in tl honing, ze is al 1 jaar dus dat kan net).

Bedankt voor jullie reactie.

Muis
We gaan proberen om haar nog meer voedingsmiddelen te geven met lysine. Misschien nog een eigeel extra en tussendoor ook stukjes vlees aanbieden. Ze krijgt nu dagelijks rauwe koeienmelk in de wapf formule, yoghurt, paar slokjes kefir en af en toe ook een stukje remeker kaas. Zou geitenzuivel beter voor haar zijn dan zuivel van koeien?

Het zou misschien ook emotionele stress kunnen zijn. Ze wordt opgevoed door mij en mijn vriend. Een van ons is altijd thuis met haar. Ze gaat niet naar een kinderdagverblijf, gastouder of oppas. Toch hebben we het idee dat onze dochter al maanden niet helemaal lekker in haar vel zit. Het lijkt wel alsof ze nooit helemaal tevreden is. Volgens mij is ze vrij vlot voor haar leeftijd (loopt bijv. al sinds ze 10 maanden is). Ze wil veel, maar veel dingen die ze nu al wil lukken soms nog niet, of gaan niet helemaal zoals ze wil en dan raakt ze heel gefrustreerd. Daar kan ze dan lang in blijven hangen en dan laat ze zich niet makkelijk door ons troosten. We zitten er zelfs over na te denken om naar een osteopaat te gaan om te kijken of er misschien toch meer aan de hand is.

Tanja
We hebben zojuist propolis gekocht bij de natuurwinkel en haar 3 druppeltjes op een lepeltje gemengd met wat honing gegeven. Ook hebben we het blaasje aangestipt. Bedankt voor de tip! Ze voelt zich echt beroerd. Normaal gesproken is ze vrij actief maar nu wil ze alleen maar bij mij op schoot zitten en vastgehouden worden. Daar ga ik helemaal in mee. Ze is bleek en haar tandvlees en tong daar lijkt wel een dikke witte laag op te zijn gekomen. De koorts is gelukkig wel gedaald dus het gaat de goede kant op.

Als het met haar bijnieren te maken heeft kan ik haar dan op deze leeftijd al iets geven om die extra te ondersteunen? Of kan ik het beter alleen houden bij gezonde voeding? Ik heb het topic gelezen over bijnieruitputting en adrenal. Zelf slik ik dit ook, maar daar is ze waarschijnlijk nog veel te jong voor?

Johnny
Dankjewel voor je compliment! :)

Wat fijn dat je haar gewoon lekker bij jullie laat zitten.
Top dat je zo vlot de propolis hebt aangeschaft. Doet vaak al snel wonderen.
Goed voor jezelf zorgen, kinderen pikken alles op uit hun omgeving en houden de ouders meestal een spiegel voor. Zitten papa en mama lekker in hun vel, doen zij lekker mee.
Fijn dat het de goede kant op gaat!

Ze krijgt nogal een breed scala aan voedingsmiddelen. daar is op zich niets op tegen. Lust ze al die dingen afzonderlijk? Even uitproberen en wat ze niet lust weglaten.

Tanja
Wat fijn, ik hoop dat ze zich er snel beter door gaat voelen.
Je zet me wel aan het denken. Misschien dat ze bepaalde dingen toch van ons oppikt. Dus dat ga ik nu nog bewuster doen.

Gerard
Ik doe wel altijd een combinatie van producten in een hapje (yoghurt, eigeel en slagroom). Toen ze wat jonger was liet ik haar wel eerst een paar keer iets afzonderlijk proeven. Ze vond alles lekker behalve lever.

Lever rasp ik en daar doe ik een stukje geprakte banaan, slagroom en eigeel doorheen. De combinatie Klinkt misschien raar, maar zij vindt het echt heerlijk. Ik heb het geprobeerd te bakken en gewoon rauw in stukjes te gegeven, maar dan spuugde ze het uit. Ik heb er leverworst van gemaakt maar ook dat lustte ze niet.

Kan ik het dan toch beter weglaten?

mijn jong dochtertje had dat ook en had toen haar mond vol zitten het was erg pijnlijk. ik ben naar een homeopaat geweest en het was ongelooflijk hoe goed en snel ze daarop reageerde.

Lever is prima spul, maar, net als bij allerlei andere dingen, is het niet uit te sluiten dat ze er niet goed op reageert, misschien is ze nog te jong voor lever? Gewoon even weglaten lijkt me, kijken of het iets doet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan