Last van maag en darmen

Healthbased

New member
Hallo,

Afgelopen tijd heb ik mijn dieet aangepast. Sinds een paar weken doe ik het volgende:

Ochtend: 1 glas warm water met citroen en 1 glas warm water met appelazijn, sole, almkruiden (tonicum), MSM kristalpoeder en levertraan (capsule).

Daarna drink ik op mijn werk 1-1,5 liter rauwe melk en 6 rauwe eieren, verdeeld over de dag.

Als avondmaaltijd "gewoon" voedsel zoals lasagne, bami, stamppotten enz. Wel regelmatig orgaanvlees.

Voor het slapengaan weer een glas met appelazijn, sole, almkruiden, MSM kristalpoeder en 1 capsule levertraan.

Ik gebruik ook dagelijks magnesiumspray. De supplementen neem ik ruim. Soms wel twee drie eetlepels sole, ruime eetlepel appelazijn enz.

Sinds een paar dagen heb ik nu last van mijn maag en darmen en voel me erg beroerd. Mijn ontlasting is erg donker tegen zwart aan, ik heb ook diarree. Volgens mijn vrouw ligt dit aan mijn dieet of zeker aan de melk en eieren, terwijl ik die al tien maanden lang in deze hoeveelheid gebruik. Eerder tot wel twaalf rauwe eieren per dag. Het zal dus niet daaraan liggen. Misschien gewoon ontgifting? Misschien te veel appelazijn? Ik heb wel vertrouwen in het dieet al weet ik dat het qua avondeten nog niet optimaal is maar wel veel beter dan eerst. Weinig snoepen enz.

Iemand een idee wat er kan zijn?

Hoe lang is een paar dagen. Er heerst bv een buikgriep die met misselijkheid en diarree gepaard gaat.
Zwarte ontlasting is vaak wel rommel die vrij komt/ontgifting inderdaad, maar wel in de gaten houden. Als je het een tijdje laat liggen (ja niet erg smakelijk, die ontlasting dus) kleurt het water rood?

Klachten op korte termijn kunnen een allergische reactie of overgevoeligheid zijn. Klachten op langere termijn kunnen ontregelingen zijn, die zich soms pas later openbaren. Zo kan je soms jarenlang veel tarwe eten, tot je er niet meer tegen kan.
Zoveel eieren lijkt me niet gezond. Ze bevatten ook veel biogene aminen en werken nadelig op je hormoonhuishouding. In rauwe eieren zit avidine, wat er voor zorgt dat vitamine B8/biotine minder wordt opgenomen.
Klinkt ook wat orthorectisch: heel veel van iets eten wat gezond zou zijn, waardoor het niet meer gezond is. Als je veel van iets eet, kan je ook van de ene stof teveel en de andere te weinig binnen krijgen.
Zou wat meer kijken naar hoe men in de oertijd at. Waarschijnlijk geen grote hoeveelheden vlees, zuivel en eieren en waarschijnlijk ook niet elke dag. Eetlepels sole tegelijk lijkt me ook wat veel.
En eens kijken naar je avondeten. Bami en lasagne waarschijnlijk van witmeel. Daar zitten nauwelijks voedingsstoffen in. Zou ook aan je groenvoer denken. En lijkt me beter iets meer (langzame) koolhydraten overdag.
(Appel-)azijn werkt verzurend op je lichaam. Ging er zelf van verzuren en vreselijk stinken.

kleurt het water rood?

Nee, gelukkig niet. Dus geen maagzweer.

Zoveel eieren lijkt me niet gezond. Ze bevatten ook veel biogene aminen en werken nadelig op je hormoonhuishouding. In rauwe eieren zit avidine, wat er voor zorgt dat vitamine B8/biotine minder wordt opgenomen.

Ik heb het aantal eieren ook wel verminderd, nu nog ongeveer zes per dag, in het weekend minder. Het avidine verhaal ken ik maar zolang je het hele ei consumeert zal dat geen probleem opleveren.

Wat melk betreft heeft Weston Price al genoeg over beschreven, volgens mij doel jij meer op het paleo dieet ipv WAPF. Evenals vlees dat toch zeker in de ijstijd zijn doel heeft gediend.

Wat avondeten betreft heb je gelijk, daar mag nog meer aan veranderen. Echter zal dat nog wat tijd en aanpassingen vereisen van diverse kanten.

De sole ga ik ook minderen evenals de appelazijn. Groente mag inderdaad ook meer. Merk ook dat ik daar behoefte aan heb.

Dank voor jullie antwoorden! :)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan