Lever- en galblaaszuivering

Thira

New member
Mijn laatste post is van een maand geleden.
Sindsdien heb ik elke dag bijna 12 uur achter de pc gezeten om meer info over mijn ziekte te krijgen, en natuurlijk de genezing!
Ik heb de halve wereld ondertussen gezien, veel info verzameld, maar niets was wat ik zocht. Bovendien onthoud ik door mijn toestand bijna weinig van wat ik lees.
Wat het nog ingewikkelder maakt; veel artikelen zijn in het Engels, ik ken de Nederlandse medische termen niet eens!
Uiteindelijk kwam ik bij het thema leverreiniging, ik herkende de kaft van het boek van dr. Moritz. Dit boek blijkt dus al enkele jaren in de kast te staan. Waarom ik het heb gekocht weet ik niet meer, want ik was nog gezond als een vis (dacht ik.
Ik heb toen alleen de darm-leverreiniging gedaan en verder niets gelezen.
Nu blijkt, mijn hele probleem beschreven te staan onder 'Leverziekten'.
Nog een halve dag hier op het forum gelezen en ik ben pas bij 2011.
Straks beginnen met een schema op te zetten en kijken wat er komt.
Ik hoop op reacties.

Het was handiger geweest om verder te gaan in je voorstel topic: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/thiras-verhaal/page/4/

Verder zijn er veel lijstjes met symptomen waar je jezelf in kunt herkennen als je ziek bent. Je lever is zeker van belang, maar ik weet niet of de reinigingen op dit moment zo verstandig zijn om te doen, omdat je schreef dat je jezelf ook herkende in symptomen van bijnieruitputting.

Ben je nog bezig met het AIP protocol?

Wat betreft de AIP:

Zuivel: alleen geitenmelk, wel minder
Eieren: juist gemeerderd i.v.m. levermix (olijfolie en eidooier)
Granen: at havermout, gestopt vanwege het fytozuur
Zaden % Noten: gestopy, maar direct constipatie
Peulvruchten: eet ik bijna nooit
Pseudo granen zoals quinoa, millit, rijst: bijna niet, las wel basmatierijst aanbevolen.
Nachtschaden: alleen in de zomer, tomaten
Koffie en sommige thee soorten: 1 koffie verkeerd per dag
Alcohol: misschien oud- en nieuwjaar

Je hebt gelijk wat betreft de overlappende symptomen.
Al een jaar of 6 heb ik auto-immuun lever, nooit iets aan laten doen.

Nu wordt echter duidelijk dat vanaf toen allerlei organen slechter ging functioneren. Meer medicijnen hart, schildklier en dan tegen die ontstekingen in de lever. Ik ben 61 jaar tegen medicijnen geweest en ben nu overgeleverd aan wat ik zeker weet dat niet goed is.
Mijn zoektocht wordt dus steeds paniekeriger, maar ook mijn info groeit.
Vandaar dat ik nu ook de darm- leverreiniging wil gaan doen. Misschien kan ik iets van de gezondheid terug krijgen en medicijnentroep kan afbouwen.

Omdat het verhaal zo lang werd, dacht ik er goed aan te doen om een nieuw topic aan te maken. Misschien moet de naam worden veranderd? Kun je helpen? Adviseren?

Ik kan niets voor je veranderen op het forum, dat zou een moderator eventueel kunnen doen en dat ben ik niet.

Paniek lijkt me geen goed idee, stress is funest.

Eigenlijk heb je in je voorsteltopic al goed advies gekregen, zoals het richten op herstel van de darmen, maar je kiest ervoor om het AIP protocol te mengen met andere inzichten (wel zuivel en eieren, (pseudo) granen). Ik snap best dat het verwarrend kan zijn. Misschien is het voor jou handig om iemand in de arm te nemen die je kan begeleiden. Als je doorgeeft in welk deel van NL je je bevindt kan iemand je misschien een tip geven waar je terecht kunt.

Jammer dat je dit stuk niet kunt verwijderen. Mijn excuses voor de overlast.
Ik dacht, dat dit een soort vervolg op mijn 1e verhaal kon zijn.
Een vraag, of beter, een antwoord vinden in een draad van 221 reacties is monnikenwerk.
Ik zoek ondertussen inderdaad naar hulp/begeleiding en uiteraard goede raad, het is allemaal te verwarrend en tegenstrijdig. Een onderdeel van mijn ziek zijn maakt het er niet makkelijker op; een slecht geheugen, concentratiegebrek en verwarring.
Ik woon in Lelystad.
Nogmaals bedankt voor je moeite.
Groet

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug