Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ooit wel eens iemand gehoord die een breukband gebruikte. Zelf geen ervaring mee maar ff gezocht.Ik heb een liesbreuk, niet heel veel last van, maar het zeurt wel de hele dag. Regulier zegt: operatie, mijn oma zei vroeger: als het vanzelf gekomen is, gaat het ook weer vanzelf weg.
Weet iemand een methode om een operatie te voorkomen?
Behandeling:
Steeds weer hoort men dat alleen een operatie uitkomst biedt. Ik houd er een andere mening op na en mijn sucessen hierbij bewijzen het: heilgymnastiek volgens Kneipp, invetten en ‘s nachts een pleister erop plakken. Een breukband dragen. Deze bestaat uit een elastische band met een drukkussen die rondom het lichaam wordt gedragen. Het aan- en afdoen van de band mag alleen liggend gebeuren. Hij moet zo aangebracht worden dat de breuk dichtgedrukt blijft.
Hoe een liesbreukband verlichting biedt
Een goede afgestelde liesbreukband drukt met een pelotte op de liesbreuk. Hierdoor kan het buikvlies en kunnen de darmen niet naar buiten komen. Een liesbreukband zorgt er daarom voor dat alles op zijn plaats blijft, waardoor de klachten niet zullen terugkomen.
Een liesbreukband wordt daarom vaak geadviseerd bij conservatieve behandelingen. Vooral als er vaak een bultje ontstaat wordt een liesbreukband als erg prettig ervaren. Ook in afwachting van een operatie wordt er regelmatig een liesbreukband ingezet. Hierdoor kan je toch je dagelijkse activiteiten blijven doen zonder dat je steeds last hebt van pijnklachten in je lies.