lucht verfrisser tips

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Henry
  • Startdatum Startdatum

Henry

Member
Hebben jullie wat tips voor mij voor luchtverfrissing? je hebt van die geurstokjes in vloeistof maar deze zijn niet al te best voor een gezonde lucht, ze bevatten chemische stoffen die vrijkomen. Bij greendump hebben ze die ook, weet niet wat ik daar van moet denken bij hun ook al is het natuurlijk. Je hebt ook lavendelzakjes bio (geur houd ik van) Wij koken best veel basmati rijst en die geur blijft sterk rondhangen in huis vandaar mijn vraag, andere rijst geeft minder geur. Onze afzuigkap moet ook nagekeken worden.
 
Geurtjes vervelend vinden is een subjectief iets; ik heb moeite met mensen die veel parfum (maskers) om zich heen hebben en allerlei idiote luchtverfrissers in huis of in hun auto hebben. Ik gebruik geen parfum, zeep of andere geurende troep. Wat je kunt proberen is een ionisator in je ruimte zetten. Ik ruik liever natuur dan chemische namaak.
 
Ik ben het helemaal met je eens, ben ook behoorlijk anti, maar het gaat net om dat hele kleine beetje, dus niet die overheersende geur. Denk zelf aan natuurlijke lavendel of iets uit eigen tuin in die trant.
 
Knijpzakjes (katoen) maken met bv lavendel, salie, rozemarijn. In de wc hebben we een knijpzakje lavendel.
 
Misschien beter toch wat voorzichtig zijn met al die 'natuurlijke' geuren.
Natuurlijke etherische kruidengeuren kunnen een sterk verstorend effect hebben op de hormoonhuishouding.
Zo had mijn echtgenote een tijdlang ernstige bloedingen nadat wij een paar lavendeltakjes gekregen van een buurvrouw voor de fijne geur ervan hadden opgehangen in de slaapkamer :oops:
Gelukkig kwamen we er achter dat die lavendeltakjes de oorzaak daarvan waren.
Een medische ingreep stond al gepland en die kon toen gelukkig op tijd afgezegd worden.
 
Misschien beter toch wat voorzichtig zijn met al die 'natuurlijke' geuren.
Natuurlijke etherische kruidengeuren kunnen een sterk verstorend effect hebben op de hormoonhuishouding.
Zo had mijn echtgenote een tijdlang ernstige bloedingen nadat wij een paar lavendeltakjes gekregen van een buurvrouw voor de fijne geur ervan hadden opgehangen in de slaapkamer :oops:
Gelukkig kwamen we er achter dat die lavendeltakjes de oorzaak daarvan waren.
Een medische ingreep stond al gepland en die kon toen gelukkig op tijd afgezegd worden.
Gewoon amberblokjes uit Marokko😉 heerlijke geur en af en toe wat eraf schrapen en opzuigen met de stofzuiger, ruikt die ook gelijk weer fris👍🏼
 
Hebben jullie wat tips voor mij voor luchtverfrissing? je hebt van die geurstokjes in vloeistof maar deze zijn niet al te best voor een gezonde lucht, ze bevatten chemische stoffen die vrijkomen. Bij greendump hebben ze die ook, weet niet wat ik daar van moet denken bij hun ook al is het natuurlijk. Je hebt ook lavendelzakjes bio (geur houd ik van) Wij koken best veel basmati rijst en die geur blijft sterk rondhangen in huis vandaar mijn vraag, andere rijst geeft minder geur. Onze afzuigkap moet ook nagekeken worden.
ik heb exact hetzelfde probleem. Hier ook slechte afzuiging. Ik gebruik wel luchtverfrisserssprays van Weleda (Ecoplaza), maar zoek een goedkopere oplossing.
 
Gewoon amberblokjes uit Marokko😉 heerlijke geur en af en toe wat eraf schrapen en opzuigen met de stofzuiger, ruikt die ook gelijk weer fris👍🏼
Zorgen dat je geen vocht mee opzuigt, of vochtige rommel of vochtig stof, en regelmatig filters en stofzak in de stofzuiger vervangen helpt tegen bedompte stofzuigergeur.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan