Matthijs de Haan

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Ecoboer Matthijs de Haan uit Ingen verdient zo onderhand wel zijn eigen topic.

Aanleiding is het feit dat Matthijs de Haan gisteravond zeer verdiend maar desondanks onverwacht Ondernemer van het Jaar is geworden van de gemeente Buren. En ik was erbij!

Matthijs moest opboksen tegen nog 4 kandidaten: een producent van drones, een eigenaresse van een modezaak, een fabrikant van cederhout om op te koken en een fabrikant van media-awards. We leven in een mooie tijd want Matthijs had alles tegen: hij heeft geen Facebook-pagina en is geen prater. Maar hij heeft wel de beste, meest innovatieve visie op ondernemerschap. En het mooie is: er zit geen weldoordacht plan achter, Matthijs doet intuitief wat hem het beste lijkt, op basis van een sterke innerlijke overtuiging. Mooi toch, dat we nu in een tijd leven waarin juist dat overwint i.p.v. gladde PR-praatjes en social media-likes? Inhoud, niet vorm! Gefeliciteerd, Matthijs!

Dit is ook een beetje een award voor mij en het Weston Price-gedachtegoed. Dank gaat ook uit naar forumlid Marijan. Zonder haar was het contact tussen mij en Matthijs nooit tot stand gekomen. Marijan bezocht mijn vroege lezingen in Soest en Soesterberg in 2008 en zij kende Matthijs weer. Matthijs was toen nog 'gangbare' biologische zuivelboer en was verbaasd toen Marijan, aangespoord door mij, Matthijs vroeg of hij ook rauwe melk had. Matthijs was gewend om zijn melktank leeg te laten trekken door een grote zuivelfabriek en was dus verbaasd en gefascineerd tegelijk toen Marijan hem benaderde voor rauwe melk.

Matthijs wilde meer weten en Marijan deed haar best om Matthijs te vertellen wat ze had geleerd over Weston Price en zijn onderzoek naar de voedingspatronen van natuurvolkeren. Matthijs raakte in de ban van dit verhaal en Marijan had al snel door dat ze de zeer specifieke vragen van Matthijs niet kon beantwoorden en hem in contact moest brengen met mij. Ze nam hem mee naar een lezing van mij en vroeg mij of ik er bezwaar tegen had om mijn telefoonnummer te delen met Matthijs.

We schrijven nu 2018, 10 jaar verder. Inmiddels heeft Matthijs een bloeiende boerderijwinkel en zijn klanten komen niet alleen uit het hele land, maar zelfs helemaal uit Antwerpen! Matthijs heeft ervoor gekozen om zijn veestapel volledig te laten bestaan uit A2-koeien, hij heeft een melkrobot waardoor koeien zelf kunnen kiezen om zich te laten melken, hij bemest zijn weiden met Keltisch zeezout (aangevuld met andere meststoffen), voegt frequenties toe aan het drinkwater van zijn vee ter voorkoming van wormen en parasieten en nog meer van dit soort innovatieve ideeen die weldoordacht lijken, maar uitsluitend voortkomen uit gezond verstand.

Daarom niet alleen een Burens maar ook een landelijk eerbetoon aan Matthijs De Haan! Zie ook een van de banners bovenaan dit forum...

Mike

Gefeliciteerd Matthijs! Wat heerlijk dat je deze erkenning hebt gekregen en het gezonde verstand zegeviert. En dank Marijan en Mike voor het aanwakkeren en delen van inzichten. Ik hoop dat ander dit mooie voorbeeld zullen volgen.

Heb nu al enkele producten bij hem gekocht (per email) en dus meerdere malen per email contact gehad. Goede producten en fantastische website. Echt een geweldig man dat hij dit allemaal zo doet.

Dus ook van mijn kant de felicitaties en dus ook voor Mike en Marijan.

Dorothé

Prachtig om te lezen hoe boer De Haan zichzelf wilde informeren en waar dat toe heeft geleid. Een simpele vraag (om rauwe melk) en gezonde nieuwsgierigheid kon tot mooie dingen leiden. Gelukkig merk ik dat er steeds meer boeren open staan voor informatie. Hopelijk volgen er nog velen het juiste pad op.
Top gedaan Marijan, Matthijs en Mike!
(zit het in de eerste letter van de naam? ;) )

Bedankt voor alle felicitaties!! Alles heeft met bewustwording te maken.En de juiste mensen die op je pad komen.Luisteren naar je intuïtie,en niet naar wat ouders,cultuur,religie,school enz.ons vertellen.
Matthijs

He wat leuk dat Matthijs hier op het forum zit.
Ik ben erg blijf dat ik zijn boerderij heb ontdekt, wat een goeie producten zijn daar te krijgen!
Gefeliciteerd Matthijs ga zo door!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan